Opa B [Baccarat ox] @ dressuur & springwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armanie

Re: Opa B [Baccarat ox] @ dressuur & springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:37

blue9: je kunt bij mij heus wel gelijk krijgen, maar dan moet je het ook goed hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:44

En met zo'n instelling kom je er wel Janouke, top! +:)+ :')
Ik heb liever dat mn paarden een keer stoppen dan dat ze zichzelf finaal voorbij gaan en een of andere klote sprong krijgen. Is dan toch je eigen fout dat je slecht voor de hindernis staat en dus strafpunten hebt, daar kan je je paard niet op aan kijken, Janouke. :=

Laura, ik vind écht dat je fijn met je pony omgaat, echt top!

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:52

janouke schreef:
blue9: je kunt bij mij heus wel gelijk krijgen, maar dan moet je het ook goed hebben.

wat een prachtig beestje zeg?! Jullie hebben duidelijk veel lol en daar gaat het toch om?
Lol met je knol of niet soms?

effe ontopic: janouke, waarschijnlijk is wat jij goed vind jezelf, ......

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:46

maar jullie make der een heel drama van.
ik vind gewoon dat je pony je ook es kan helpe. trouwes dat vind iedereen die er een beetje verstand van heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:36

& ik zit erop als een zoutzak en laat m'n pony alles zelf doen :') ?

Thanks Lotteke!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:34

huh wie zegt dat nou weer

mourits_pier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:45

ziet er goed uit alleen probeer wat meer je hakken uit te drukken. want nu lijkt het net of je de hele tijd je paard zit te prikken met je sppor en dat doe je denk ik niet. maar verder ziet het er netjes uit.

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:26

Waaauw, wat een heerlijk beeld geeft dit.
Ziet er heerlijk ontspannen uit hoor!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:30

WAUW wat een leuk paard heb je!
Ziet er goed uit!
En ben het helemaal met je eens over het springen.Liever een keer weigeren als dat ie uit angst een stinkmoddersprong moet nemen :)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:05

Ziet er goed uit hoor! Probeer niet te vroeg naar voren te gaan. Verder ziet het eruit alsof jullie heel veel lol hebben!

janouke schreef:
maar jullie make der een heel drama van.
ik vind gewoon dat je pony je ook es kan helpe. trouwes dat vind iedereen die er een beetje verstand van heeft

Ooh alsjeblieft zegt _O-

ps. Like your sunglasses :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:35

een pony die op Z-niveau springt is een heel ander soort pony als eentje die overal voor stopt... Een pony die veel weigert van zichzelf omdat ze geen vertrouwen hebben, help je niet door af te straffen, die moet je motiveren en op een goede manier over de hindernissen helpen. Als ze geen vertrouwen hebben, kunnen ze jou al helemaal niet helpen... Dan hebben ze het al druk genoeg met zichzelf. En als je op Z-niveau rijdt/springt, betekend dit niet dat je kan vertellen hoe ieder paard moet rijden :+ . WAt ben jij een betweter zeg. Niet alles draait om wedstrijden

Vind echt dat je het super doet. Ik heb er ook zo eentje gereden die overal voor weigerde als ze geen vertrouwen genoeg had en ik kan me helmeaal voorstellen dat je er na een tijdje klaar mee bent. Heb er bewondering voor dat je het lachend op kan lossen, er zullen er genoeg zijn die steeds chagrijniger worden (including me, uiteindelijk kon ik niet meer springen met het dier, werd er hartstikke kwaad om steeds en had zelf geen vertrouwen meer). De dressuur mag nog wel wat beter (meer actief en uiteindelijk nageeflijk), maar het belangrijkste is lol met je knol en dat heb je duidelijk!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:36

waarom ben ik een betweter?

nou ik ken toevallig een pony die M springt en die de laatste tijd heel veel stopt, en als hij dan een keer stopt krijgt hij gewoon een paar tikken met de sweep. zodat hij weet dat hij het niet meer mag doen
paarden weten heus wel dat ze over de hindernis moeten, maar ze proberen je gewoon een beetje uit. en op zo'n moment moetj ingrijpen
wrm zou niet alles draaien om wedstrijden, bij veel mensen toch wel hoor

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:56

Wat maakt het nou of het voor sommige mensen alleen om wedstrijden draait? Dat is voor de ts toch totaal irrelevant! Net zoals het feit dat jij 2 pony's in de Z hebt, wedstrijdintensief rijdt etc etc.
Jou commentaar draagt echt niets bij aan het topic.
Het is trouwens ook geen overbodige luxe om even je berichtje te checken op spelfouten zoals ''sweep''.
Maargoed, het topic dwaalt af, ik hou mn mond :D

Ts nog heel veel plezier met deze ontzettend leuke pony :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:01

janouke schreef:

nou ik ken toevallig een pony die M springt en die de laatste tijd heel veel stopt, en als hij dan een keer stopt krijgt hij gewoon een paar tikken met de sweep. zodat hij weet dat hij het niet meer mag doen
paarden weten heus wel dat ze over de hindernis moeten, maar ze proberen je gewoon een beetje uit. en op zo'n moment moetj ingrijpen

Misschien moet je dan de achterliggende reden zoeken ipv je dier de hindernis over te meppen.

