Tequila (Z2) trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:35

iTequilai schreef:
Het is soms ook een beetje het probleem dat ze niet naar voren wil. ik moet er altijd een beetje achteraan jagen.
Het lijkt idd of ik ver achter in mij zadel zit... miss komt het door mijn zadel met een diepe zit?

Daar moet je dus aan gaan werken.
Laat idd die voorkant even zitten, want die komt vanzelf als hij meer vanuit de achterhand gaat werken.
Als je paard niet goed (genoeg) aan het been is, ga je dat vaak op en verkeerde manier oplossen en dus anders zitten en een mindere houding... achterin het zadel om hem als het ware "te duwen" is een vrij normale reactie.
conclusie-> je werkt te hard ;)
Paard moet gaan werken! :P

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:55

De foto met arbeidsdraf geeft inderdaad een groot verschil.

Misschien een rare tip hoor, maar ga eens buikspieroefeningen doen...

Ik had precies hetzelfde probleem namelijk. Zodra mijn paard (nou ja officieel pony), echt ging lopen en verruimen, kon ik het niet meer uitzitten en zocht ik steun aan de teugels. Toen ik wat meer buikspieren had kon ik veel beter en onafhankelijk zitten waardoor dit ongelovelijk verbeterde. Ik kon haar meer op eigen benen laten lopen zonder aan de voorkant te zitten, en ze ging zichzelf ook meteen meer dragen en meer oprichting tonen.

Verder zijn jullie een leuke combinatie, en als jullie hier je weg in weten te vinden en dit soort dingetjes kunnen oplossen dan zullen de wp binnenstromen ;)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:24

Leuk om eens wat plaatjes van jou hier te zien. Uiteraard ben ik niet in de positie om commentaar te geven, dat is meer jouw werk :D Het enige wat ik zou kunnen zeggen is dat ik het idee heb dat op sommige foto's je benen nogal ver naar achteren legt. Maar als dat de bedoeling is, heb ik niets gezegd.

P.S. Het ziet er naar uit dat ik een nieuw paard heb binnenkort, dus zodra wij een beetje aan elkaar gewend zijn, ga ik jou weer PMen :)

Miepje84

Re: Tequila (Z2) trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:15

Meisje, wat heb jij ontzettend lang haar! =D Nog even en je gaat er bijna op zitten ;)

Verder moet je denk ik iets meer op je been letten, maar door de beugels een paar gaatjes langer te doen wordt dat probleem waarschijnlijk grotendeels al opgelost.

Mooi beessie verder!

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:24

Ik irriteer me nog niet eens heel erg aan je tenen.. Alleen dat je onderbeen soms heeel ver naar achter ligt, en je rug.. Net zoals hierboven gezegd word, buikspier oefeningen.. Dat werkt altijd. Mede komt dit ook omdat hij heel moeilijk zit? Of niet? Tis wel een heel gaaf paard!

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 22:29

ben vandaag weer fanatiek bezig geweest met Pilatus!
wel even een correctie op jou hoor superwomen ;) ik ben er al hard mee aan t werk. Ik weet waar de verbeter punten zitten. Ik werk idd te hard en me paard doet te weinig. Ik heb vandaag de series gesprongen om de 4 en ze werd dr veel fanatieker van. Miss ben ik soms te veel aan de basis bezig waardoor ze het saai vind?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:53

Er is al veel gezegd, dus ik ga het niet nog eens herhalen. Wat mij als tip ooit is meegegeven door een instructrice voor het rijden van middendraf en uitgestrekte draf is het naar voren richten van mijn blik. Het valt me op de foto's op dat je naar je paard kijkt. Als je naar voren kijkt, zul je andere spieren aanspannen waardoor evenwicht makkelijker wordt. Daarnaast kun je je dan concentreren op een vast punt voor je, wat ook het evenwicht en het gevoel tegemoet komt.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:26

crossmonster schreef:
Als een TS een topic opend met een bepaalde klasse, kijk je met bepaalde verwachtingen naar de foto's .

Aan de hand daarvan maak ik mijn commentaar / visie . Niets meer niets minder.
Als er had gestaan M1 had ik hetzelfde commentaar gegeven mbt houding en zit, dat klopt. Maar ik had van het paard meer verwacht qua balans, draagkracht en souplesse :)

Vindt het heel knap dat je dit alles van een foto kan beoordelen, of een paard in balans loopt.
Denk dat het ook een beetje een moment is waarop een foto genomen wordt.
En vindt al helemaal niet dat je aan een foto kan zien of iets Z2 waardig is.

Vindt dat het commetaar wel wat netter en onderbouwd mag.

Verder heel leuk paardje, let idd beetje op je houding.
Ik vindt het er best leuk uit zien iig!

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:36

Waauw, mooi paard *D
goed voorbeen werk heeftie & een mooie hals
alleen vind ik dat je wat ontspannener mag zitten\ryden &
voor je uit moet kyken.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:01

ik heb vandaag een clinic gehad van een internationale jury. Die was erg positief! Ze had me 209 punten gegeven. En zij dat ik door beteren inzet en afwerking makkelijk meer 7es en 8e kon halen. Ze vond dat me paard 3 mooie basis gangen heeft. En de juiste gangen voor het ZZ- licht. vond t een leuk compliment. We hebben ook nog aan de uitgestrekte draf gewerkt en de wissels.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:07

sorry hoor, maar Z2 en dat met een gewoon trensje en zonder sporen, ik doe het je niet na! +:)+ je hebt trouwens een prachtbeest onder je kont! _/-\o_ probeer iets rechterop te gaan zitten, dat maakt het beeld nog mooier! :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:26

Hoi, wat positief, leuke opsteker!

