Mijn haf maakt tijdens het draven een huppeltje...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noor90

Re: Mijn haf maakt tijdens het draven een huppeltje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:26

Veel been geven en iets tegenhouden van voren op het moment zelf, heeft bij mijn paardje geholpen in ieder geval!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:07

dat is grappig hier heeft ook een meisje hetzelfde probleem met haar haf.
deze doet het ook tijdens longeren ect. voornamelijk waneer hij aan de teugel moet

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:08

Veel been geven en iets tegenhouden van voren op het moment zelf, heeft bij mijn paardje geholpen in ieder geval!

dit zorgt bij deze haf voor meer hupjes

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:24

Hier nog eentje, maar zonder haflinger. Mijn huppelaar is gelders :D

Adin schreef:
Volgens mij is dit meer een balans probleem.
Mijn paard heeft het ooit ook gehad. Door onbalans maakt hij een extra huppeltje. Gewoon goed blijven rechtrichten dan gaat het vanzelf wel weer over.

Het is idd waarschijnlijk een balans probleem, en te maken dat ze het moeilijk vinden. Die van mij is er net mee begonnen, ben nog maar net bezig met lessen. Ze heeft het vooral op haar moeilijke kant (ze is best scheef, ik heb les om recht te richten). Niet aan het been, rug wordt vast gehouden, geen goed contact tijdens dat huppeltje. Allemaal waarschijnlijk belans probleem Ik heb de tip gekregen om haar dan weer wat terug te nemen en te proberen wat meer van achteren naar voren te rijden. Ik hoop dat dit gaat helpen, maar bij de volgende les krijg ik vast wel weer tips er voor. Mijn merrie vind het allemaal ontzettend moeilijk (ik ook trouwens) nu we zoveel aan het 'veranderen' zijn. Maar met de juiste begeleiding moet het wel gaan lukken.

Overigens idd ook tijdens het draven zelf, net of ze een pasje harder wilt/gaat. En niet zozeer tijdens het aandraven. Deed ze vroeger wel altijd, tijdens het aandraven, maar dat hebben we idd kunnen oplossen door haar eerst wat actiever te hebben in de stap en gelijke druk voor te hebben en stuwkracht van achteren. Als ze loopt te sloffen gaat ze nog altijd met een hupsje aandraven.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:16

Doet mijn haflinger ook.
Bij hem is het een huppeltje dat aangeeft dat ie er zin in heeft en dat ie vrolijk is.
Hoeft geen balansprobleem te zijn dus.

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:16

de mijne doet het oook
grappig dat veel haflingers dat doen. de mijne is eigenlijk van mijn opa maar ze loopt meestal voor de kar en dan doet ze het niet. we rijden niet meer met haar i.v.m dracht

als morgan bij mij huppeld rijd ik overgangen en dan gaat het meestal over. bij morgan is het ook vaak dat ze niet begrijpt wat ik bedoel. zoals ik al zei loopt ze voor de kar en reageerd dus niet al te best op beenhulpen. het is meer een stukje protest. misschien helpen veel overgangen bij jullie ook!
ga lekker proberen suc6!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:04

Ik wou een topic starten over dit onderwerp.
Mijn maffe haf doet het ook!
Puberhaflinger! Ik negeer het gewoon, maar als ik het zo hoor kan ik hem ook maar beter naar voren gaan rijden en vrijheid geven in mijn hand en zorgen dat hij zich niet gaat vervelen!

Jessey82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 16:09

Hai,

heel verhaal geschreven is het weer weg grrr.
Nou bekend probleem zo te horen.
Moet zeggen sinds dat we lessen wordt het steeds minder.
Het is vooral als ze nog niet ontspannen genoeg is.
en vaak help been geven ook.
Marie vindt het ook allemaal moeilijk en samen zijn we daar hard voor aan het werk.
Zij heeft ook echt een voorkeurs kant rechts.
we leren elkaar steeds beter kennen, en ik weet nu ook dat ze heerlijk rijdt!
Ben blij dat het al stukken beter gaat, nu nog de galop wat gecontroleerder krijgen :o en dan zijn wel alweer een heel end op weg! :9

jasmien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:43

Wat ook goed helpt is je paard goed verzamelen in stap en dan losmaken door halve ophoudingen en vertrekken naar draf een beetje terug gaan zitten zoo krijg je een beter vertrek, maar daar moet je paard wel sterk genoeg voor zijn in zijn achterhand je kunt dat trainen door versnellingen te doen alleen korte stukken laat hem dan NIET lang worden anders gebruikt hij/zij zijn achterhand niet. Kijk maar eens of dat werkt ... ;)