Een dier denkt niet; ik heb vandaag geen zin, ik doe het niet, ik ga me ruiter pesten.
Vaak speelt er meer achter.

Bah bah, vreselijk dat soort mensen. Punten en een bekertje belangrijker dan hun paard

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:07

__Laura schreef:
& ik zit erop als een zoutzak en laat m'n pony alles zelf doen :') ?

Thanks Lotteke!

graag gedaan ;)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:08

janouke schreef:

Ineens stopt hij veel? Zal er dan niet iets mis zijn? (zadel, tanden, vertrouwen in ruiter etc.)
Je gaat mij met 'je vele paardenverstand, wat je zelf vind' niet vertellen dat dat zomaar is gebeurt ;)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:29

Ziet er leuk uit! Leuke pony en lekker veel lol :)

Springen vind ik er goed uitzien. Als ze om onzin stoppen, oke, dan straf ik ze. Zet ik ze er verkeerd voor, kom ik niet goed aanrijden, heb ik geen vertrouwen (of mijn paard/pony), o.i.d. Pech gehad en weer opnieuw aanrijden. Met alle geweld moéten springen want 'ze moeten je ook eens helpen', werkt bij veel paardjes averechts. Ze voelt het wel aan als ze moet helpen, zo niet, dan stopt ze. Dát noemen ze helpen.

Deze pony én ruiter hebben er lol in, dat is nog altijd het belangrijkste. Daarnaast kun je altijd serieus rijden mét lol, zoals deze combinatie, echt top +:)+

edit: blonde typo's :Y)

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:24

nee die pony stopte een paar keer, toen ging dat meisje onzekerd rijden, en toen ging hij vaker stoppen. en nu is ze zekerder en rijdt ze goed aan maar stopt hij even goed (terwijl het nog neit een 80cm staat) dan moet hij efffe weten wie de baas is

jori_X: wat is er mis mee dat ik er 2 in het Z heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:25

Joh vecht dit lekker via pb uit :') _O-

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:31

ik zei alleen maar dat ik het raar vond dat je hem klopte omdat hij stopte, maar iedereen maakt daarvan een drama

iedereen moet zelf weten hoe hij zijn pony behandelt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:35

Janouke, doe ajb niet zo uit de hoogte!
'op mijn niveau' etc.
De ponie stopte een keer, who cares?! De ruiter geeft aan zelf geen topspringruiter te zijn, dus waarschijnlijk ging er iets mis. Zoals tegenwerken, verkeerd uitkomen etc. Als je pony dan geen ervaring heeft zal hij stoppen. Et voila. Braaf beestje!
zweep eroverheen, lekker simpel, waar de kennis ophoud...........

ontopic: Geen cap, oi :+ dan mag je nog zo'n erge kater hebben... je hoofdpijn word alleen maar erger van een schedelbasisfractuurtje. Geen verwijt, wel een tip.
Verder ziet het er ongedwongen uit, verstandig dat je je sporen afdoet voor het springen. Maar met welke reden heb je ze om bij het dressuren? just a question, don't kill me!
Leuk dekje en leuke pony onder je kont trouwens

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:41

nee als je pony geen ervaring heeft moet je er niet met de zweep over, dan krijgt hij geen vertrouwen
maar als een ervaren pony goed uitkomt en dus kan springen, maar weigert mag je hem wel eens tikke met de zweep

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:44

Die 2e foto moest ik echt weer kijken of dit niet toevallig toch echt mijn pony was, maar je ziet aan de bles dat het niet zo is... :')

Oh, en omdat het HAW is: probeer met de dressuur je handen wat meer te dragen. En ik ben het wat cap betreft eens met Bonita_Bon ;)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:45

Waar hebben we het nou over? het is toch geen wedstrijd? paardje hoeft ook de topsport niet in. De ruiter doet het voor de fun. Hou het in perspectief en draai het commentaar nou niet zo negatief. Hier heeft de ts niets aan.
en de discussie over weigeren en slaan ga ik graag me je aan maar niet hier (alleen even een statement, een paard weigerd 90% van de keren door een fout van de ruiter dus wie is hij om ons nog te gaan redden ook...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:53

Bonita_Bon schreef:
ontopic: Geen cap, oi :+ dan mag je nog zo'n erge kater hebben... je hoofdpijn word alleen maar erger van een schedelbasisfractuurtje. Geen verwijt, wel een tip.
Verder ziet het er ongedwongen uit, verstandig dat je je sporen afdoet voor het springen. Maar met welke reden heb je ze om bij het dressuren? just a question, don't kill me!
Leuk dekje en leuke pony onder je kont trouwens

Volgende keer braaf foto's met cap, wees maar niet bang ;) !
Eeehm waarom sporen.. Omdat ik last heb van m'n zweep heb met 't rijden :+ & om hem dan goed aan het been te zetten vind ik een spoortje wel fijn!
Nadeel is dat ik er op hem niet fijn mee rijdt & dat hij er heel wisselend op reageert.. We zijn dus nog even aan het aftasten ;)