Hopeloos verliefd op zwaar verwaarloosde shet!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:18

wel vervelend voor je!!!
dit is misschien een domme vraag maar wat zijn kampers??

nathalie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:26

Ik snap niet dat mensen dit bij dieren laten gebeuren.
Als je hulp nodig heb laat het dan even weten want het is echt een poepie Lovers
Ik weet waar de shet staat en ook van wie die waanschijnelijk is.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:00

echt zielug Verdrietig
moet er gewoon van huile!
een man van 100kilo op een shetje van 2jaar!
op een shetje mag maar 50kilo! Frusty
echt zielug! Verdrietig
hoop dat het shetje gauw een beter leve krijgt!
veel succes!

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:01

Angelique18 schreef:
Nee we zijn er zeker van dat het beestje schurft heeft, niet alleen ik maar het gehele land is het daarover eens!
Het heeft geen schoon drink water tot zijn beschikking alleen een smerige sloot (waar hij met geen mogelijkheid bij kan komen)
Z'n hoefjes zien er wonderbaarlijk goed uit nog!

Schurft hebben ze niet zo snel, maar mijt of luis ofzo zou kunnen idd.
MAAR als zn voeten er nog goed uitzien... Ik vind t ook heel bijzonder hoor, heb t al veel vaker gezien, maar toch schijnt het zo te zijn dat kampers zieke/afgedankte beestjes opkopen om ze een 'beter' leven te geven. Zo heb ik al 6 keer de db ingeschakeld (elke keer voor kampers) waarvan dr maar 1 keer echt iets aan de hand was, en dat was voor een fries die net opgekocht was en waar de smid nog niet voor geweest was... Dat zegt wel wat.
Maar daarmee zeg ik dat er weinig aan de hand is zolang zn voeten dr goed uitzien... Als ze m echt verwaarlozen kijken ze daar ook niet naar om.
Geen water is slecht natuurlijk, maar geven ze m niet toevallig alleen smorgens en savonds water?

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:25

Is het niet gewoon dat hij zijn wintervacht verliest en er daarom zo schurftig uit ziet?

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:47

Valeska schreef:
Is het niet gewoon dat hij zijn wintervacht verliest en er daarom zo schurftig uit ziet?

Dat dahct ik ook. Zo ziet t eruit nl. Ik heb een paar jaar een shet verzorgd die wel tegen de lente moesten plukken. Die kreeg ook allemaal van die plekken. hebben alle shetten met krullen voor zover ik weet.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:08

Ik heb de shet natuurlijk niet in Real life gezien, maar vanaf de foto`s gezien zou mrietjesueel wel eens gelijk kunnen hebben.
En een paard kan geen weken zonder water hoor, dus of hij krijgt wel water, of hij kan gewoon bij de sloot. Dat die man van 100 kilo erop gaat, gaat natuurlijk te ver.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:35

Mijn Shet ziet er nu ook ongeveer zo uit. Hij schuurt vreselijk om zijn wintervacht kwijt te raken en hier en daar heeft hij nu zelfs kale plekken. Hij wordt regelmatig geborsteld maar dat haalt niet veel uit.

Weet je wat ik absoluut niet begrijp? Dat jij je paard daar laat staan. Als je zelf zegt dat ze bij het minste of geringste je paard iets aan kunnen doen dan zou ik mijn paard daar echt niet met een gerust hart achterlaten. Kan je je niet beter om de veiligheid van je eigen paard bekommeren i.p.v. deze Shet te proberen redden?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:54

Ik vind je verhaal onlogisch.
Als ik zie dat een dier echt verwaarloosd wordt, bel ik naar deze en gene, ongeacht de consequenties!!!Ik ben dan niet laf!alleen kwaad.......
Als je denkt dat hij dorst heeft, pak dan eens een emmer water en geef hem zelf te drinken.
Als zo'n eigenaar ziet dat je moeite doet voor die pony, draait hij zelf ook wel bij.Zeker kampers!!!
Schurftplekken hoeven niet door verwaarlozing te komen.
Sta jij op dat stukje, wat van de snelweg afgezien, ligt aan de rechterkant?
Daar waar ook zo'n halfrond binnebakje staat ( pvc, groen), en het een grote rotzooi is........
Als zo'n man er voor de gein eens op gaat zitten, is dit nog geen dierenmishandeling.
Hij zal er vast niet mee hebben kunnen rijden........

