Bonny @ work thuis,2de keer stang en trens! (M2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kb1993

Re: Bonny @ work thuis,2de keer stang en trens! (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:33

leuk paardje, let er alleen op dat je wat rechter gaat zitten en iets verder voor in het zadel.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:06

Wat houdt jouw pony mooi lengte in zijn hals. Ik vind dat hij erg netjes loopt. Ben benieuwd hoe je het Z1 tussen de paarden gaat ervaren.

HorseeFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:45

Lekker paardje heb jee !
Leuke rijbroek..
Nog veeel succes met rijden in het Z.

:D :D

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:04

Ik vind het er netjes uit zien :D
Ik vind ook dat je erg netjes rijd met s&t!
Commentaar geef je grotendeels zelf al!

Succes in de Z

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:59

het ziet er echt keurig uit, echt mn complimenten!! prachtig beestje ook en hij kan leuk lopen . je kan opzich keurig rijden met de stang en trens. hoe groot is je paardje trouwens ? ik vond m een beetje als een grote pony ogen maar wel ontzettend mooi dier !!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 22:26

bedankt voor de reacties allemaal,
en het is een grote pony. officieel D, maar ik denk rond de 1.50.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:07

knap dat je hem tussen de paarden uitbrengt met winst. Ik rij zelf ook een pony tussen de paarden en soms is dat nog best een pittige klus.
komt vast wel goed met jullie :)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 20:11

pittig is het zeker, ene keer rijd je gewoon lekkere punten,
andere keer gaat het net zo fijn, en krijg je ze bij lange na niet..
maar ach gewoon verder gaan en doortrainen, ze krijgen me maar zo niet van de baan haha.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:12

:D herkenbaar

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 20:17

Daphaan schreef:
:D herkenbaar

het is gewoon moeilijk, gister stond er steeds op mn coupons:dribbelt...dribbelend..dribbelt hahaha.
kan zo zijn maar helaas een grotere draf is er bijna niet uit te persen :o

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:28

grote kwpn-ers hebben gewoon meer ruimte in hun gangen :) ik hoor het ook vaak: meer. meer. meer.
zit niet veel meer in, denk ik dan.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:47

Daphaan schreef:
grote kwpn-ers hebben gewoon meer ruimte in hun gangen :) ik hoor het ook vaak: meer. meer. meer.
zit niet veel meer in, denk ik dan.

idd ook heel herkenbaar.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:50

Ten eerste een hele leuke pony en jullie zijn een mooie combi.
Om zo meteen de Z te gaan bestormen zit er nog wel een beetje werk in, je sb heeft te weinig lengtebuiging en ik mis eigenlijk overal de impuls vanuit de achterhand.
In jou geval zou ik lekker helemaal de M2 uitrijden, nog niet gaan pielen met s&t en tussen de M2 en de Z1 even een paar weken pauze in lassen waarin je je pony gaat trainen en voorbereiden op het s & t rijden.
Heel veel succes, je bent iig op de goede weg!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:27

In beide topics krijg ik het idee dat je pony nog net wat vasthoudt. Ik zou proberen om hem af en toe eens iets ronder in te stellen. Dan kan hij zijn rug wat beter gaan gebruiken en wat soepeler gaan bewegen. Lekker veel tempowisselingen rijden en proberen om hem van achter steeds sneller te maken. Let er tijdens sb op dat je genoeg lengtebuiging houdt. Zorg dat hij in zulke oefeningen goed blijft nageven en begin desnoods met alleen maar stelling. Als hij goed doorbuigt, kan je het binnenvoorbeen met je buitenhand mee naar binnen nemen. Dan behoud je de buiging door je binnenbeen voor te houden.
Succes met de wedstrijden!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 10:49

Wildgirl schreef:
Ten eerste een hele leuke pony en jullie zijn een mooie combi.
Om zo meteen de Z te gaan bestormen zit er nog wel een beetje werk in, je sb heeft te weinig lengtebuiging en ik mis eigenlijk overal de impuls vanuit de achterhand.
In jou geval zou ik lekker helemaal de M2 uitrijden, nog niet gaan pielen met s&t en tussen de M2 en de Z1 even een paar weken pauze in lassen waarin je je pony gaat trainen en voorbereiden op het s & t rijden.
Heel veel succes, je bent iig op de goede weg!

