Pony af en toe zoooooooooooooo zat!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 06:10

mick75 schreef:
Ik denk dat bijna iedereen stiekem wel eens een moment heeft waarop je denkt van "ik breng je naar de slager als je nu verdomme niet ophoudt". Ik in elk geval wel, maar ik weet ook dat het meestal dan aan mij ligt..

Haha ja dat heb ik dus ook ... zo af en toe en dan zeg iok het ook hardop en dan staan ze je echt zo aan te kijken van : Haha dat doe je toch niet !

Ik ben mijn paarden nooit echt zat, ik kan wel een keer gewoon kwaad zijn op ze. Maar zat ben ik ze nooit .... Ik ga nog elke ochtend en na mijn werk met plezier met ze aan de gang.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 06:22

Stavero: Weet niet waarom er z'n reactie geplaatst moet worden??
Beetje laag denk ik heel bokt is een grote af zeik forum.
En ja als je daar aan mee wilt doen !

Ik weet heus wel dat ze niet express is gaan bokken en gaan rennen!!
MAar goed er zijn hier bokkers die de perfecte pony's en paarden hebben!
Ik vraag zijn er meer mensen die hun pony af en toe zo vreselijk zat zijn .. na dagen niet lopen zoals ze normaal doen.
En dan wordt het gelijk weer een af zeik topic zoals zo vele hier op bokt.
Ik gaf deze week als voorbeeld./
Ik weet dat het de tijd van het jaar is en dat als ze achter hun gevaar hoor dat het normaal is dat ze gaan rennen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:12

Vjestagirl schreef:
Stravero schreef:
@ Sarona25: Denk na en zie nu eens in dat het je eigen schuld is en niet die van je pony......................................

Ik ben zúlke mensen als jou zooooooooo zat op een forum ..............................

Hoe kóm je erop! Dat doet die pony allemaal! Net als al die paarden die alleen maar klieren in de wedstrijd ring!

:') Laat me niet lachen zeg hihi _O-

@ Sarona25: Het is een doodgewone reactie hoor, je moet de fouten bij jezelf zoeken en niet bij je pony :?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:00

sarona25 schreef:
Stavero: Weet niet waarom er z'n reactie geplaatst moet worden??
Beetje laag denk ik heel bokt is een grote af zeik forum.
En ja als je daar aan mee wilt doen !

Ik weet heus wel dat ze niet express is gaan bokken en gaan rennen!!
MAar goed er zijn hier bokkers die de perfecte pony's en paarden hebben!
Ik vraag zijn er meer mensen die hun pony af en toe zo vreselijk zat zijn .. na dagen niet lopen zoals ze normaal doen.
En dan wordt het gelijk weer een af zeik topic zoals zo vele hier op bokt.
Ik gaf deze week als voorbeeld./
Ik weet dat het de tijd van het jaar is en dat als ze achter hun gevaar hoor dat het normaal is dat ze gaan rennen.

Het is geen afzeik topic, het is een topic waarin mensen aangeven dat ze hun paard ook weleens zat zijn of waren, totat ze zich begonnen te realiseren dat ZIJ fout zitten en niet het paard...

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:14

Een paard is en past perfect bij degene die zijn slechte kanten en mindere dagen weet te accepteren...want paarden moeten onze ellende ook altijd verdragen, laten wij dat van hen ook eens wat meer verdragen.... ;)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:48

Ik heb dat best vaak dat ik mijn paard écht zat bent..
Dan zeg ik altijd, ja paard je bent weer een stap dichter bij de Mora.. :=
Maar dat komt gewoon omdat hij heel lang heel vervelend doet en dan denk ik echt van doe even normaal. :+

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:32

Nee, dat gevoel ken ik niet
Ik ben gek op mijn paard, tuurlijk doet ze weleens iets fout.. maar de oorzaak van die fouten liggen bij mij.

Peelie

Re: Pony af en toe zoooooooooooooo zat!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:36

Je zecht het zelf al... je hebt een haffie. Dan had je geen haf moeten nemen... ik ben mijn haf ook wel eens zat. zij speelt alleen een psygologisch spelletje ipv fysiek. Dat is iets waar je doorheen moet bijten.

