Goldie @ work, in set.. verbetering??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 08:06

Ik vind dat je het leuk doet. Met de juiste begeleiding kom je heel ver. Het enigste wat ik wil zeggen: LEKKER OP JE BILLEN ZITTEN :D Het paard luistert nauw naar de hulpen van de ruiter, een juiste zithouding is daar ook belangrijk bij.

Heeft mij een hoop trainingen gekost om uiteindelijk mijn Epony op mijn zit hulpen te laten reageren.

Een beetje oneerlijk tegen over jou, ik rijd al 20 jaar en heb mijn pony al 14 jaar.

Maak je nergens druk over, zoals ik al zei, met de juiste begeleiding kom je heel ver!!!

Succes :wave:

Mikala13

Re: Goldie @ work, in set.. verbetering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:59

het lijkt of je een beetje naar voren getrokken word. Probeer terug te zitten met je handen rechtop ren naast elkaar.
Verder leuke pony!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 16:05

Dankjewel allemaal, ik weet dat het zo lijk alsof ik naar voren word getrokken, maar dat is échtéchtécht niet zo :+ Want op sommige foto's zie je ook dat ik naar voren zit, maar wel een boog in mijn teugels heb :P Ik wil gewoon als ze nageeflijk loopt haar meer vrijheid geven, en daardoor ga ik te ver naar voren zitten, wat dus hardstikke fout :P Maar als het koeler is (ik rijd meestal niet met dit weer, doe ik haar geen plezier mee :n) ga ik er zéker aan werken :D

Dankjewel nogmaals, ik vind het echt fijn, al die tips! :D

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:14

Je moet proberen hem iets ronder te rijden door iets meer druk uitteoefenen op je teugels en ietsje meer been geven.
Leuke combinatie, en jij kunt hem beter (van wat ik heb gezien) rijden dan je vriendinnetje.
Srry vriendinnetje.. :(:)

succes en dOegg

Ilseeee

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 17:42

Hmm, ik geef liever niet meer druk op de teugels, want ik wil haar niet dwingen, met ontspanning wil ik haar naar beneden krijgen.

Idd, ze loopt ook beter bij mij, maar ik rij 8 jaar, zij 5.. en ze is bang aangelgt, en Goldie is dan zekers niet de makkelijkste :P
Maar komt goed, ik heb er ook veel voor over moeten hebben :d

Dankewel voor je reacte iig! :)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:34

Dat druk op de teugels lijkt me ook niet alles... Je moet je paard rond rijden, niet rond trekken!

Het ziet er mooi uit! ze loopt ontspannen, wel iets op de voorhand maar daar ga je al aan werken. Verder ga ik mee met het commentaar hiervoor.

Goed van je dat je het Lessen weer serieus oppakt. Het is heel belangrijk en leerzaam als iemand met verstand van zaken je helpt, al vind ik dat je het nu ook al prima doet!

sofie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:01

Leuk paard heb je hoor! :)
Commentaar is verder al wel genoemd. Probeer vooral je hakken goed uit te drukken. En wat genoemd is, je paard wat meer rond rijden.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 16:37

Tjaa, meer rond rijden ik weet het.. maar ik ben al blij met dit.. beter lukt nog even niet.. ;(

Achja, binnenkort les.. en hoop dat het dan beter gaat.

Ik heb nog een vraagje, ze is nogal rennerig de laatste tijd, en iemand raadde mij een elastiek aan, is dit een goede optie? :)

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:19

Super leuke combinatie!!

Ik herken alleen een probleem wat ik zelf ook heb, het niet goed recht op zitten! Wat bij mij vaak helpt is je (onderste) puntjes van je schouderbladen naar elkaar brengen. (niet te letterlijk nemen he :P ) maar dat werkt vaak goed.

Rennerig en elastiek.. Ik heb geen ervaring met elastiek, maar ik ben niet echt voor hulpteugels als ze te hard lopen (muv. martingaal/tiedeman).
Ik heb zelf geoefend met ophouding-los dat mijn pony/paard daarop terug komt. In het begin zal je streng moeten zijn en af en toe de rem stevig moeten aantrekken. Als je hierna je hand weer kunt ontspannen zodra de pony terugkomt zal deze hulp steeds kleiner kunnen worden!

Zooo, weet niet of je er iets aan hebt maar dit is wat ik weet O:) O:)
Verder vind ik jullie heel leuk samen!

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:19

stefje heeft het mooi omschreven. Hij loopt teveel op de voorhand en hij mag wat nagevelijker,
maar het ziet er verder leuk uit. Jammer dat je nog wat klein bent, maar als je hem nu al zó kan rijden,
dan staat jou een mooie toekomst met hem te wachten! Succes iig.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 20:30

Pollemaster: Goldie is een hele sterke pony, en als ze er geen zin in heeft reageert ze niet op een ophouding Ook niet op een hele flinke, dan moet ik haar onderhand met der kop tegen het schot sturen := en dat komt niet door mijn lengte, want de eigenaresse (is gewoon volwasssen) heeft dit ook..

