Daarnaast wil ik jullie er nog even op wijzen dat herhaling niet is toegestaan op RT-HAW en dat wij verwachten dat er op een vriendelijke manier commentaar gegeven wordt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hun lijf heeft veel meer tijd nodig dan 3.5 jaar om goed uit te groeien, lekker rustig aandoen ookal bieden ze meer aan 
)

KiWiKo schreef:wat ik zou willen zien bij dit paard is een voooooorrrruit!! laat hem maar even over zijn tempo lopen en los aan de voorkant, lossigheid....
verder zeg ik niks over tegenstrijdige posts met betrekking tot martingaal, slof, helm en veiligheid......
alsmede een grondpersoon die voor een jong dier loopt

erg leuk paard!
..
Beauty_J schreef:thnx ik ben ook errug trots...
heb nu eindelijk een paard waar ik een band mee heb aangezien ik altijd maar paarden reed voor anderen die moeilijk waren.
en met betrekking op alle andere reacties met hulp teugels.
ik wist niet zo goed wat ik met haar hele vreemde vervelende gedrag aan moest dus heb een slof geprobeerd die ik trouwen aan me zadel vast had. maar rijd nu alleen met martingaal met borsttuig aangezien ze nog totaal geen bespiering heeft en een zadel dan na agter kan glijden maargoed hier zal ik ookw el weer talloze zeik berichten over krijgen maar ieder heeft zijn eigen aanpak .
en of ik wel een paard in kan rijden. jahwel ik heb talloze paarden ingereden. dus en is nooit wat verkeerd gegaan en die mensen zijn allemaal nog heel blij met hun paardjes:D.. dus geen klachten gehad. maar buiten dat om is dit een ander paard. ze is bang schrikkerig heel aanhankelijk en ook zeker geen allemans vriend. en met martingaal rijden heeft niks te maken op eigen benen leren lopen:D...
maar thnx voor de complimentjes voor me paarD:D
een martingaal 

Sneeuw88 schreef:Heb je vorige topic ook gelezen (die over hulpen aanleren).. Dat ze zo eenkennig zou zijn e.d. Gaat dit nu al beter? Hoe heb je het opgelost? Want er loopt nu wel iemand ''naast'', toen zei je dat ze dan flipte.. Ben wel benieuwd hoe dat dan nu gaat.
Verder vind ik het een heel mooi paard. Succes!
Vindt dat ze netjes loopt voor een paard dat zo jong nog is! En die slof.. Zou ik inderdaad ook niet doen, maar met een martingaal, mits die goed is afgesteld, zie ik niet zo'n probleem.

Beauty_J schreef:maargoed sommige mensen kunnen zich dat niet voorstellen omdat ze de ballen verstand van paarden hebbe en alleen maar doellloos mensen en paarden kunnen af kraken.

. Beauty_J schreef:en met betrekking op het naar beneden lopen. ik kan er niks aan doen heb vandaag weer gereden en aan een lange teugel. en ze loopt precies zo dan als ik ze wat korter pak en dat mert de longe heb ik al gedaan en loopt ze ook naar beneden wat moet ik dan doen een touw aan de wolken binden zodat ze omhoog loopt??
Beauty_J schreef:en wat teugels betref, ze zoekt zelf het bit op dat is wel fijn je hebt bijna geen teugel in je handen.. dus ze loopt ook lekker los in haar mondje en geen getrek of iets dergelijks
Beauty_J schreef:ik heb vandaag met zowat losse teugels gereden en ze liep nog steeds zo.. dus het licht niet aan streng zijn met me handen want ik probeer juist zo zacht mogelijk te zijn ookal lijkt dat niet zo op de foto's dat is natuurlijk ook een moment opname. maar heb me handen wat hoger omdat ik dan hoop dat ze wat meer rechtop gaat lopen en tuurlijk alle tips enz neem ik wel mee. maar het oordeel dat ik haar krom trek of iets dergelijks is zo NIET juist. omdat ik zo los mogelijk ben. ik kan moeilijk met alleen slappe teugels gaan rijden omdat ze er ook el is vandoor schiet of iets dergelijks