Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.. droes is besmettelijk en als er nog steeds etter komt is het dus ook niet over! (sla anders even een boek of google er op na)
mnkortleve schreef:Met dit gedrag wil hij je wat laten zien ik kan ook wel iets vinden in de mening van daNiielle_ , maar dit hoeft niet,net wat andere zeggen droes heeft een lange nasleep.
Ik kreeg ook deze reactie van mijn merrie toen ik weer met haar begon alleen zij was niet ziek geweest en dit was puur dominant gedrag ze vond het wel best alleen op het land lopen en gras eten.
Heeft hij geen last van het hoofdstel daar waar hij dat knobbeltje heeft?
Als longeren niet werk dan kun je ook nog gaan freestylen dit schept ook gelijk meer band tussen jullie en dat kun je heel rustig doen zonder hem te belasten, maar je ben dan toch met hem bezig.
suleilitha schreef:Danielle, pony doet met zijn gedrag niks meer dan duidelijk maken dat het gewoon allemaal teveel is, beest is ziek geweest en heeft gewoon geen puf, dit heeft niks met respect te maken.
Droes is een ziekte met een lange nasleep, dat weet iedereen, het vergt enorm veel van een paard óm er bovenop te komen.
Wat het dier momenteel doet, is niks meer dan aangeven dat ook longeren gewoon te veel van het goeie is.
daNiielle_ schreef:suleilitha schreef:Danielle, pony doet met zijn gedrag niks meer dan duidelijk maken dat het gewoon allemaal teveel is, beest is ziek geweest en heeft gewoon geen puf, dit heeft niks met respect te maken.
Droes is een ziekte met een lange nasleep, dat weet iedereen, het vergt enorm veel van een paard óm er bovenop te komen.
Wat het dier momenteel doet, is niks meer dan aangeven dat ook longeren gewoon te veel van het goeie is.
Goed, daar kan ik het mee eens zijn.
Maar dit betekend wel, dat jij het dus toelaat dat hij zich zo gaat gedragen als hij zich een dag niet lekker voelt.
Ziek of niet, zo'n dier heeft goed door dat hij haar dus makkelijk kan bijten. Daar kan je later weer problemen mee krijgen.
Ze weet dat het van de droes kan komen, maar dat wil nog niet zeggen dat hij daarom maar dit gedrag kan vertonen.