Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik hoor het ook vaak: meer. meer. meer. Wildgirl schreef:Ten eerste een hele leuke pony en jullie zijn een mooie combi.
Om zo meteen de Z te gaan bestormen zit er nog wel een beetje werk in, je sb heeft te weinig lengtebuiging en ik mis eigenlijk overal de impuls vanuit de achterhand.
In jou geval zou ik lekker helemaal de M2 uitrijden, nog niet gaan pielen met s&t en tussen de M2 en de Z1 even een paar weken pauze in lassen waarin je je pony gaat trainen en voorbereiden op het s & t rijden.
Heel veel succes, je bent iig op de goede weg!
liesje1986 schreef:In beide topics krijg ik het idee dat je pony nog net wat vasthoudt. Ik zou proberen om hem af en toe eens iets ronder in te stellen. Dan kan hij zijn rug wat beter gaan gebruiken en wat soepeler gaan bewegen. Lekker veel tempowisselingen rijden en proberen om hem van achter steeds sneller te maken. Let er tijdens sb op dat je genoeg lengtebuiging houdt. Zorg dat hij in zulke oefeningen goed blijft nageven en begin desnoods met alleen maar stelling. Als hij goed doorbuigt, kan je het binnenvoorbeen met je buitenhand mee naar binnen nemen. Dan behoud je de buiging door je binnenbeen voor te houden.
Succes met de wedstrijden!