Dus dat ik wat moeilijker..

Tumba, dankje! :) Het is ook niet echt een makkelijke pony, zeker niet eigenlijk.. bij mijn vriendin (die wel wat ervaring heeft, rijd 5 jaar) loopt ze strak met der kom in de lucht :z :n

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:04

minjon schreef:
Tumba, dankje! :) Het is ook niet echt een makkelijke pony, zeker niet eigenlijk.. bij mijn vriendin (die wel wat ervaring heeft, rijd 5 jaar) loopt ze strak met der kom in de lucht :z :n

haha, okee! succes in ieder geval :D

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:43

minjon schreef:
Pollemaster: Goldie is een hele sterke pony, en als ze er geen zin in heeft reageert ze niet op een ophouding Ook niet op een hele flinke, dan moet ik haar onderhand met der kop tegen het schot sturen := en dat komt niet door mijn lengte, want de eigenaresse (is gewoon volwasssen) heeft dit ook..

Dus dat ik wat moeilijker..

Oooh! Sorry :o dat wist ik niet :o .
Ik ken dat wel trouwens, heb ook zo'n gigantische sterke dramkop gehad O:)
Heb je wel fijn les? Ik bedoel kan jou instructeur/trice ook echt wat met Goldie of weet zij/hij er geen "oplossing" voor?

Succes in ieder geval, de foto's zien er wel uit alsof jullie op de goede weg zijn!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 07:22

Nou, ik had altijd wel fijn les, en nu heb ik geen les meer (op ander paard..) maar ik heb daar een 10 rittenkaart, en zit er nog sowieso 11 weken aan vast (want doe duolessen, en mijn duopartner :P Wil om de week :( )

Dus ben ook blij als ik weer gewoon les heb :)

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:21

Oooh oké!
Nou als je weer gewoon les hebt komt het zeker helemaal goed!!

En één voordeel: je bent er nog laaang niet uitgegroeid :D :D !

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 14:29

Haha nee, en ik groei sowieso niet meer als 20/15 cm :P

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:30

Leuke pony zeg! Je zit er ook netjes op hoor.
Wat ik zo van de foto's zie vind je pony het ook erg leuk! Succes!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 14:39

Ja, want de vorige eigenaar was het tegenovergestelde (wat ik van de verhalen van de baas van Goldie nu hoor) van mij, trekkerig, hard in de hand, hand vastzetten enzo.

En sinds ik haar rijd is ze ook echt vooruitgegaan vind ik.
Wel kan ik merken, ik sta net op een nieuwe stal, dat ze het nog even beetje raar vind.. Maar daar komen we ook wel weer uit! :)

Dankjewel! :D
Ohja, de startkaart is binnen, in septemer ga ik sowieso beginnen, en misschien eerder! :D

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:49

Het ziet er netjes uit Minjon! Het is echt een knappe pony. En als ze een keer een dagje fijn loopt, probeer haar er dan net wat meer doorheen te rijden. Ik heb ook een aantal paarden/pony's gereden die niet fijn in de mond waren, en sterk waren. Probeer dan juist veel met je been te blijven aanvullen, hierdoor kun je de achterhand er micchien ook wat meer er onder rijden. Gewoon lekker gaan starten , is goed voor jullie ervaring. En jullie zijn zeker vooruit gegaan.

Maar, wat ik me kan herineren van Ferro, zat je wel altijd netjes rechtop toch..

succes er verder mee!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 14:58

Ja inderdaad, alleen zijn die fijne dagen er nu eventjes niet, want ze is superhengstig, haha.

Maar zal het zeker gaan proberen! :)

Ferro.. ben jij de vriendin van Melissa van Stitch? :D

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:01

Fijn he , hengstig :n :+

Ja , k was idd vriendinnen van haar. En k heb Chapeaux gehad!

Juulissx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:42

Ziet er goed uit hoor. probeer om je handen te denken .
ga zo door!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 17:57

Dankjewel,
En jordy: ja idd heeel fijn :+

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:58

erg leuk paardje en een leuke combinatie
jammer dat zijn neusje er net iets te ver uitsteekt, als je hem nog iets ronder zal kunnen krijgen zal het een nog beter beeld geven!
probeer ook je ellebogen wat meer aan je lichaam te houden en meer achterover te zitten, maar dat weet je zelf denk ik wel :D

heel veel succes in de wedstrijden, maar dat gaat vast wel goed komen!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 16:59

Dankjewel, ik wilde even zeggen; ik heb vadnaag gereden, en beetje tips gehad van instructrice (niet echt les, maar ze was ook aan het rijden, en gaf paar tips) en toen kreeg ik haar precies op de ll, dit is nog iets te ver.. dus toen kreeg ik haar wel! :)

Dankzij jullie tips, dus dankje :D