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 09:05

Mensen luister,

Nu ik voor de zoveelste keer allerlei loze verwijten ed naar me toe gesmeten krijg nog een keer t hele verhaal.
Waarbij ik waarschijnlijk m'n eigen ruiten ga ingooien wanneer er mensen van t land hier ook komen op dit moment zal me dat een worst wezen.

Over Charly.
Gisteravond belde een vriendin van me, haar veulen heeft luis gehad en naar alle waarschijnlijkheid heeft Charly dit door haar veulen opgelopen (ze hebben een tijdje lang samen gespeeld)
Ze hebben Charly dan ook gewassen in de hoop dat hij iig op zou knappen.
Wat ik ook hoorde is dat zijn schurft door behandeling van enkele mensen op t land zelf inmiddels zo goed als verdwenen is, alleen de plekken zitten er nog!
Jullie vragen je nu af waarom zouden die mensen dit doen? Heel simpel, Charly staat op t land op een open dijk (waar hij af kan en t land op kan lopen)
Hij loopt zo bij mensen naar binnen en heeft al enkele paarden besmet met zijn schurft.
Zo is er schurft uitgebroken bij ons op t land (gelukkig is het aardig onder controle en zijn er nu nog maar een paar paarden die behandelt worden)
Charly zelf heeft de schurft opgelopen vanuit de handels stal die bij ons is waar ik al eerder een topic over geopend heb.
Zijn eigenaar zelf kijkt absoluut niet om naar hem, ik hoor verhalen van vriendinnen van me dat ze hem al enkele malen van t spoor af hebben moeten halen, hij fijn langs de grote weg die langs ons land loopt af en toe wandelt en ga zo maar door.
mensen van het land slaan hem, om hem van hun land af te krijgen, kinderen springen op zijn rug op de dijk (lekker een ritje maken zeggen ze dan).. ze gooien stokken naar hem en slaan hem met zwepen.
Gelukkig heb ik dit nog niet gezien.
Jullie zullen dit een raar en onlogisch verhaal vinden maar ik kan ook alleen vertellen wat ik hoor, en zie.
Ik ben hier alleen savond's krijg verhalen van alle kanten te horen en zie inprinciepe dit beesje moederziel alleen over t land hobbelen.
Ik nodig iedereen uit wie dit niet geloofd mij te pben, dan maken we een afspraak en gaan we met wat mensen van het land praten!
Dus wanneer je nu hier je ongeloof gaat uitspreken, ik heb je uitgenodigt en geloof me ik zal jullie laten zien hoe het eraan toe gaat en jullie zullen dan met eigen ogen zien wat er met Charly aan de hand is!

T land zelf.
Op de vraag waarom ga je dan niet gewoon weg? Heel simpel omdat ik met niemand problemen heb!
Omdat ik met niemand echt om ga op t land.
Tuurlijk heb ik wat vriendinnen, en mensen waarmee ik af en toe praat.
Maar echt omgaan met iemand neu alleen met m'n buuf!(aan de rechterkant)
Vorig jaar lekte onze caravan (de waterleiding was kapot) enkele dagen heeft het toen behoorlijk regent en kon mijn vriend het niet maken.
Toen wij op de 5 e dag daar aan kwamen stonden onze buren (van de linkerkant) ons op te wachten.
Met de mededeling dat wij die zelfde dag die waterleiding nog moesten maken anders zouden er vervelende dingen met ons en onze paarden gebeuren.
dit waren mensen die liepen met behoorlijke zakmessen op straat en de dochter had al aardig wat keertjes vast gezeten, even als de vader.
Verder heb ik gelukkig nog niet in dit soort situaties gezeten, maar ik hou me dan ook wel echt buiten alles, ruzie vermijden we door geen contact met de mensen te hebben.
Verder wanneer er geen ruzie is is t wel oke daar, m'n paarden staan er goed, aangezien ik ze zelf natuurlijk verzorg!
In de winter is er zo ie zo voor ons weinig te vrezen dan staan onze paarden snachts binnen met de staldeur dicht.
In de zomer wordt het een ander verhaal dan staan ze dag en nacht buiten, dus dat is wel extra opletten.

Natascha, het klinkt wel als t land waar ik sta maar kan het je niet met zekerheid zeggen!
Ik wil ook als je het niet erg vind de precieze liggen ervan liever hier niet op bokt zetten.

