Paard loopt erg kort, draaft lang niet in.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Re: Paard loopt erg kort, draaft lang niet in.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 16:40

@ Esther; zoals ik al aan aantal keren heb gezegt in het topic ga ik het voorstellen, verder kan ik weinig doen.
@ Yentl; een pessoa heb ik niet, wel longeer ik soms met touwtjes. Ze loopt tijdens het longeren niets ruimer dan met rijden. Ik rijd al vaak heel rustig in tempo en proberen zonder spanning naar voren te rijden en dat gaat goed hoor :) ze is heel vaak erg goed ontspannen tijdens het rijden en laat haar rug goed los.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:41

Marieke_K schreef:
@smeetjoew: haflingers zijn geen bewegingswonders zoals sommige meer in het bloed staande paarden, maar dit is niet een typisch haflinger loopje hoor. De pony heeft duidelijk iets niet lekker zitten. Negen van de tien haflingers lopen net zo soepel als andere rassen (die van mij stapt ook in draf in zijn eigen afdruk en in stap ruim over), alleen met minder spektakel in het voorbeen, maar wel correct. Deze merrie toont niet correct, en zit dus niet lekker in haar vel.

Ok. Maar dan kampen nog veel meer haflingers met dit probleem, want ik zie helaas zat Haflingers die nauwelijks tot niet in hun spoor treden in draf en in galop maar stijfjes doorspringen.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:59

deniece schreef:
@ Esther; zoals ik al aan aantal keren heb gezegt in het topic ga ik het voorstellen, verder kan ik weinig doen.
@ Yentl; een pessoa heb ik niet, wel longeer ik soms met touwtjes. Ze loopt tijdens het longeren niets ruimer dan met rijden. Ik rijd al vaak heel rustig in tempo en proberen zonder spanning naar voren te rijden en dat gaat goed hoor :) ze is heel vaak erg goed ontspannen tijdens het rijden en laat haar rug goed los.

Maar met touwtjes stimuleer je dan ook de achterhand?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:27

Pessoa-tuig is eenvoudig zelf te maken zonder dat het al te veel kost!

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:31

Bij mijn haflinger kwamen we er ook achter dat hij kort liep zowel in draf als galop. Maar qua springen (1meter) en dat soort dingen merkte ik niks na veel zuren bij me ma hebben we foto's laten maken, en bleek dat 8 gekantelde rugwervels en spat had.

Wat de dierenarts toen mij had gegeven als advies was veel longeren en met rijden beginnen met de basis rustig lang en laag. en dan stapje voor stapje weer oppakken. Mijn haflinger loopt nu gewoon weer zoals het hoort door de spieren die zijn ontwikkeld.

Ik hoop dat je wat heb aan mijn verhaal en de tips die ik heb gehad van de dierenarts maar een rugcontrole of algemene controle kan nooit kwaad ;)

MVG hvjluck

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 08:43

@ manonutjuh; ja ik ben gisteren wezen kijken voor pessoa tuig, jeeeetje wat kost dat een hoop geld :o ga inderdaad kijken of ik dat zelf in elkaar kan zetten..
@ hvjluck; het zou natuurlijk kunnen, ik sluit niets uit :) met rijden doe ik al veel lang en laag en ze wil ook heel graag met dr koppie naar de grond toe. Longeren deed ik veel, eerst deed ze dat heel fijn maar de laatste keren begon ze erg te hangen, wat ze daarna dus ook tijdens het rijden deed.. Maar als ik een pessoatuigje kan maken ga ik dat zeker weer doen :)
En die controle, ik heb het nu al wel hééél vaak gezegt in het topic.. Daar ga ik niet over..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 08:52

Maar je gaat wel rijden op een paard waarvan jij niet weet of die pijn heeft?
Misschien ben ik gek, maar dat is dus wat ik niet zou doen. Ook niet bij een verzorgpaard.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:34

@ Kazary; je hebt een pb.

Gisteren gelongeerd met pessoa, ze liep heeeel los over de rug, en maakte haar stappen al veel beter af! :)

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:59

Goedzo, daarom ook juist met pessoa omdat de kracht van achter moet komen!!