Promo na 3 weken vakantie weer back to work (valpartij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:20

Ah bah, die val zit er vreselijk uit zeg! :(:)
Goed dat je er meteen weer opgesprongen bent! Verder vind ik jullie heel erg leuk samen! :D
Volgens mij gaan jullie het ver schoppen. :o

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 10:29

WowAmigo schreef:
Was het niet handiger geweest om zo na die vakantie toch eerst te longeren?

We hebben besloten hem niet meer van te voren te longeren omdat ie anders wel erg lang aan het werk is. Rijden kunnen we dan haast niet meer.
__Jojo__ schreef:
Ik vind dat hij leuk loopt voor een 3-jarige, petje af! misschien dat hij iets te goed loopt voor een 3-jarige, maar dat mag iedereen zelf weten.

Hoe bedoel je? Moet je nagaan dat ik al de helft van wat hij aanbiedt laat liggen. Het is echt een goede pony en als hij die streken achterwege gaat laten ( := ) denk ik dat hij er wel komt!
ILuvWinnetoo schreef:
Volgens mij gaan jullie het ver schoppen. :o

Dat hoop ik! We gaan volgend jaar tussen de paarden starten!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:38

ok, en terecht dat je eraf bent gevallen want volgens mij was niemand blijven zitten!! Hij draait gewoon in een fractie van een seconde op 1 achterbeen om!

Het is volgens mij echt een hitte-petitje, de kunst is om dat voor je te krijgen ipv dat het tegen je gebruikt wordt. Laat je neit verleiden, ondanks dat die ineens zo raar kan gaan doen, om hem te rond voorop te rijden. zo leert die niet om zn rug te gebruiken en zet je eigen jezelf buiten spelt wat hem de kans geeft om er tussenuit te schieten!

Als je het hem moeilijk wilt maken, moet je hem wat rustiger in tempo rijden. Hij zal dan harder moeten werken om zn balans te vinden!

Vind het wel een fantastisch beest, hou wel van paarden met karakter en heb er vertrouwen in dat het wel goed komt met jou erop! ;) succes

meloenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:05

Hele mooie pony
Ik vind dat je het precies heel goed doet !

Joekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:56

wat een lief knap koppie heeft ie!

en behalve de valpartij ziet het er toch heel netjes uit, ja, alleen je handen een beetje breed,

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:53

leuke pony zeg!
Alleen ziet het erna uit dat de pony iets dwarszit?!

gr esther

ikkiN

Re: Promo na 3 weken vakantie weer back to work (valpartij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 08:33

Hoe bedoel je? Dat bokken?

Hester16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:42

Ondanks je valpartij zitten er ook super fijne stukjes tussen! Heerlijke pony ook om te zien.

Napaluna_My

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:05

wat een val :(:)
wel knap dat je er weer gewoon op bent gaan zitten.
verder ziet het er heel erg goed uit hoor. probeer je handen ietstje hoger te houden, maar dat gaf je zelf ook al aan. ;)

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:38

Een paard bokt niet zonder reden, hij loopt mischien voor het oog mooi rond maar toch, als je goed naar de pony kijkt klopt er iets niet aan de uitstraling en mondcontact.

Gr esther

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:55

Vind het erg knap dat je dat vanaf een foto kunt beoordelen frieske ;) Ik zie eigenlijk niet vanaf de foto's dat zijn uitstraling weergeeft dat hem iets dwarszit, maar dat kan ieder zijn inzicht zijn..

Nikki, vind het er erg goed uitzien hoor! Jullie zijn een mooi plaatje. Je ziet dat je wat gespannen bent, maar dat is natuurlijk logisch. Ben benieuwd wanneer jullie in de ring verschijnen!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 08:40

frieske schreef:
Een paard bokt niet zonder reden, hij loopt mischien voor het oog mooi rond maar toch, als je goed naar de pony kijkt klopt er iets niet aan de uitstraling en mondcontact.

Gr esther

:= Heb je de tekst gelezen? De pony heeft 3 weken vakantie gehad, en is pas een paar maanden onder het zadel en dus érg jolig.
En aan de eerste 2 foto's voor het bokken zie ik niks raars aan het mondcontact en de uitstraling? Na de bok is er inderdaad spanning te zien. Wat zie jij voor raars in de uitstraling en het mondcontact op de eerste foto's dan? Promo's oren zijn ontspannen, ik ben geconcentreerd, naar mijn weten zijn we daar gewoon aan het werk op een normale, vriendelijke manier. Ik ben benieuwd naar jouw uitleg!

