Weigeren te springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Weigeren te springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:29

ik kan me er wel een voorstelling van maken :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:30

Nou ik eigelijk niet zo omdat TS zegt dat hij zelf al van alles geprobeerd heeft wat allemaal geen indruk maakte.

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:32

Joh.. ik weet het zelf niet eens helemaal.. maar kan me ook niet schelen ook.. :D Als ie het nu toch geen probleem meer vind..

Ze hadden hindernis vlak nabij de hoek van de bak.. lintjes aan de kant waar geen muur zat zodat ie niet weg kon.. met water en scherpe sporen.. Maarja verder weet ik ook niet..

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:47

KiWiKo schreef:
ik kan me er wel een voorstelling van maken :D

Ben benieuwd.. :+ Wie weet is het wel zo.. ik weet het nog niet precies.. maar kan zo wel ff vragen... hoewel ik het zelf niet eens zo zeer hoef te weten.. Wou het toch niet na gaan doen.. :D

Lyniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:50

een klein sprongetje lukt dat niet ?
want als ze echt niet willen dan hebben ze het gewoon niet in zich denk, maar dat lijtk me wel vaag.

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:11

heb er net ff opgezeten en hij deed het heel goed! trekt idd echt naar de sprong toe zoals m,n instructeur al zei..
Voelt ook heel fijn aan dus ik denk dat hij het heel goed gaat doen! :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:18

super :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:31

Het kwartje moest blijkbaar even vallen dus :-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:10

Idd, sommige paarden hebben dat :=

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:12

Moet je nagaan als er niet doorgezet was...
Had dat arme paard nooit geweten hoe leuk springen is... :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:14

Kun je er eens een filmpje van maken? Daar ben ik wel benieuwd naar dan....

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:22

JeroenK schreef:
Oja, mijn instructeur en mijn vrouw hebben er al opgezeten, bij beide vertikte hij het.

Oja, hij staat nu even bij mijn instructeur op stal, hun gaan het nog even proberen, morgen haal ik hem weer op.

De methode van Marit ga ik dan eens proberen!
Jullie horen nog wel!

laat het eens een jpng onschuldig lief schattig kindje het proberen die er alle vertrouwen er in heeft laar hem/haar poetsen en opzadelen misschien help dat plaats van grote mensen. probeer het eens bitloos misschien zit op een of andere manier toch het bit in de weg.
heb niet alles gelezen dus ik weet niet of het al is gelukt.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:25

Fijn dat je het voor elkaar hebt gekregen Jeroen.

Probeer de volgende keer iets voorzichtiger te zijn met je uitspraken over slaan en schoppen on Bokt. Er zitten nu eenmaal veel tere zieltjes hier!

Ik zie trouwens dat je uit brabant komt. Ken ik je? of kom je nooit op springwedstrijden?

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:01

schoentje schreef:
Fijn dat je het voor elkaar hebt gekregen Jeroen.

Probeer de volgende keer iets voorzichtiger te zijn met je uitspraken over slaan en schoppen on Bokt. Er zitten nu eenmaal veel tere zieltjes hier!
Ik zie trouwens dat je uit brabant komt. Ken ik je? of kom je nooit op springwedstrijden?

Dat is misschien zo, maar ja ik kan moeilijk zeggen dat dat niet gebeurt is.. anders krijg ik misschien de tip; iets meer been geven.. tja dat is allang geprobeerd natuurlijk..

Ik kom inderdaad uit Brabant, ik heb geen idee of je me kent. Meestal breng ik de paarden zelf niet uit, maar een vrouw die bij ons op stal werkt, ga geen namen noemen. Ik train ze en zij brengt ze uit. Soms start ik zelf, maar niet hier in de regio..

Voor iemand anders die vroeg om een filmpje:
Nee, ik plaats geen foto en film materiaal. Omdat ik niet wil dat de omgeving herkent word, heb genoeg gekke dingen meegemaakt met mensen op mijn terrein.. :P Kinderen die zomaar een pony uit de stal pakken omdat ze op bokt gelezen hadden dat ie braaf was.. was bij een meisje dat tijdelijk stage liep bij mij.. nou.. dat hoeft van mij niet haha

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:02

Olivierlover schreef:
JeroenK schreef:
Oja, mijn instructeur en mijn vrouw hebben er al opgezeten, bij beide vertikte hij het.

