Hoe naar de hand te rijden ongelooflijk lui paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimb72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:21

IK heb zelf ook een luilak hihi en ik vind t zelf erg prettig...
als ik met andere mensen en paardjes buiten rijdt, dan zijn dat hete kippen, overal voor wegspringen, of als ze iets zien meteen in de 4e versnelling..

Zelf vindt ik t fijn om een paard te hebben die ik flink moet aansporen om eens in een drafje te gaan :D

IK denk eerlijk gezegd ook dat de combinatie tussen jullie niet fijn is, jij wilt een wat vlotter paard, en dat is ie nu eenmaal niet. Zal ook niet gebeuren want zoals t lijkt is dit t aard van t beestje ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:00

Kimb72 schreef:
Zelf vindt ik t fijn om een paard te hebben die ik flink moet aansporen om eens in een drafje te gaan :D

Dat is ook heel geruststellend. Maar als je met en groep rijdt (en dat doe ik nog al eens), ben ik altijd degene die het niet bijhoudt, omdat mijn merrie zo verrekte langzaam is.

mick75

Re: Hoe naar de hand te rijden ongelooflijk lui paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 16:23

Heel vroeger reed ik ook wel vaak de extreme slomerikken. Kon ze toen wel aardig vooruit krijgen, waarschijnlijk doordat ik zelf heel druk ben en ze dat een stukje over namen.

Maar dat was in een tijd dat niemand in de wijde omgeving nog van correct rijden had gehoord. Vooruit krijg ik ze nog steeds wel, maar dat heeft niets met correct rijden te maken. En ik wil graag correct rijden. Hij hoeft niet in de krul, maar naar voren met de neus 10 meter vooruit en achterbenen die een flink stuk achter het paard blijven is niet de bedoeling. En daar zit het probleem.

poes

Re: Hoe naar de hand te rijden ongelooflijk lui paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:00

En toch jaag ik ze liever eerst zo vooruit, zodat ik gewoon de reflex BEEN = VOORUIT erin krijg, om ze dan weer voorzichtig aan ronder erin te houden door het verruimen te rijden op cirkels.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:34

Mijn paard is ook altijd ongelooflijk lui geweest. Maar dat bleek uiteindelijk aan mezelf te liggen. Ik was nogal onzeker en zette hem onbewust op de rem door mijn teugels averechts te gebruiken. Niet meegaan in de beweging, maar er juist tegenin. Sinds ik dat gevoel een beetje heb, is Sam veel vlugger geworden. Ik reed ook ontzettend veel tempowisselingen. En heel veel slangevoltes enzo. Echt heel afwisselend. En ook de stap naar 'slechts' één ruiter i.p.v. 2 (mijn zeer ervaren lief reed er ook op) was ook een hele stap vooruit. Ik ben van zweep met sporen terug naar ... helemaal niets! Alleen mijn benen. Alleen op concoursen lukt het nog niet, dan verval ik van de stress nog in mijn oude fouten, stop ik met rijden en meneer stopt dan met lopen...

Sam is overigens ook gek op afwisseling. Soms een keer springen of een fijne buitenrit of domweg wat darren in de bak samen kan hem helemaal vrolijk en werkwillig maken.