Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Angelique18 schreef:Nee we zijn er zeker van dat het beestje schurft heeft, niet alleen ik maar het gehele land is het daarover eens!
Het heeft geen schoon drink water tot zijn beschikking alleen een smerige sloot (waar hij met geen mogelijkheid bij kan komen)
Z'n hoefjes zien er wonderbaarlijk goed uit nog!
Valeska schreef:Is het niet gewoon dat hij zijn wintervacht verliest en er daarom zo schurftig uit ziet?
Angelique18 schreef:Mensen luister,
Gisteravond belde een vriendin van me, haar veulen heeft luis gehad en naar alle waarschijnlijkheid heeft Charly dit door haar veulen opgelopen (ze hebben een tijdje lang samen gespeeld)
Ze hebben Charly dan ook gewassen in de hoop dat hij iig op zou knappen.
Wat ik ook hoorde is dat zijn schurft door behandeling van enkele mensen op t land zelf inmiddels zo goed als verdwenen is, alleen de plekken zitten er nog!
Miep schreef:Dierenbescherming doet alleen wat als het dier zonder water en voer staat.
Schurft is een reden voor een waarschuwing, wat ze vaak niet eens doen bij kampers..( angst oid. ).
Plus dat je zelf gevaar loopt wanneer je belt, ookal bel je anoniem..de eigenaar is natuurlijk niet gek
Angelique18 schreef:Hij heeft echt super mooie gangen!!!!
Mrietjesueel schreef:[Daarmee is het eigenlijk ook niet eerlijk dat de db aangevallen wordt. Ze kunnen vaak niets omdat ze volgens de WET werken. Daar kan de DB n NIETS aan doen, dat is de schuld van de regering.
[/quote]
Mrietjesueel schreef:
Schurft hebben ze niet zo snel, maar mijt of luis ofzo zou kunnen idd.