Hoe lang heb je hem al?

daanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:38

ontspan jij je wel is op je paard?
zorg dat ej zelf ontspant dan heb je minder last adt je paard aan de kletter gaat.
en je moet je paard laten werken en zorgen dat ze niet eens tijd heeeft om aan de kletter te gaan enzovoorts.
succes ermee!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:47

RosaJennifer schreef:
Nee, dat gevoel ken ik niet
Ik ben gek op mijn paard, tuurlijk doet ze weleens iets fout.. maar de oorzaak van die fouten liggen bij mij.

Hmm.. ik denk dat iedereen wel een keer zijn paard achter het behang wil plakken! Net zoals dat je je beste vriendin,ouders ect ook wel eens achter het behang kan plakken ongeacht de reden. Ik verlies mijn geduld zelden tot nooit maar soms denk ik echt wel even grrrrr.. en als dat tijdens het rijden is ga ik altijd een rondje stappen met lange teugel en dan ben ik weer vrolijk en begin ik rustig opnieuw.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:49

Heel, heel, heel erg soms kan ik mijn paard wel schieten, maar ik vind hem vooral helemaal geweldig. Af en toe lukt het rijden niet en dan ben ik boos, maar dat is welicht meer uit frustratie.
Echt knetterboos word ik niet op hem en achter het behang plakken? Daar is de mijne veel te knap voor! :D

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:30

soms word ik ook wel beetje gek van mijn bijrijd fries Rjimkje. Die van mezelf niet... die is super fijn. Maar Rjimkje kan zo lekker heerlijk de ene keer alles snappen en de andere keer net doen alsof ze idioot is en dan de dag daarna juist weer precies goed lopen. Ik snap het soms echt niet en ja, tuurlijk zoek ik het dan eerst bij mezelf alleen heb ik zelf niet echt het idee dat ik maandag anders rijdt dat dinsdag. En ja, soms heb ik het dan echt gehad en als die ene keer net in dat op het verkeerd momentje in de maand valt,,, dan kan zelf ik nog wel eens mijn geduld verliezen:( en daar baal ik best van.
Maar, des al niet te min is ze in omgang hartstike lief. Het klinkt gewoon niet zo onder het zadel tussen ons.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:36

Nou zat niet, maar je kan ze soms wel achter het behang plakken.

Zo heb ik een paardje die de ene dag harstikke fijn loopt en de andere dag zo door de bak stuitert en steeds wegspurt.
Dan is het gewoon van rustig blijven en weer in de stap gaan, en weer helemaal overnieuw beginnen, dat is echt heel moeilijk.
Maar als het goed gaat en als ze fijn loopt, dan ben je gewoon weer smoor d'r :D

En met de andere, die wil wel eens op een buitenritje plotseling linksom draaien, en ja dat ligt ook aan mij!
Dan let je gewoon niet genoeg op, en dan gaat ze klieren..

En beide zijn het haflingers; ze kunnen vreselijk goed iriteren!
En ik vind het ook wel weer leuk, je hebt dan weer iets om aan te gaan werken. En dat houd je bezig :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:38

misschien denkt de pony hetzelfde over jouw :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:54

jesito schreef:

:')

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:58

Peelie schreef:
jesito schreef:

:')

zo ken ik ook een paardje. gaat constant lopen van zijn eigenares, bokt haar er af wanneer ie de mogelijkheid heeft, loopt haar omver, enzovoort....Duidelijker dan dat kan niet denk ik :P . nu, ik begrijp hem wel.... ;)

twinkelchw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:11

ik ben mijn pony's nooit zat.. kan soms wel gek van ze worden hoor maar meestal kan ik er daarna weer om lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:12

Vind sommige reacties hier wel lichtelijk raar. Mijn merrie heb ik ook regelmatig aan de worstfabriek beloofd. Laatst nog was er geen land met haar te bezeilen terwijl er niets raars in de bak was behalve dat het flink waaide, overgens zat ik er gewoon net als anders ontspannen op, aangezien alle oplossingen die normaal werken niet werkten ben ik afgestapt en gestopt. Geen zin in een constant gevecht met haar.

