moeilijk opstappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Inzo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:24

Heel consequent zijn! Ho is Ho, dus niet nog dat ene stapje verder! en belonen als je paard/pony wel blijft staan

divinegoddes

Re: moeilijk opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:29

Ik kan ook nauwelijks op mijn paard stappen. ze is altijd super druk dan moet iemand hem vasthouden, zit ik er eindelijk op gaat ze meteen in galop. ze heeft dan zoveel energie. Nu longeer ik haar voordat ik ga rijden. misschien dat dat ook wat kan helpen? dat ze dan geen rondjes meer loopt

Lougino

Re: moeilijk opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:13

@divinegoddes
Dat zou inderdaad kunnen helpen, maar er is misschien ook wel een andere reden waarom je paard jou niet laat opstappen. Ligt je zadel goed? Heeft je paard geen last van de rug? Ben jij misschien erg gespannen als je op moet gaan stappen? Zorg eerst dat dit allemaal niet aan de orde is en ga dan pas weer aan de slag met opstappen. Desnoods tien keer of meer op en afstappen tot je paard stil staat, laat iemand je helpen door je paard vast te houden. Succes!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:35

divinegoddes schreef:
Ik kan ook nauwelijks op mijn paard stappen. ze is altijd super druk dan moet iemand hem vasthouden, zit ik er eindelijk op gaat ze meteen in galop. ze heeft dan zoveel energie. Nu longeer ik haar voordat ik ga rijden. misschien dat dat ook wat kan helpen? dat ze dan geen rondjes meer loopt

Zo begon het bij mij ook. Sam is ook een bloedkikker. Dat meteen in galop gaan moet je hem afleren. Bij ons werd het rengalop zelfs. Ik heb dat gedaan met opstijgen, even rijden, en afstijgen en weer opstijgen, net zo lang tot ie wel bleef wachten en rustig wegstapte. Dat even rijden, deed ik om de spanning er af te krijgen, want het was bij ons wel degelijk spanning. Bij ons ontstond het met het opstijgen zelf. Ik raakte een heel gevoelige plek onder zijn oksel. Ik ben ook zelf een poos gaan fitnessen op lenigheid om dat te verbeteren. Een opstapje gebruiken kan ook helpen, maar daar heb ik het geduld dan weer niet voor. :o Sam deed het ook alleen de eerste keer en daarna niet meer. Maar hij had er een gruwelijke hekel aan dat ik dat op en afstijgen bleef herhalen.

Longeren doe ik in de winter ook, maar het is beter als je leert om zonder te doen. Ik weet niet of je op concours wil? Maar daar is het longeren niet altijd mogelijk.