ik vind dat je hem netjes rijd.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
manic schreef:Ik vind de pony's in de 2 topics en de manier van rijden dus echt volstrekt onvergelijkbaar.
Balou_k schreef:al weet ik dat elastiek veel meeveert dus 'vastzetten' gebeurt niet echt. Het is niet positie dringen maar positie vragen.
Alet74 schreef:Mooie pony! Over het elastiek is nu wel voldoende gezegd, zal ik niet meer doen
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom je hem al vrij hoog ingesteld hebt. Hij is nog maar pas onder het zadel, ik zou hem juist lekker voorwaarts neerwaarts rijden, laat hem je hand maar zoeken. Op een aantal foto's krijg ik het idee dat je toch vrij streng met je hand bent, dat hoeft toch echt nog niet. Laat hem eerst maar leren op zijn eigen benen te lopen, het aan de teugel lopen komt later wel (vanzelf).
Heel veel succes!
daisy_tanja schreef:Ik vind het elastiek ook niet echt nodig. De pony is nog maar net onder het zadel en hoeft echt nog niet in de krul te lopen. laat hem eerst het vertrouwen leren, op eigen benen etc. dan komt door de hals van zelf wel..
Ik keek net btw in je profiel. Hier staat dat hij pas in mei 3 jaar wordt? Volgens mij klopt dat niet? Of is hij echt nu nog 2??
Lady1969 schreef:daisy_tanja schreef:Ik vind het elastiek ook niet echt nodig. De pony is nog maar net onder het zadel en hoeft echt nog niet in de krul te lopen. laat hem eerst het vertrouwen leren, op eigen benen etc. dan komt door de hals van zelf wel..
Ik keek net btw in je profiel. Hier staat dat hij pas in mei 3 jaar wordt? Volgens mij klopt dat niet? Of is hij echt nu nog 2??
Dit zag ik ook ja......
Snel sneller snelst he.....
Adil18 schreef:En dan kreeg ik op de eerste pagina opmerkingen dat het rijden met het elastiek allemaal niet zo erg is bla bla bla...Gelukkig zijn er een hoop mensen die het net zo zien als ik...
Wordt in mei pas 3 en ook al 2,5 maand onder het zadel....dus 2 jaar en 9 maand oud toen je begon...Jammer! Ik dacht dat er inmiddels onderzoek genoeg geweest is naar de ontwikkeling van het paard...
Ninx schreef:Adil18 schreef:En dan kreeg ik op de eerste pagina opmerkingen dat het rijden met het elastiek allemaal niet zo erg is bla bla bla...Gelukkig zijn er een hoop mensen die het net zo zien als ik...
Wordt in mei pas 3 en ook al 2,5 maand onder het zadel....dus 2 jaar en 9 maand oud toen je begon...Jammer! Ik dacht dat er inmiddels onderzoek genoeg geweest is naar de ontwikkeling van het paard...
De gemiddelde leeftijd onder paarden is niet voor niets bedroevend laag..... De schade zal vanzelf zichtbaar/ voelbaar worden.
Mensen die de groei van een paard respecteren hebben vele malen langer iets aan het dier.
Er is zo ontzettend veel dat je kunt doen zonder erop te zitten.
Op die manier kun je ook werken aan dominantie-issues, en het dier helemaal voorbereiden op de ruiter terwijl je ernaast werkt.
Wanneer mensen er maar zo vroeg op gaan zitten omdat het paard op volwassen leeftijd 'te sterk' zou zijn moeten dan maar een andere hobby zoeken.... Ook kinderen zijn als ze jong zijn nog kwetsbaar, kunnen zich niet verweren, moeten we daar dan ook misbruik van maken door ze op die leeftijd tot van alles te dwingen?
Ik ben benieuwd hoe het ervoor staat met dit paard wanneer het 10, 12, 15 jaar is.... ik durf wel een gokje te wagen dat het dan al een aantal keren op rust heeft moeten staan door rugklachten....
daisy_tanja schreef:Ik keek net btw in je profiel. Hier staat dat hij pas in mei 3 jaar wordt? Volgens mij klopt dat niet? Of is hij echt nu nog 2??
aphrodietje schreef:We hebben het over de eerste tien minuten rijden met elastiek wat ze nu aan het afbouwen is. Er wordt geschreven alsof ze het dier met de kin op de borst heeft vastgeknoopt. Ik zou het persoonlijk niet doen. Maar als ik heel objectief naar de fotos kijk zie ik geen grote ramp. Meid zit mooi mee naar voren en zou inderdaad iets meer dr hand mogen toestaan in galop. We hebben het over een pony ruiter. Ik vind het al heelwat hoe ze het dier hier rijdt. Kunnen nog veel ruiters wat van leren, ik denk ook dat er genoeg over het elastiek gezegd is. Ik denk namelijk dat ts het punt wel begrijpt. Misschien is er mogelijk nog ander commentaar waar ze wat mee kan dan de ernst van een elastiek.... Laat die meid in dr waarden en stick to the facts. Ze zegt dat ze aan het afbouwen is en ze schrijft nergens dat ze gefixeerd is op moeten starten, ze rijdt verder keurig en ja de eerste 10 min met een elastiek. Het dier lijdt hier nagenoeg niets mee, het ding staat niet op "hoogspanning". En natuurlijk kan in het meest ideale het dier voor de loodlijn gereden worden in het begin en zonder hulpteugel op de eigen benen enz enz denk dat iedereen die theorie wel kent.. maar ze rijdt de eerste 10 min even met elastiek... En ja die kan netzogoed af...klaar...