Oja, hij staat nu even bij mijn instructeur op stal, hun gaan het nog even proberen, morgen haal ik hem weer op.

De methode van Marit ga ik dan eens proberen!
Jullie horen nog wel!

laat het eens een jpng onschuldig lief schattig kindje het proberen die er alle vertrouwen er in heeft laar hem/haar poetsen en opzadelen misschien help dat plaats van grote mensen. probeer het eens bitloos misschien zit op een of andere manier toch het bit in de weg.
heb niet alles gelezen dus ik weet niet of het al is gelukt.

Het is inderdaad al gelukt..
Maar even over jou tip: Dit kan ik natuurlijk niet doen, het is nog een jong en jolig paard.. bokt wel eens en maakt gekke sprongen.. ik moet er niet aan denken dat een kindje wat overkomt. Het is een groot sterk paard dus dat vind ik veel te gevaarlijk..

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:23

Hmm, die tip werkt bij onze arabier niet.
Die kan springen maar vertikt het. Hij heeft met mij ook crosstraining gedaan.

Balkjes lopen gaat prima, maar een hindernisje ... No way.
En als hij een keer een kruisje pakt, dan in een noodsprong en de volgende keer weer hetzelfde geëmmer.

Hij kan afzetten voor de sprong en dan nog omdraaien om niet over de hindernis te gaan.
Bij schoppen en slaan zet hij vier benen zover mogelijk uitelkaar, zodat hij geen stap meer kan verzetten.

Hij is bloed snel, razend intelligent en niet eenvoudig moe te krijgen.

Mocht je nog ideeën hebben, dan hoor/lees ik het graag.

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:27

Het feit dat ie een noodsprong neemt zegt mij dat hij niet durft. En een paar balken tegen elkaar en dan los in de bak en erover heen jagen,d it net zolang tot ie normaal springt en dan de balken ietsje van de grond afhalen. Echt heeel rustig aan opbouwen, lukt dat niet?

Had ik jou nou gePB't? Dan kun je dat ook nog proberen wat daar in stond?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:34

JeroenK schreef:
Het feit dat ie een noodsprong neemt zegt mij dat hij niet durft. En een paar balken tegen elkaar en dan los in de bak en erover heen jagen,d it net zolang tot ie normaal springt en dan de balken ietsje van de grond afhalen. Echt heeel rustig aan opbouwen, lukt dat niet?

Had ik jou nou gePB't? Dan kun je dat ook nog proberen wat daar in stond?

Heb geen PB van je gehad.
Bang is hij niet, want hij loopt hele afstanden alleen en onderweg diverse soorten obstakels.

5 caveletti's in draf gaan prima, maar zodra 1 balkje 10cm wordt verhoogd, begint het spel weer van vooraf aan.

Maar de dag erna, kun je ook met 1 balk weer van voor beginnen. Net of het niet blijft hangen in z'n koppie.

Eroverheen jagen lukt niet. Het is bijna een muis die je probeert te vangen, snel, wendbaar en slim. Hij zal voor de hindernis stoppen en zeker niet doorlopen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:40

Is wel makkelijk, heb je ook geen hoge omheining nodig.. :+
Hoe ging het dan met de crosstraining?
En hoe gaat het losspringen?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:41

Crosstraining is soms een drama en soms staat zelfs de instructrice met open mond te kijken.

Los springen nooit gedaan. Ik ken hem, en ik heb geen goede afgesloten bak ter beschikking.

Oh en dat van die omheining. Waag het niet z'n moeder aan de andere kant te zetten..... heining gaat niet kapot ;)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:46

Vreemd zeg! Maakt het dan ook nog uit wat voor soort crosshindernissen je springt?
Jammer dat je geen goede mogelijkheid hebt voor het losspringen, zou wel erg interessant zijn om te zien wat hij dan doet.

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:46

Oke, dan stuur ik dat PB'tje ook wel naar jou.. :D

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:53

kamsel schreef:
Vreemd zeg! Maakt het dan ook nog uit wat voor soort crosshindernissen je springt?
Jammer dat je geen goede mogelijkheid hebt voor het losspringen, zou wel erg interessant zijn om te zien wat hij dan doet.

Uiteraard houden we het met hem heel simpel. Gewoon boomstammetjes, afsprongen, opsprongen en waterbak.

Die laatste is overigens nooit een probleem geweest.