Nashua @ rustige training (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:15

Nou dat hoef ik niet mee te maken,hoor.
Ik ben al zeker genoeg van mijn rij kunsten en ik hoef dat hier niet te tonen ;)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:19

super voor je! Als je zo zeker bent van je rijkunsten, zou je misschien ook opbouwend commentaar kunnen geven! Dan heb ik er ook wat aan

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:23

:r :r :r :r :r

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:25

ESSIE70 schreef:
Ik ben al zeker genoeg van mijn rij kunsten en ik hoef dat hier niet te tonen ;)

De meeste mensen maken foto's als reflectie op hun eigen rijden. Dan zien ze wat er mis gaat. Ik zie dat zelf ook, jammer dat er zo op doorgedramd word als ik aangeef dat ik eraan werk!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:26

Wat een super lekker dier heb je onder je billen zeg :D
Bij het filmpje had ik af en toe het idee dat je wat streng inwerkt met je handen, al kan ik dat ook wel weer begrijpen want hij lijkt op die momenten wat heet te worden :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:26

Heb ik je gegeven,nl zitlessen nemen.(Lezen is ook een vak)
Onafhankelijke zit is heel belangrijk.
En ik ben niet alleen maar negatief,ik heb nl ook gezegd dat ik de foto's in je profiel er beter uit vind zien.
Maar goed misschien lees je wel negatief :?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:29

Negatief lezen :)) _O- ... Wellicht moet jij eens BEGRIJPEND LEZEN.. kregen we op de basisschool B-)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:31

mijn instructrice helpt mij goed vooruit met mijn zit, en als JIJ ook goed gelezen had, dan had je in dit topic de eerste foto kunnen bekijken en kunnen zien dat mijn zit al met hele grote sprongen vooruit is gegaan, dus dat ik dat niet aanneem slaat nergens op

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:32

Frannik schreef:
ESSIE70 schreef:

De meeste mensen maken foto's als reflectie op hun eigen rijden. Dan zien ze wat er mis gaat. Ik zie dat zelf ook, jammer dat er zo op doorgedramd word als ik aangeef dat ik eraan werk!

Prima dat je dat doet maar als je niet van "drammen" houdt dan moet je ze hier niet plaatsen.
Maar als 10 mensen je een dezelfde compliment geven dan hoor ik je ook niet zeggen mensen loop niet zo te drammen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:35

Ik las dat je nog maar 6 jaar rijd, vind eingelijk wel dat je donders goed rijd dan haha :) Ik rijd geen Z dus kan je eigenlijk verder geen commentaar geven..
't Viel me wel op, in het filmpje tenminste, dat je vrij veel drijft..probeer daar aan te werken :) scheelt je enorm veel werk met je benen ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:37

Essie, verklaar je nader... je bent nogal vaag :P

Essie, ze heeft haar leerpunten benoemt en ze geeft aan dat ze bewust is van haar verbeterpunten, prima toch. Het is een moment-opname, ook zegt ze zelf dat ze werkt aan de bovengenoemde punten, dat ze moeite heeft met bepaalde oefeningen etc... Ze gaat niet in tegen je commentaar, ze zegt dat ze bepaalde oefeningen moeilijk vind en dat ze er aan werkt. Als ze zegt dat ze het lastig vind, wil niet zeggen dat ze het commentaar tegenspreekt. Begrijpend lezen dus. Doordrammen op jouw mening vind ik dus inderdaad kinderachtig, vermoeiend dit zeg...

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:39

Ik zit inderdaad niet helemaal stil met mijn benen, dat klopt! haha het zou een stuk makkelijker zijn als ik van dat klemmen afkom met mijn bovenbenen, daar heb je echt gelijk in! zit elke week met spierpijn!

Essie70, dat slaat nergens op, want dat gebeurt niet, jij wil alleen maar je mening doordrijven en kan het niet accepteren dat iemand anders een andere mening heeft, heb al vaker aangegeven dat ik het beu ben hoe je reageert, dus zoek het lekker uit

Meraki

Re: Nashua @ rustige training (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:41

Haha ik ken het, ik krijg er zelfs gewoon vet veel last van m'n knieën er van.. dus écht wat aan doen ;) beugels eraf.. en rijden maarrr ;) dat doe je een week lang en je gaat heel anders zitten en rijden.

