Pony zo traag als het maar kan, wie heeft de oplossing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pony zo traag als het maar kan, wie heeft de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:07

Heel fijn Hollando, ik hoop dat de eigenaar er iets mee zal doen en jij over een paar maanden een nieuwe start kunt maken met de pony!!!! Heel veel succes ;)

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:09

las je beginpost al met een vraagteken.. droes door paard nat op stal :? .. droes is besmettelijk en als er nog steeds etter komt is het dus ook niet over! (sla anders even een boek of google er op na)
en van een ziek paard kan je niet verwachten dat hij zn best doet ohz.
paarden in de wei doen wat ze willen, als ze eens een galopje doen zijn ze op dat moment fit genoeg. en gaan ze daarna weer even opladen.
als je erop zit, laadt je de 'batterij' niet op, put je hem alleen uit. plus dat hij te vroeg ingereden is, kan het mentaal ook weleens te veel voor hem zijn.
iig succes

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:16

Met dit gedrag wil hij je wat laten zien ik kan ook wel iets vinden in de mening van daNiielle_ , maar dit hoeft niet,net wat andere zeggen droes heeft een lange nasleep.
Ik kreeg ook deze reactie van mijn merrie toen ik weer met haar begon alleen zij was niet ziek geweest en dit was puur dominant gedrag ze vond het wel best alleen op het land lopen en gras eten.
Heeft hij geen last van het hoofdstel daar waar hij dat knobbeltje heeft?
Als longeren niet werk dan kun je ook nog gaan freestylen dit schept ook gelijk meer band tussen jullie en dat kun je heel rustig doen zonder hem te belasten, maar je ben dan toch met hem bezig.

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:21

mnkortleve schreef:
Met dit gedrag wil hij je wat laten zien ik kan ook wel iets vinden in de mening van daNiielle_ , maar dit hoeft niet,net wat andere zeggen droes heeft een lange nasleep.
Ik kreeg ook deze reactie van mijn merrie toen ik weer met haar begon alleen zij was niet ziek geweest en dit was puur dominant gedrag ze vond het wel best alleen op het land lopen en gras eten.
Heeft hij geen last van het hoofdstel daar waar hij dat knobbeltje heeft?
Als longeren niet werk dan kun je ook nog gaan freestylen dit schept ook gelijk meer band tussen jullie en dat kun je heel rustig doen zonder hem te belasten, maar je ben dan toch met hem bezig.

nee hoofdstel drukte er niet op, het zit onder de kaak waar hen riempjes zitten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:22

suleilitha schreef:
Danielle, pony doet met zijn gedrag niks meer dan duidelijk maken dat het gewoon allemaal teveel is, beest is ziek geweest en heeft gewoon geen puf, dit heeft niks met respect te maken.
Droes is een ziekte met een lange nasleep, dat weet iedereen, het vergt enorm veel van een paard óm er bovenop te komen.
Wat het dier momenteel doet, is niks meer dan aangeven dat ook longeren gewoon te veel van het goeie is.

Goed, daar kan ik het mee eens zijn.
Maar dit betekend wel, dat jij het dus toelaat dat hij zich zo gaat gedragen als hij zich een dag niet lekker voelt.
Ziek of niet, zo'n dier heeft goed door dat hij haar dus makkelijk kan bijten. Daar kan je later weer problemen mee krijgen.
Ze weet dat het van de droes kan komen, maar dat wil nog niet zeggen dat hij daarom maar dit gedrag kan vertonen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:26

Hollando schreef:
aerdenhout1 schreef:
Kwartje valt niet sul!!

bij mij wel :D :Y) '

Ik zal jullie berichten aan de eigenaar laten lezen en hopen dat hier wat mee wil/gaat doen

Heel goed!! Ik hoop dat de eigenaar er iets mee gaat doen! Zou toch zonde zijn als er weer een paard naar de je weet wel gaat!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:27

daNiielle_ schreef:
suleilitha schreef:
Danielle, pony doet met zijn gedrag niks meer dan duidelijk maken dat het gewoon allemaal teveel is, beest is ziek geweest en heeft gewoon geen puf, dit heeft niks met respect te maken.
Droes is een ziekte met een lange nasleep, dat weet iedereen, het vergt enorm veel van een paard óm er bovenop te komen.
Wat het dier momenteel doet, is niks meer dan aangeven dat ook longeren gewoon te veel van het goeie is.

Goed, daar kan ik het mee eens zijn.
Maar dit betekend wel, dat jij het dus toelaat dat hij zich zo gaat gedragen als hij zich een dag niet lekker voelt.
Ziek of niet, zo'n dier heeft goed door dat hij haar dus makkelijk kan bijten. Daar kan je later weer problemen mee krijgen.
Ze weet dat het van de droes kan komen, maar dat wil nog niet zeggen dat hij daarom maar dit gedrag kan vertonen.

Dus met andere woorden let op dat zijn reactie niet voortkomt door zijn ziekte, maar sta vooral niet toe dat hij negatief gedrag vertoond want dit gedrag kan blijvend worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:28

Ik ben nog even gaan zoeken, het herstel van droes vergt sowieso al twee tot drie maanden en meerdere sites geven aan dat daarna nog een lange herstelperiode nodig is om de conditie op te bouwen.
Danielle, door deze pony NU rust te geven, en met rust te láten, is het beste. Als je een dergelijk dier weer oppakt wanneer hij geheel de oude is, durf ik bijna te wedden dat hij dan ook geen bijtneigingen meer heeft, wat hij doet is gewoon puur protest en geen wonder, dier kan het allemaal gewoon nog niet aan. Ik vind het niks gek dat hij dan van zich af gaat bijten.

Geryon

Re: Pony zo traag als het maar kan, wie heeft de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:18

Oww oke, ik denk dat je hem dan een paar maanden in een wei kan zetten. Doen ze bij onze manege (de eigenpaarden) ook altijd, als ze zegmaar kreupel zijn, of weet ik veel zetten ze ze in een weiland, halen ze ze een paar maanden later weer op en helemaal goed zijn ze dan weer hoor!! (ik weet niet of ze dan kreupel zijn ofzo, voordat ik weer iets verkeerds zegg, er was iig wel iets mis!)