Als je mij laf vind prima dat is jou keuze, ik weet wat ik aan kan en tot hoever ik hier kan gaan!
En het maximum heb ik hier berijkt.

nu iets waarmee ik waarschijnlijk echt in de problemen ga komen.
Ik heb dus al enkele malen de dierenbescherming ingelicht.
Ben nu ook aan t wachten op iemand hier van bokt (misschien dat degene dat hier wel kan beamen zal kijken of ze dit kan en mag doen) die mij verder aan t helpen is omdat ze iemand kent die bij de dierenbescherming werkt!

Maar nogmaals.
Geloven jullie me niet? Ik nodig jullie uit kom maar kijken! We maken een afspraak en ik lijd jullie rond!
We gaan dan o.a kijken bij een handelsstal waarbij de paarden tot aan hun knieen in de strond staan, allemaal schurft hebben en zwaar ondervoed zijn!
jullie mogen praten met mensen die mijn verhalen zullen beamen!

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 09:16

overgens wil ik wel even toevoegen,

Het is niet mijn bedoeling mensen zwart te maken hier! Ik heb t idee dat ik mezelf moet verdedigen hier omdat ik niet wordt geloofd!
Dit vind ik echt jammer, aangezien ik er geen enkel belang bij heb t liegen over dingen als deze.

Toen ik van de week naa Charly toe liep werdt er van alle kanten geschreeuwt ik zou het niet doen hoor want hij heeft schurft, ik zou hem niet aanraken!
En ben toen bij hem gaan zitten en heb hem water en wat te eten gegeven.
Natuurlijk ben ik uit voorzorg niet terug naarm'n eigen paarden gegaan, tja ik wist ook niet precies wat hij had.
Als iedereen tegen je zegt het beesje heeft schurft dan ga je dat geloven, plekken die je ziet, wijzen op schurft.
Wat bleek voor zijn schurft was hij allang behandelt, en hij had dus op dat moment alleen nog luis, waar hij gelukkig nu ook voor behandelt wordt door een aantal mensen van t land.

Ik ben dit topic begonnen met foto's van hem met het verhaal dat ik zwaar verliefd ben geworden op dit beestje en dat is ook gewoon zo!
Het is echt een schatje.
Ik heb toen verteld wat ik gehoord had. Helaas is dit door veel van jullie met veel ongeloof gelezen, en dat vind ik bijzonder jammer.

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:55

Angelique18 schreef:
Mensen luister,

Gisteravond belde een vriendin van me, haar veulen heeft luis gehad en naar alle waarschijnlijkheid heeft Charly dit door haar veulen opgelopen (ze hebben een tijdje lang samen gespeeld)
Ze hebben Charly dan ook gewassen in de hoop dat hij iig op zou knappen.
Wat ik ook hoorde is dat zijn schurft door behandeling van enkele mensen op t land zelf inmiddels zo goed als verdwenen is, alleen de plekken zitten er nog!

LUIS is geen SCHURFT.

T is niet zo dat je niet word geloofd, maar je moet niet te snel je conclusies trekken. Je kunt bij zoiets niet afgaan op VERHALEN die je van andere mensen hoort, alleen op wat je zelf ziet, en je moet jezelf goed in laten lichten voordat je mensen van vanalles en nog wat beschuldigd. Ik geloof echt wel dat t niet goed is wat die mensen doen, maar de db bijvoorbeeld heeft HARDE ERNSTIGE FEITEN nodig om iets te kunnen doen. Maar dan moeten ze idd wel eerst komen kijken. Ik vraag me af wat ze dan zeggen als je ze aan de lijn hebt?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:21

ja, hij ziet er zwaaaar verwaarloosd uit Gaaaap

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:50

Dierenbescherming doet alleen wat als het dier zonder water en voer staat.
Schurft is een reden voor een waarschuwing, wat ze vaak niet eens doen bij kampers..( angst oid. ).

Plus dat je zelf gevaar loopt wanneer je belt, ookal bel je anoniem..de eigenaar is natuurlijk niet gek Haha!

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:01

Miep schreef:
Dierenbescherming doet alleen wat als het dier zonder water en voer staat.
Schurft is een reden voor een waarschuwing, wat ze vaak niet eens doen bij kampers..( angst oid. ).

Plus dat je zelf gevaar loopt wanneer je belt, ookal bel je anoniem..de eigenaar is natuurlijk niet gek Haha!