Dankjewel Tessa! Ik ben ook benieuwd, het plan is eind juni onderling eens te gaan proberen dressuren! :D

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:25

haha leuk he die etterbakjes, ik zou willen dat ik ook zo,n mooie valpartij van mezelf op foto had ;)
vind jullie een mooi stel. gaat helemaal goed komen

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:09

Wat een boefje met die stoute bok, dat was een echte "stapt U hier maar even af mevrouw".
Leuke pony om te zien maar hij oogt erg slap, en dan bedoel ik dat hij op de foto's telkens zijn gewicht van voor naar achter naar de zijkanten slingerd. Als dit momentopnames zijn heb ik niets gezegd, hoewel me dat sterk lijkt, en het is ook niet aanvallend bedoelt. Maar hij zou iets meer op zijn eigen benen mogen lopen, snap je wat ik bedoel? Ik mis wat impuls..
Wwel een erg leuke pony om te zien en je past er goed bij, fijn ook dat je je eigen 'fouten' ziet, dan ben je al op de helft van de weg naar verbetering!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 14:30

:j Ik snap precies wat je bedoelt. Hier zijn we ook heel erg mee bezig. Bovendien is hij achter enorm koehakkig, wat ook niet echt helpt. We bouwen het allemaal rustig op en ik ben bezig met lichte oefeningen om hem achter sterker en sterker te maken.

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:56

Mooi Paardje

Ik denk dat je zelf wel wat strenger mag zijn tegen hem! Jammer van de gespannen momenten maar dat is begrijpelijk!
Verder vind ik dat je hem vriendelijk en netjes rijd!

Nog veel succes :D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:46

Waarom strenger Odatje? Hij doet zijn best, dat is duidelijk te zien op de foto's. Die bok... tsja... het kan je soms even teveel worden he!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 09:37

Ik moet hem meer bezig houden, scherper rijden. Ik ben vaak nog te afwachtend, en omdat hij zo fris was en ik hem niet genoeg uitdaging gaf maakte hij even een paar goede bokken.
Strenger moet ik wel worden in mijn beenhulpen, actie-reactie.

Wat zou hem teveel geworden moeten zijn Bonita_Bon?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:44

beestje is net 4 en nog niet zolang onder het zadel.ik vind dat je hem heel netjes rijd.en over dat bokken waarom moet daar altijd wat achter gezocht worden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:51

Ik quote even degene boven mij haha: beestje is net 4 en nog niet zolang onder het zadel. Denk je dat het hem in zijn hoofd soms niet te veel is? Iedere training neem je een paard steeds een stukje verder mee, tuurlijk herhaal je, maar je verbeterd ook. Paard moet dat verwerken en soms uit zich dat in een Yiha! Zeker als ze fris zijn! En dan helemaal als ze drie weken niets hebben gedaan en hij mag weer. Dus 'miss_kippie' ik zoek niks achter dat bokken.

Hoeveel paarden heb je ingereden ikkiN? (gewoon een vraag hoor)

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 11:01

Ah oké, nu snap ik het weer :j
Dit is de eerste! Ik heb eerder wel eens een jonge pony 'doorgereden', maar met Promo ben ik echt helemaal vanaf het begin begonnen. Ik vond het eerst ook heel spannend, Promo stond op stal ook goed bekend om zijn streken en ik liet me daar wel wat door opnaaien. Maar het is me eerlijk gezegd heel erg meegevallen! Hij vindt het heel erg leuk om te doen, en hij denkt graag met je mee, wil ook werken. Gelukkig heb ik iedere keer dat ik rijd mijn instructrice erbij. Zo sluipen er niet al teveel foutjes in, dit maakt me toch wat zekerder. Ik was in het begin bang dat ik het rijtechnisch helemaal niet zou kunnen.

Miepje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:28

Mooie laatste foto van zn koppie!

Verder is vallen natuurlijk altijd vervelend, maar als alles goed af loopt en je hebt er nog foto's van ook dan kan je er achteraf waarschijnlijk wel om lachen ;)