De eerste keer dat ik haar zag zat ze dik in het winterhaar, lange manen, uit conditie, en ze kwam in de omgang weliswaar braaf maar ook wat suffig en ongeinteresseerd over. Ze was wel prima onder het zadel, braaf maar geen trage sukkel, en ze kwam van een vertrouwd adres, dus gekocht.
Da's inmiddels 4 jaar geleden. Suffig is ze echt niet, ze ziet en hoort alles. Sinds ik haar heb is ze veel aanhankelijker geworden, en het is gewoon een vreselijk slim dier.
Het is het enige paard ooit waar ik jankend van frustratie op heb gezeten, omdat ze gewoon vreselijk spuugeigenwijs kan zijn. Máár als ze dat verstand dan een keer op de goede manier gebruikt en meewerkt, dan is ze echt geniaal, dan zit je echt op een wolkje. Dan krijg je met geen hamer die lach van mijn gezicht af. Ze kan me geweldig verbazen op sommige momenten. Me terwijl ik zelf echt een rámp in het parcours ben met springen, ieder normaal paard zou stoppen, compleet redden en gewoon meenemen (terwijl ze qua springen gewoon nul ervaring heeft) en geeft me dan ook echt dat gevoel 'hou je maar vast meid, we gaan'. dat deed ze in t begin op dressuurwedstrijden ook. dan stapte ik erop (strontzenuwachtig natuurlijk, want ik was nog niks gewend) zette ze haar hals er mooi op, en dan hoefde ik er enkel nog maar op te blijven zitten. (terwijl ze toch normaal gesproken niet zo simpel is
) Paard heeft gewoon een supermentaliteit wat dat betreft.Goed, hier kan ik wel uuuren over doorgaan, maar ik heb inmiddels in mn leven al heel wat (prachtige, goede, dure, lieve) paarden gezien (mn werk) maar ze hálen 't niet bij deze. Duidelijk? Ik ben gewoon een beetje verliefd op dat dier.
:Kinderen voor kinderen heeft daar ooit een heel mooi liedje over geschreven
(van toen ik nog een lief klein pennymeisje was)Want woorden enkel maar woorden
Woorden schieten te kort
Om te beschrijven hoe gelukkig ik word
Bij het zien van mijn paard
Mijn lievelings paard
Hoe ze daar staat
En dromerig over het prikkeldraad staart
Hoe sierlijk ze draait
En dan zo zwierig zwaait met haar staart
Mijn lievelings paard

? )
) Het speciale gevoel dat je voelt tijdens het rijden en je paard bokt je er van pure vreugde bijna af, je kan niet boos worden. Het is het gevoel dat je voelt als je tegen iemand staat te praten en zegt het is mijn paard dat je 20 cm groeit van trots. Het is het gevoel van op een zondag ochtend een doorkomend zonntje en een optrekkende mist samen zittend met je paard in de wei en hij/zij legt zijn/ haar hoofd op je schoot, dat zijn een aantal gelukzalige momenten als je die je beleeft denk ik toch dat je met zekerheid kan zeggen ik heb een klik met mijn paard.

, dus ik denk dat bij mij dat de klik was.
Nou ik was meteen helemaal verlieft. De klik op het eerste gezicht zeg maar
.