Dat is onzin. De eigenaar zal vast neit gek zijn, maar je moet ZELF uitkijken wat je zegt en hoe je je gedraagt in bijzijn van de eigenaren. Je hebt het echt helemaal zelf in de hand of het gevaarlijk wordt of niet.

En de db doet neit alleen iets als ze zonder voer of water staan, ze doen iets wanneer er GENOEG REDEN voor is, en als ze alles kunnen bewijzen. De verklaring van de veearts telt. Als er volgens de dierenarts niets met t desbetreffende beest aan de hand is gebeurd er niets nee, ookal is er volgens buitenstaanders ik weet niet wat aan de hand. Zonder bewijs KUNNEN ze niets.

Daarmee is het eigenlijk ook niet eerlijk dat de db aangevallen wordt. Ze kunnen vaak niets omdat ze volgens de WET werken. Daar kan de DB n NIETS aan doen, dat is de schuld van de regering.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:54

Jeetje, wat een betweterij hier zeg. Gaaaap

Angelque, ik hoop dat je Charly kan kopen en hem een goed leven kan geven! Kan je nog niet eens met die man en praten en vragen of er misschien iets van de prijs af mag?

Ik denk dat ie niet meer dan 75-100 euro waard is. Is het een hengstje? Heeft ie papieren? Is ie ingeent, ontwormd e.d.? Dan kunnen ze er nooit zoveel geld voor krijgen.

Ik geloof je trouwens wel hoor en veel succes ermee! Ik snap dat je verliefd op hem bent geworden!

boefjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:12

AHH vet zielig!!
Kan je hem neit al gaan voeren enz.???
Ik heb echt medelijden met hem!!
Sterkte met dat lieve beestje Scheve mond

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:34

Angelique18 schreef:
Hij heeft echt super mooie gangen!!!!

Z shet? Haha!

Ik vind dat ie er niet zo heel slecht uit ziet eigenlijk en die plekken krijg je wel vaker bij paarden die dik in hun vacht zitten, als ze bijv gaan schuren omdat het jeukt, maar is niet levensbedreigend ofzo Scheve mond .

Maar als je hem graag wilt kopen zou ik dat vooral proberen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:46

als hij zo'n goede gangen heeft kun je er misschien wel een grand prix paard van maken! nu maar hopen dat niemand hem op komt eisen.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:49

Hmmm dan zou ik maar opschieten, het schijnt dat Anky weer op zoek is naar een goed nieuw paard, nu ze niet meer op Joker durft Sigaar

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:51

Anky koopt zelf geen paarden voor zover ik weet. die krijgt ze aangeboden. Misschien dat deze pony haar ook aangeboden kan worden, ze heeft immers goede gangen.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:54

Weer zo'n l**verhaal van Angelique18. Eerst houdt ze iedereen aan het lijntje over haar zwangerschap. Nu weer over die Shetlander.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:55

Mrietjesueel schreef:
[Daarmee is het eigenlijk ook niet eerlijk dat de db aangevallen wordt. Ze kunnen vaak niets omdat ze volgens de WET werken. Daar kan de DB n NIETS aan doen, dat is de schuld van de regering.
[/quote]

Waarheid als een koe. En als je nu eigenlijk bekijkt wat voor straffen er staan op verkrachtingen, moord, verwaarlozing van kinderen of zelfs babymoord, waarom zou zo'n shetlander dan wel beschermd worden door nederlandse wetten? De overheid heeft geen enkele vorm van respect voor het leven. Kijk maar naar MKZ en BSE ruimingen en bij de varkenspest. Het maakt ze geen zier uit.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:00

Jep, idd.
Maar ze heeft wel een geweldige ontdekking gedaan met die shet, echt een supertalent, die vind je niet zoveel hoor, shets met zulke supergangen, zal ook wel hoog in het bloed staan denk ik

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:03

Mrietjesueel schreef:

Schurft hebben ze niet zo snel, maar mijt of luis ofzo zou kunnen idd.

ten eerste vind ik dat er hier nogal gezeken wordt tegen angeluiqe maar ik vind het stom dat er geopperd wordt door iemand dat schurft geen mijt is...

Schurft is een huidziekte die veroorzaakt wordt door schurftmijten en deze komen helaas maar waar wel vaak voor en vooral in dikke wintervachten en sokken van paarden.

tegen angeluiqe wil ik graag zeggen dat ze moet doen wat zij denkt dat het beste is..