En als hij niet aan het been is.. véél overgangen.. 2 keer hulp derde keer 'iets' meer hulp ;)
Ach je komt er wel :)

Je andere topic gaat ook lekker zag ik :s..

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:45

Ook jij bent bezig met je mening door te drijven,maar goed ik ben er ook klaar mee.
Bedankt voor de gezellige avond :D :wave:

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:46

NonaWen schreef:
Haha ik ken het, ik krijg er zelfs gewoon vet veel last van m'n knieën er van.. dus écht wat aan doen ;) beugels eraf.. en rijden maarrr ;) dat doe je een week lang en je gaat heel anders zitten en rijden.

En als hij niet aan het been is.. véél overgangen.. 2 keer hulp derde keer 'iets' meer hulp ;)

haha erg he, als mensen het gewoon op een normale manier brengen is er niets aan de hand ;)
HIj loopt echt zo verkeerd nog niet ;)
maar goed, hij is eigenlijk altijd wel scherp genoeg, daar heb ik geen last van. Ik ben wel overgestapt van zadelmaker en vandaag is mijn zadel opnieuw opgevuld, wat volgens hem waardeloos lag,d us ik ben benieuwd. Morgen lekker rijden, zou goed een wereld van verschil kunnen zijn!

Ik vind zonder beugels rijden zooooo verschrikkelijk moeilijk, omdat ik dan juist nog meer ga klemmen met mijn bovenbenen omdat anders mijn benen afhangen, als je snapt wat ik bedoel, maar ik kan het best een keer proberen, het nadeel van mijn paard is, dat hij op een te grote ophouding al kan gaan staan, of als ik uit balans raak kan hij zich compleet aanspannen, dus dat is wel erg lastig

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:47

ESSIE70 schreef:
Ook jij bent bezig met je mening door te drijven,maar goed ik ben er ook klaar mee.
Bedankt voor de gezellige avond :D :wave:

gelukkig zijn we het er dan nog ergens over eens..
Ik dram mijn mening absoluuut niet door, slaat nergens op :S
ik zeg dat ik al aan alles werk, dat het steeds beter gaat, hoezo mening doordrammen, slaat totaal nergens op.
Ik zeg dat ik hem niet in zijn buik prik, hoezo mening doordrammen :S je hebt het gezien op die foto's
Misschien moet je er eens op gaan zitten en eens in zijn buik prikken, dan heb ik heel wat te lachen denk ik, misschien blijf je 2 rondjes zitten en dan kanik vast gaan zwaaien denk ik, haha mening doordrammen :Z

volgens mij ben jij pas tevreden als ik zeg dat ik waardeloos rijd, dat mijn paard slecht loopt en dat ik dagelijks zitlessen van 200 euro ga nemen haha

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:50

Slaap lekker Essie, dat je maar als een vrolijk, menslievend, en gelukkig mens mag ontwaken :wave:

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:53

Frannik schreef:
NonaWen schreef:

haha erg he, als mensen het gewoon op een normale manier brengen is er niets aan de hand ;)
HIj loopt echt zo verkeerd nog niet ;)
maar goed, hij is eigenlijk altijd wel scherp genoeg, daar heb ik geen last van. Ik ben wel overgestapt van zadelmaker en vandaag is mijn zadel opnieuw opgevuld, wat volgens hem waardeloos lag,d us ik ben benieuwd. Morgen lekker rijden, zou goed een wereld van verschil kunnen zijn!

Ik vind zonder beugels rijden zooooo verschrikkelijk moeilijk, omdat ik dan juist nog meer ga klemmen met mijn bovenbenen omdat anders mijn benen afhangen, als je snapt wat ik bedoel, maar ik kan het best een keer proberen, het nadeel van mijn paard is, dat hij op een te grote ophouding al kan gaan staan, of als ik uit balans raak kan hij zich compleet aanspannen, dus dat is wel erg lastig

Ik heb paarden beroerder zien lopen hoor ;) en ruiters beroerder zien rijden ;) ook in het Z :) er is nog hoop! :P
Ben benieuwd hoeveel beter je zadel zal zitten!

