mensen vraagje: zweep of......?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:10

sharon_quiz schreef:
Dit topic verbaast me! Hoe kan het toch zover komen dat een paard, op welk niveau dan ook, met een gummiknuppel of stroomsproren gereden moet worden?

Is het paard dan zo onhandelbaar dat je hem in elkaar moet slaan of stroomschokken moet geven? Is het dan niet beter het paard eerst te controleren of het geen lichamelijke klachten heeft en als er uit onderzoeken niets komt, het er dan maar bij te laten? Ik vind het persoonlijk mishandeling om een paard (of wat voor een dier dan ook) te gaan slaan met een gummi of stroomschokken te geven. Als je dat bij een mens doet wordt je aangegeven! Een paard kan je niet aangeven..

Echt sneu dit..

Precies, ze zouden die mensen zelf eens met een gummiknuppel moeten slaan& stroomschokken geven. Dan piepen ze wel anders. ;(

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:24

Hier nog even iets over de gummiknuppel voor de mensen die niet weten wat dat is..

Een gummiknuppel (in België "matrak" genoemd) is een rubberen stok die gebruikt wordt door de politie of mobiele eenheid om grote groepen relschoppers uiteen te drijven, of om naar een bepaalde plek toe te drijven. De gummiknuppel bestaat overwegend uit eboniet (hardrubber).

In Nederland valt de gummiknuppel in categorie IV van de Wapenwet: dragen in het openbaar is verboden.

Afbeelding
En hier in de aanslag!
Afbeelding
Bron: Wikipedia

Als in de wet staat dat je ze niet bij je mag dragen, zegt dat al genoeg denk ik..

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:51

als een gummiknuppel verboden is om te dragen, zegt dat idd al genoeg vind ik zelf..!

Over jouw vraag; ik vind dus een zweepje minder erg als een gummiknuppel, een tikje met een zweep is wel heel anders als een tik met een gummiknuppel!

Loukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:55

Oeh, beetje heavy onderwerp.
Een zweep gebruik alleen als correctiemiddel, of om bv de ah een beetje te activeren.
Niet als strafmiddel.
en sporen waar je stroom kunt zetten? wat is dat voor een maffe kerel?

jetla

Re: mensen vraagje: zweep of......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:17

Als ik het zo lees tussen de stalgenoten wordt daar aardig gemept met zweep of een gummy knuppel.
Nou ja zo'n instucteur geeft wel het goede voor beeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:19

Ook spikes mogen niet gedragen worden dus da's onzin := Dat word ook als wapen gezien.

Dounya_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:33

Een gummieknuppel en stroom met sporen? :? Hmm als ik jou vriendin was dan zou ik die gummieknuppel en sporen maar eens bij die man gebruiken, is kijken of hij het ook fijn vind un lekker klap van een gummieknuppel op je kont en een paar stroomstoten in z´n zij.

Hier ben ik dus fel op tegen zo gaat het vertrouwen tussen ruiter en paard alleen maar weg, zonder vertrouwen van ruiter en paard in elkaar kun je niks.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:07

Uhh, maar doet zo'n rubberen ding zo veel pijn dan? Ik stel me er geloof ik iets heel anders bij voor, ook na het zien van die plaatjes.. Het zal wel iets pijnlijker zijn dan, als je het niet in het openbaar mag dragen :Y)

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:10

Gaat helemaaaaal nergens over dit!!!!!! Alsof je het op deze manier van pakweg 600 kilo zou kunnen winnen. Typisch voorbeeld van mensen met paarden en geen paardenmensen.... :Z

Dimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:14

haaaj,,

die kerel moet je zelf is voor over laten bukken en is een keer flink met die gummyknuppel op zijn kont gaan slaan! en sporen met stroom wat een dierenbeul!! ik gebruik zelf alleen een zweepje.. en daar doe k voor de rest niets mee! kuss

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:08

Saar___ schreef:
Uhh, maar doet zo'n rubberen ding zo veel pijn dan? Ik stel me er geloof ik iets heel anders bij voor, ook na het zien van die plaatjes.. Het zal wel iets pijnlijker zijn dan, als je het niet in het openbaar mag dragen :Y)

Haha nee het is geen slap rubber dingetje ofzo.. :P Heb er wel eens eentje vastgehouden (NIET TIJDENS HET PAARDRIJDEN!! :7 ) en je kan er behoorlijk wat leed mee veroorzaken.

Dimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:21

hahahaha! sharon_quiz! leuke opmerking! wil niet weten wat jij er meej uit heb gespookt maar mij lijkt het zeer pijnlijk! kuzziess

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:44

Sporen met stroom.... het lijkt star track wel. Wat een raar gedoe

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:56

Ik vind het echt belachelijk, hij moet zelf eens die sporen in ze buik voelen.
Met een zweep kan je ook striemen slaan? Ja tuurlijk kan dat maarja als je dat voor elkaar krijgt is er toch wel iets goed mis.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:02

Ten eerste heb je oude knuppels en nieuwe. De oude zijn flexibel en minder hard dan de nieuwe waar een metalen staaf in zit en waar je dus iemands schedel mee in kunt slaan. Sorry voor de uitdrukking. De oude kan misschien dan wel, de nieuwe zeker niet, want daar kun je botten mee breken.
Stroomsporen vind ik niet ongeloofwaardig. Hoe krijg je anders minder getalenteerde paarden in de Grand Prix zonder hun buiken helemaal open te prikken en dus niet meer met goed fatsoen de ring in mag en kunt rijden. Durf erom te wedden dat wel meer mensen dat middel gebruiken. Ik heb het zelf nooit gezien, maar al ontzettend veel gehoord uit eerste hand. Zolang mensen koste wat het kost willen presteren, zijn er mensen die allerlei middelen uitproberen en als het helpt, ermee door blijven gaan. Ik denk dat je wel heel erg moet oppassen met zoiets en dat je een paard er goed mee over de rooie kunt laten gaan. Ik denk dat dit item goed past in de nieuwe plannen van de minister. Als het zo moet, dan moet misschien het mensen wel verboden worden in de wedstrijdsport op hoog niveau te rijden. Dan maar een ander beroep kiezen oid. ;)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:08

die gummy knuppels kunnen meer letsel veroorzaken dan een houten knuppel. Dat was een keer een gespreks onderwerp op tv. als je met een gummy knuppel hard op iemand zijn hoofd slaat dan beweegt de knuppel mee met de klap. Dus krijg je die knuppel op de gehele lengte op je hoofd.
Een houten knuppen krijg je op 1 plek op je hoofd. Daarom zijn ze geloof ik ook verboden. Ik weet het allemaal niet zeker ik zeg ook maar wat ik er nog van weet

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:27

Topic ligt al enige tijd stil. Bij deze een slotje.