Wat betreft het bokken als ze wegspurt, de mijne doet dat ook, maar alleen als ik zelf de teugels op dat moment oppak om haar terug te nemen. Ik laat haar dus even gaan en neem haar op stem en zit terug. Misschien moet je eens proberen te kijken hoe jou reactie is op haar wegrennen? Probeer je hand even naar voor te doen zodat ze ook ruimte heeft om even weg te gaan als ze schrikt

marcia_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:34

Ik ben mijn paarden nooit zat! Ik hou van mijn paarden ook al zijn ze afentoe zo stront vervelend!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:38

ik houd ook van mijn peerd hoor, maar af en toe kan ik dr wel schieten. Ouders houden ook van hun kinderen maar kunnen ook wel hun kinderen wel eens achter het behang plakken :+ dat je het gedrag van je paard af en toe zat bent heeft i.m.o. niets met houden van je paard te maken.

Dus ja, als ik alles ben nagegaan aan fouten bij mezelf, optuiging etc en ze blijft klieren dan ben ik dr soms wel even zat ja

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 06:29

Sommige reactie's zijn logisch dat ze hun pony ook af en toe achter het behang zouden wensen.
En dat bedoel ik te zeggen met wie nog meer en niet van jongens willen jullie mij af zeiken!

Ik weet heus wel dat mijn merrie die dingen echt niet uit zich zelf doet.
Ik heb haar nu bijna 3 jaar en toen ze kwam stond ze helemaal vast en nu loopt ze rond en vaak ontspannen.

Ik weet ook dat de meeste haflingers koppig en eigenwijs zijn daar door heb ik haar juist gekozen!!!!

En dan zeggen omdat ik dus een verhaal vertel wat er is gebeurd en dat ik haar daar door wel kan schieten dan moet ik haar verkopen of zo en dat wij geen klik hebben mensen oordelen hier op bokt misschien wel veel te snel over dingen waar ze niks van weten.
Het gaat om een reactie van twee dagen heel bokt staat vol met dit soort topics en overal worden de mensen afgezeken ligt aan jou leer rijden etc etc.
Een paard kan ook een dag hebben dat hij geen zin heb en in deze tijd zijn er zoveel paarden die wat frisser zijn dan normaal wordt er zo :Z :Z van

suzy_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:10

ik ben me pony ook welis zat,
maar dat is ook gewoon haar karakter.
Tuurlijk heeft iedereen ze minder goede dagen heeft met ze paard,
maar als het echt een probleem zou worden en hij of zij zou het blijven doen is het misschien wel goed om maatregelen te nemen want anders blijft hij of zij over je heen lopen.

twilight13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:54

whahahaha ik ben me paard zovaak zat.
als die niet luistert of alleen maar bokt. :o

sofriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:24

ik heb ook vaak zoiets van Aaaargghh! Doe normaal!
we zitten vlak aan de duinen, dus ja, eigenlijk ga ik altijd naar buiten, dan heeft ie wel eens een dag dat alles eng is, of dat juist niks eng is maar alles helemaal leuk. Dan moet ik ook wel moeite doen om hem te rijden. Bijvoorbeeld op de zandvlakte dan vind ie het heel leuk om lekker hard te galloperen, en soms heb ik daar even geen zin in, maar dan wil ie heel de tijd, terwijl ik het hem echt niet zo vaak laat doen dat ie weet van: hier is het zand, dus ik mag crossen.
En met springen, hij vind springen helemaal geweldig om te doen :P en dan zelfs over een boompje van 10cm springt ie, terwijl ik hem dan echt tegen probeer te houden omdat ik niet wil dat ie over alles heen springt.
En, hij heeft een hekel aan achteraan lopen. Bij sommige paarden accepteert ie het, maar bij andere pakt ie het liefst zijn bit vast om zich gewoon er tussendoor te wurmen :P
niet leuk haha
Gelukkig is ie vaker heel erg lief, dan zo'n irritante knol. Als ik hem dan ga poetsen, toen ik hem net reed was het echt geen knuffelpaard, maar nu steekt ie vaak genoeg zijn hoofd zo onder mijn arm door, van hallo, krijg ik nog wel aandacht genoeg. En als we samen gaan rijden dan is ie echt heel erg lief! meestal doet ie die dingen alleen als ik samen met anderen naar buiten ga.

Een ding is zeker, hij mag dan af en toe achter het behang te plakken zijn en de meest irritante knol zijn die ik ken, hij is mijn liefste vriend en die gaat ie nog lange tijd blijven :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:38

Als ik mijn pony zat ben.. Ligt het eigenlijk altijd aan mij.
Mijn pony is een eerlijke pony en geeft het aan als ik iets fouts doe, doormiddel van te drammen of erg chagerijnig te worden :)