Haha ja ik ook, het doet zo'n pijn. Begin gewoon eens met lekker relaxed rijden dan.. gewoon stappen alleen stappen en figuren rijden, en alleen maar concentreren op je eigen houden en voel wat je paard doet.

Tenminste, dat zou ik doen :) helpt vaak heel goed voel wat je doet enzo. Njah, mocht je hem nou niet vertrouwen.. gooi je hem gewoon vast aan de longe :+ moet je wel iemand vinden die met je mee wil en hem vast houd haha..

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:59

Ik zal het zeker eens proberen.
Wat ik pas ook gedaan heb hielp super goed. Als het donker is heb ik wel wat licht bij mijn bak, maar dat is echt minimaal en het is ook nog van dat rotlicht! Dan schakel je dus een zintuig uit (ogen) en ga je veel beter voelen! Toen voelde ik pas echt super goed wanneer ik scheef zat, klemde etc! Ook zeker een aanrader, je leert er super veel van!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:01

Jep! Is inderdaad een super oefening..soms als ik de kinderen bij ons op stal help met rijden, dan zeg ik ook wel eens.. ontspannen, en ogen dicht.. voel wat je pony wil gaan doen..
Blijkbaar is dat af en toe een openbaring :) ;)

Slaap lekker in ieder geval.. !

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 00:04

haha bedankt, jij ook!

Dat is inderdaad echt bijzonder, alleen je moet dan niet te lang rijden, want dan word het vervelend, daar heb ik teminste last van!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:16

Frannik schreef:

Longe idd, en dan lekker je ogen dicht :P
Of, als dat mogelijk is, zitlessen op een ander paard nemen. Dan leer je herkennen wanneer je goed zit wat je weer mee kan nemen naar je eigen paard :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:47

Arabesk schreef:
Foto 1 vind ik een voorbeeld van een "Overbent at 3rd, spenius muscle bulging across the mis-aligned vertebrae."

http://www.sustainabledressage.com/coll ... _bulge.gif

Van de wat en de wat en de fücking wat? Ga even lekker met de woorden van een ander te lopen strooien om slim te doen... :+

Menske toch, je begint echt in aanzien te dalen :+

TS, super leuk dier, een enorm aansprekend paard. Algemeen zie ik iets te veel spanning, maar daar kunnen tig redenen voor te bedenken zijn. Iets meer losgelassenheit, maar heb alle vertrouwen erin dat jij wel weet hoe je dat moet bereiken! Heb je andere topic gezien, ziet er lekker uit, veel power, veel beenactie. Je hebt een lekker dier en je rijdt goed. Ik vind het enorm knap hoe jij op de foto's reflecteerd, een eerlijke confrontatie met jezelf is altijd nog het moeilijkst maar jij schijnt die goed aan te gaan, super!

dikke pluim voor jou :D

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 09:18

Bedankt! Ik weet ook wel waar ik mee bezig ben, maar ik heb het idee dat dat bij sommige niet overkomt. Dat is zonde, want ik geef het meerdere keren aan.
We gaan lekker zo door en het komt wel goed :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:23

Eerlijk gezegd heb ik een aantal commentaren met verbazing gelezen hoor.

Ik vraag me altijd af met wie sommige bokkers HAW topics vergelijken? Met zichzelf? Met het A-kader?

Misschien moeten deze bokkers dan even op je paard stappen en het voordoen? T lijkt mij nogal een snel beledigd bloedje, (kan het mis hebben) en ik vind je manier van rijden erg eerlijk.

Ja, je houding is misschien best wat aan te verbeteren, maar je probeert je paard echt te ondersteunen en niet in de weg te zitten, lijkt me veel meer waard. Jullie basis is in orde.
En nee, het is niet perfect, maar het is ook Z1 dus dat er nog veel te verbeteren is lijkt me logisch... zit nog best een hele stap tussen Z en A-kader. :+

Ach weet je, jij zult zelf best in staat zijn om de commentaren op waarde te schatten, want er zitten ook echt goeie tips tussen.
Vind het ook knap hoe je ermee omgaat.