bedankt voor je reactie,
mijn instr. vind juist dat ik de overstap m2/z1 niet al te lang uit moet stellen, mits ze het goed oppakt uiteraard.
ik vind zelf de m2 echt heel vreemd qua jurering, ene week rijd je dikke punten en andere week heel laag.
erg vreemd, ik ga uiteraard niet eerder dan kan, en het moet gewoon goed voor elkaar zijn.
op de foto's heb je gelijk, mis lengtebuiging en ze moet veel meer doen van achter, dit is ook vaak wel goed voor elkaar ;)
hoezo denk jij dan dat het beter is er niet mee te oefenen? zo kan je toch rustig er aan laten wennen zeg maar?
tussen de m2 en z1 doe ik idd wel een kleine pauze inlassen. bedankt voor de tips!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 10:53

liesje1986 schreef:
In beide topics krijg ik het idee dat je pony nog net wat vasthoudt. Ik zou proberen om hem af en toe eens iets ronder in te stellen. Dan kan hij zijn rug wat beter gaan gebruiken en wat soepeler gaan bewegen. Lekker veel tempowisselingen rijden en proberen om hem van achter steeds sneller te maken. Let er tijdens sb op dat je genoeg lengtebuiging houdt. Zorg dat hij in zulke oefeningen goed blijft nageven en begin desnoods met alleen maar stelling. Als hij goed doorbuigt, kan je het binnenvoorbeen met je buitenhand mee naar binnen nemen. Dan behoud je de buiging door je binnenbeen voor te houden.
Succes met de wedstrijden!

het klopt wel van het vasthouden,
soms is ze er helemaal mooi door en andere momenten krijg ik dat laatste stukje ontspanning net niet.
van de sb is een goede tip, vaak is of de buiging, of het tempo, of de ontspanning niet goed.ik doe nu al kleine stukjes,
en probeer dat dan uit te bouwen.
bedankt!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:24

De overstap naar s&t is best groot voor je paard en aangezien er nu nog rijtechnisch wat dingetjes ontbreken zou ik ,als instructeur, jullie combinatie eerst wat meer bevestiging willen zien rijden.
De punten regeling binnen de KNHS is niet voor niets, in jouw geval zou ik de M2 lekker uitrijden en zorgen dat je de basis dingetjes als lengtebuiging en impuls perfect voor elkaar hebt.
Doe je dit niet en ga je gelijk over incl s&t dan loop je het risico in een dipje te komen omdat de eisen in de Z echt een stukje hoger zijn en je daar, imo, nog niet aan toe bent.
Werk stapje voor stapje, eerst je paard tip top rijtechnisch in orde, ga dan over op s&t en wen je paard daaraan.
Vervolgens maak je het af door bovenstaande dingen samen te gaan voegen, het is vaak toch even zoeken om je paard net zo te rijden met een andere optoming.
Als je dat voor elkaar hebt ga je starten; de kans dat je dan leuk mee kunt komen is vele malen groter en dat werkt motiverend.
Een goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze dan :D
Veel succes!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:27

Toevoeging: wat ik bedoelde met nog niet gaan pielen met s&t is dat je imo rijtechnisch je paard nog niet goed genoeg op de basis met trensje klaar hebt.
Snap je wat ik bedoel?
Het is hetzelfde als mensen die bijvoorbeeld met sporen gaan rijden terwijl hun beenligging niet goed is, eerst het ene en dán het andere toevoegen.
Rustig aan laten wennen kan natuurlijk geen kwaad in de zin dat je haar af en toe het hoofdstel in doet etc maar echt trainen ermee zou ik nog niet doen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 11:47

ik begrijp het, bedankt hoor!
ik ben zeker niet iemand die alles snel op stel en sprong wil hoor maar men zegt dat m2 over het algemeen toch een stuk pittiger is dan z1...maarja dat moet je toch zelf ervaren! bedankt iig voor je tips.

meloenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:15

mooi paardje :)x

Joekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:20

ziet er leuk uit! mooie foto's

probeer misschine jezelf nog iets langer te blijven zitten, schouders naar achter te doen