Silence@work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:04

Ik vind bodywarmers geen on-dingen in mijn geval teken ze juist heel goed af

Silence ik weet zeker dat jij in het verleden wel vaker commentaar heb gehad over je gewicht maar op een of ander manier mag je het daar nooit over hebben.
Dat je aan het afvallen bent is super.
Het plaatje vind ik helaas niet mooi, wat mede komt omdat Silence zo rank is en jij aan de stevige kant.
Verder ben je zeker niet te groot voor hem :n
Vind zadel wel wat aan de grote kant voor jouw pony.

Ik vind je been ligging heel storend misschien een beugel gaatje langer je hebt kans dat dat te lang is maar dan moet je je meer concentreren om je been lang te houden en stil te laten liggen.
Verder hang je ook heel erg naar achteren.
Probeer je handen te dragen en dichter bij elkaar te zetten.

succes met je wedstrijd

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 09:06

Dank je.
Knap dat je dat zeker denkt te weten, want het is niet zo ;)
Het plaatje is misschien nog perfect, maar wij werken samen ergens heel erg hard aan en dat is mij meer waard.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:13

Even een complimentje aan de TSer!

Wat goed hoe jij met tips, adviezen en kritiek omgaat.

iloon25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:24

hoi hoi,
leuk paardje hoor.
je doet het erg leuk vind ik. Alleen heb ik natuurlijk wel een tip, zoals je vraagt. Ik zou je tenen iets meer naar binnen doen.
heel veel succes met afvallen, ik weet dat het niet makkelijk is :(:) (ben zelf ook altijd bezig met de strijd tegen de kilootjes! :( )
groetjes Ilona

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 11:39

Jolliegirl: Ik zal Maandag grondwerk foto´s laten maken. Zondag hebben we wedstrijd, dus dan kunnen we dat Maandag mooi doen.
Leuk dat je Silence altijd attent en vrolijk vind, ben benieuwd of dat dan nog zo blijft. ;)

ikkiN: Het zadel is meerdere keren nagekeken en goed bevonden. Niet enkel door een zadelmaker, maar ook o.a. door de osteopaat die periodieke controle´s uitvoert.

Jolliegirl: Dan komt er inderdaad een kleiner zadel, maar als ik dat nu doe kan ik over een jaar weer opnieuw beginnen. En ik heb ruim 2 jaar moeten zoeken naar een passend zadel, dus ben hier nu nog erg blij mee ;)

AnnemiekvM: Dank je wel, ik doe mijn best :o

iloon25: We doen ons best inderdaad, zowel voor het werken met Silence als voor de rest. En het gaat allebei de goede kant op ;)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:13

Ik heb vaker topics van jullie gelezen en gezien en ik vind dat jij op een super manier met je paardje bezig bent! Jullie hebben veel meegemaakt en ik vind het super om deze rijfoto's nu te zien! Jullie gaan echt vooruit. Natuurlijk zijn er nog puntjes waaraan gewerkt moet worden, maar die zijn al allemaal genoemd en die ga ik dus niet nog eens herhalen. Ik vind het super dat je zo open staat voor commentaar en kritiek en dat je bereid bent om overal aan te werken. Het komt zeker helemaal goed met jullie. Silence ziet er al een stuk meer ontspannen en happy uit!! (alleen jij mag wel iets trotser en blijer op hem zitten ;) )

Heel veel succes zondag!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 12:15

Heel erg bedankt. Top dat je het zo waardeerd en dat je de vooruitgang ziet. Ergens maar goed ook hé, dat er altijd puntjes zijn om aan te werken ;) Anders was het ook maar zo saai.

En zondag komt het vast goed, ik heb er echt ontzettend zit in. :):)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:14

Ok, even ontopic of ze gooien mijn reactie eruit ;)
Ben geen dressuurruiter, maar het zal in het western wel niet zo heel anders zijn, zeker ?
Voor je galopprobleem : wat ik dan doe : beginnen op een cirkel in contrastelling. Goed je binnenbeen erbij houden, binnenteugel vrij los, stelling naar buiten. Na een paar rondjes, bied je de binnenteugel aan, ondersteunen met je binnenbeen en desnoods de binnenhand IETS hoger houden. (paard mag het hoofd niet kantelen). Zo een paar rondjes, en dan op de andere hand. Je paardje zal soepeler worden en grààg de juiste stelling gaan aannemen. Succes.

@al die mensen die het niet kunnen laten : dit is gewoon vreselijk aan bokt. Een meisje toont met trots haar pony, die ze op een deugdelijke manier probeert te rijden en dan krijg je van die reakties dat ze te fors is. Hebben jullie er enig idee van hoe dit overkomt ? Wat ik zie is een pony die vrij ontspannen loopt, en niet onder het gewicht kreunt ! TS is bovendien niet groot en past nog perfect op haar pony.
Ga eens kijken naar het EK reining. Zie je mannen die zeker 100 kg wegen met zadels van 20 kg een reiningpattern op schitterende manier afwerken op hun quartertjes van 1.45. Die bezwijken ook echt niet, hoor. De pony van TS is wel rank, maar goed gebouwd en met korte stevige rug. M.i. kan dit nog best.

@Silence : duim omhoog dat je er zo blijft op reageren. Mij zou het allang ontschoten zijn.

Zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui weeral eens aan wal :Z

poes

Re: Silence@work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:57

Wat zijn jullie ontzettend verbeterd zeg! Van problemen naar het rijden, teruggekeerd naar de absolute basis en nu dit, ik vind het knap :j Jullie worden imo steeds meer een combi, ondanks dat je helaas niet perfect rijdt zoals het de enkeling gegeven is :D

Blijf hem lekker schakelen en genieten, jullie doen het goed :j

floorDaan

Re: Silence@work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 05:46

Wouw wat ziet het er al veel beter uit! Loopt lekker ontspannen! Je mag alleen nog iets meer je benen ''eraan'' houden en niet afsteken en op sommige momenten mag de achterhand nog iets actiever. Heel veel succes zondag! Zet 'm op! En een tip voor op wedstrijd: Ga echt overdreven recht op zitten en echt laten zien dat jullie heel wat zijn en dat je trots bent op haar en jezelf. En... altijd lachen!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:40

@sevke: Ik denk niet dat je het op moet vatten als iemand neer willen halen, maar als advies :) Of in ieder geval als goedbedoeld. Zo heb ik mijn commentaar in ieder geval wel degelijk bedoeld :j Ik vind het alleen maar super van Sandra dat ze aan haar lichaam werkt - in de context zoals ik het bedoel - als je serieus met je sport bezig bent verlang je toch niet alleen van je dier dat hij een atleet is, maar toch ook van jezelf?

En natuurlijk kan ze het er niet 1,2,3 met een mes afsnijden (was het maar zo, dan was niemand te dik) :D Maar mag er dan helemaal niets meer gezegd worden over iemands maten, lengte oid? Iemand die veel te groot is voor zijn rijdier wordt daar toch ook op gewezen?

Persoonlijk vind ik dat er veel nuttige tips in het topic staan, en dan bedoel ik de rijtechnische tips. Dat heeft niet met de beste stuurlui aan wal staan te maken, er zitten daadwerkelijk goede dingen tussen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 20:03

sevke: Dank je wel voor je reactie. Met de tips ga ik aan het werk. Altijd handig om verschillende dingen te kunnen proberen.
Fijn dat je het plaatje oké vind. ;)

Chocotof: We gaan er aan werken inderdaad. Alles stapje voor stapje. Bedankt voor morgen, komt vast goed.

Splash_: Heel erg bedankt :D

Jantine_ : Dank je voor je leuke berichtje. Op die foto ben ik ook erg trots inderdaad :o

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 20:05

poes: Dank je, we doen ons best inderdaad ;)

floorDaan: Fijn dat je de verbetering ziet. Ik ga je tip meenemen morgen :j

Chiva: Bij sommige vind ik het wel wat bot overkomen, maar dat hou je toch. Verder probeer ik ook zoveel mogelijk met de tips te doen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 15:36

jettiiy: Dank je voor je reactie. Fijn dat je de vooruitgang ziet. We werken uiteraard steeds aan de verbeterpuntjes. :j

Tatyana: Dank je wel, fijne reactie om te lezen ;)

MyrtheJ: Heel erg bedankt. Het gaat inderdaad al stukken beter. Het duurde wat langer, maar we hebben het allemaal samen gedaan inderdaad ;)

HubbaBubba: Vandaag was inderdaad de grote dag. Ben de foto´s aan het uplaoden en dan maak ik een ITP topic.
Kan wel alvast zeggen dat ik mega trots op Silence ben ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:24

Dank je wel. Ik ben 1.63 ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:42

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips. Ook is het niet de bedoeling om te ver af te dwalen in discussies. HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar en niet voor discussies over setjes of overgewicht. :)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:47

Ik weet niet zeker of dit al gezegd is, bij de rechtergalop moet je ook opletten of je niet te streng bent met je binnenhand. Ik kan het op de foto niet zien of jij dat ook doet maar ik had hetzelfde probleem met de linkergalop. Ik hing iets teveel aan de binnenteugel, mijn paard ging tegen de druk in en brak uit de volte. Ik vond het best moeilijk om af te leren, maar het is nu gelukt. Ik steek mijn binnenhand nu heel ver naar voren en nu lukt het. Dat is ook niet ideaal natuurlijk maar soms moet je even overdrijven om iets af te leren. Leuk paard heb je, succes ermee!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 18:49

Dank je wel. Ik denk nu dat het probleem ook enigszins bij de bakrand ligt. Zondag hadden we onze eerste wedstrijd en nu had hij er maar minimaal last van. Dus ik ga even bekijken of het met bak te maken heeft.

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:31

Op de foto dat je paard naar buiten wegvalt geeft jij haar ook teveel lengte op d'r hals en waarschijnlijk wat te weinig been. Let dus opdat je je buitenteugel niet helemaal strak maar wel streng houdt en niet teveel lengte geeft.
Ook zie ik iets anders; namenlijk je prikt op bijna elke foto erg met je sporen. En wat mij dan opvalt is dat je geen zweepje hebt om bij te tikken. Probeer het eens zonder sporen en met zweepje of ga er goed op letten, want dit is niet erg prettig voor haar.

Verder ziet het er leuk uit! Ga zo door

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:45

Het prikken van de sporen gebeurd niet continu, dat weet ik zeker.
Maar ze zijn er ondertussen af en dat had ik ook al vermeld ;)

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:10

Oke dan ligt dat alleen aan de foto's ;) Sorry daar heb ik dan over heen gelezen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:11

Geeft niks, maar in de les wordt er continu op gewezen als ik te vaak spoor, dus dan leer je dat wel af ;)

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:12

Oke :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:13

;)

Odenalu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:16

Ik vind dat je je paard heel mooi aan de teugel rijd niet te diep!
echt heel mooi er zijn dan wat dingetjes waar je aan zou moeten werken zoals benen wat meer aansluiten maar dat had je zelf ook al door !