Wat gaf ze concreet voor tips voor de uitgestrekte draf, als ik dat mag vragen?

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:48

randalinpony schreef:
Hoi, wat positief, leuke opsteker!

Wat gaf ze concreet voor tips voor de uitgestrekte draf, als ik dat mag vragen?

Hals omhoog houden door je hand omhoog te doen. En me hand wat naar voren en meer toe rijden. Het werd al snel beter...

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:54

rijd je hem in de training altijd alleen op een bustrens?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 23:20

Leuk paard. Maar er zit zeker nog werk in. ;)

Meer verzamelen. Grote passen met een lang lichaam, dat wil ie wel, dat kun je zien op de foto's. Soms lijkt het alsof je hem ook een beetje van het achterbeen af 'jaagt'.
Meer verzameling vragen, meer bij elkaar rijden. Luchtig blijven in je hand en achter sneller maken.
Laten wachten en sneller maken van achter. Als hij daar die swung te pakken heeft, dan weet je dat de motor (het achterbeen) op dat moment goed zijn best doet. Dan gaat ie meer dragen, meer bergop.

Het is moeilijker een paard vanuit 'groot en lang' terug te brengen naar 'zich dragen', dan vanuit veel verzameling met een actief en onder de massa tredend achterbeen.

Succes :)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:11

Wat is Tequila toch een gaaf paard! Jullie zijn een mooie combi. Verbeterpunten zijn al genoemd. Nu hard trainen voor het ZZ-licht! :D
Jullie komen er wel!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:36

Vind de foto's helemaal niet zo erg dan dat sommige bokkers vinden? Beetje overdreven vind ik
Ik zie toch echt op de meeste foto's het achterbeen als laatste en gewoon 2 lipjes op elkaar.
Dat het paard idd wat meer moet zakken van achter komt denk ik ook omdat het een erg lang paard is waardoor verzamelen een lastig puntje is
Ik denk dat het beeld er veel vriendelijker uit zal zien als je gaat werken aan je handen. Ik geloof er niet in dat dit paard onvriendelijk gereden wordt. Mooi paard en succes straks in het ZZ-L ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:49

Hey,
ziet er super uit! leuk jullie 2 helemaal in setje :D
enne ditte: (helaas heb ik dit niet alleen als ik op me paard zit maar ook als ik gewoon loop zit of zoiets)
dit heb ik ook |( dat is soms best lastig.
maar ziet er heel leuk uit.

emma

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:02

Gelukkig dat er meerderen mensen daar last van hebben... die kunnen zich misschien beter verplaatsen in mij ;)

anGelaa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:21

Je hebt een mooi paard. Meer positief, behalve dat het netjes eruit ziet kan ik niet bedenken.

Je paard kijkt op sommige foto's echt ongelukkig, doe eens een lesje lekker iets in het plezier van je paard. Dat is ook leuk. En je been drukt té erg tegen zijn buik op sommige foto's. Let hierop.

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:38

Hai teqiula, ik vind het er goed uitzien en vind dat je handen helemaal niet te hoog zijn. Dat van de beugels kan ik me in vinden, een paar gaatjes langer. Ik vind je paard er zeker niet ongelukkig uitzien. Het zijn foto's en dat zijn moment opnames. En dat gezeur dat iemand in het centrum van de paardensport zit vind ik complete onzin. Waar is dat dan???? Ze vinden het waarschijnlijk niet zo tonen omdat er geen stang in hangt. Ga lekker door op een trensje!!!!!!

oorklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:46

Hé, bij de Pagter!
Mooie foto's, en een onwijs gaaf paard. Ik zie jullie weleens rijden ;)
Ik heb weinig commentaar, ik vind het er altijd erg netjes uitzien.
Eigenlijk is alles al gezegt (je benen en je holle rug).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:03

Prachtig paard!

Alleen ik vindt het rijden wat gespannen tonen. Je trekt je knieen op en je armen staan niet helemaal waar ze horen. Ook lijkt het alsof je linksom meer op je buiten zitbeenknobbel zit, het lijkt alsof je een knik maakt in je heup. Kan het mishebben!
En bij de strekfoto drukt het paard zijn rug weg, daardoor ga je ook meer 'stuiteren' en is het moeilijker te blijven zitten, wel is zijn hoofd/halshouding daar mooier. Vind beetje lijken alsof hij hangt of dat jij streng bent met je handen.. Probeer hem wat meer bij elkaar te rijden, zodat het 1 (ontspannen) geheel wordt.

In ieder geval veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:06

Edit: Bij foto 5 is die 'knik' in je heup goed te zien, alsof je wat naar buiten zakt zeg maar ;)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 19:40

ja, het is zeker onzin dat wij niet in de centrum van de paarden sport zitten. Ik kan 2 topruiters noemen die uit zeeland komen ;) En ze heeft bij ons het Z2 niveau niet eens gezien. maar dit ligt heel hoog en wordt ook door de professionele mensen gezegd. maar ik dag goed laat maar, ik weet wel beter.