Opaal (D-Day) @ Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:43

Angelaatjuh, ik laat mijn paard wel degelijk los van voren. maar goed, dat is wat IK voel en wat jullie op deze foto's niet zien...
En als ik vragen mag, waaraan zie jij dat ik gespannen ben?
Ze is het laatste jaar (iets langer zelfs) rechtdoor gereden dus kende absoluut geen stelling en buiging. Met voltes hadden we in het begin erg veel moeite. En omdat zij der oude crossritme af en toe weer oppakt is het juist heel moeilijk om haar dan met die spanning een volte te laten draaien. Maar ben er mee bezig.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:47

milo schreef:
Annekeee schreef:
Wat jullie niet weten , en ik wel :Y) , dat die sporen een verleden hebben! Een bijzonder verleden zelfs :Y)

nou, dan word ik wel nieuwsgierig ;)

van de foto's lijkt het of de TS een nette beenligging heeft, maar zulke lange sporen enkel en alleen als 'sierstuk', vind ik een tikkie bijzonder. ( ik rij ook met deze sporen, maar niet alleen omdat het nou zo modieus staat :+ )

Ik denk dat met wat lang en laag rijden het plaatje een stuk fijner beeld zal geven. handen zijn te hoog, paard ontspant de bovenlijn niet.

TS: waarom doe je haar weg als ik vragen mag, want je hebt haar nog niet zo lang begrijp ik?

ik heb ze niet enkel alleen als sierstuk. heb ik ook niet gezegd. Heb ze af en toe nodig ja.
Zie zoveel topics waar de sporen erin zitten en daar word commentaar op geleverd. gebruik je de sporen waarvoor ze bedoeld zijn, is het NOG niet goed... :?
Zo modieus vind ik ze niet hoor ;) hebben wel degelijk functie.

Waarom wij haar weer terug doen PB ik je ff.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:54

Vicky_88 schreef:
Angelaatjuh, ik laat mijn paard wel degelijk los van voren. maar goed, dat is wat IK voel en wat jullie op deze foto's niet zien...
En als ik vragen mag, waaraan zie jij dat ik gespannen ben?
Ze is het laatste jaar (iets langer zelfs) rechtdoor gereden dus kende absoluut geen stelling en buiging. Met voltes hadden we in het begin erg veel moeite. En omdat zij der oude crossritme af en toe weer oppakt is het juist heel moeilijk om haar dan met die spanning een volte te laten draaien. Maar ben er mee bezig.

Nou omdat als ik naar de foto's kijk zo niet echt een ontspannen beeld zie, maar dat is natuurlijk wel lastig vanaf een foto te zien. Maar ik heb zelf ook gehad dat als ik weet dat mn paard weg kan springen ik anders zit dan op een braaf paard. Ik weet niet maar ik krijg zo'n soort gevoel als ik naar de foto's kijk. Maar eigenlijk kun je het pas het best beoordelen als je er zelf bij bent en natuurlijk niet vanaf een foto. Maar als ik naar die foto's kijk vind ik persoonlijk dat het lijkt of je der vast houd. Maar als jij vind dat dat niet zo is dan zal ik je maar op je woord moeten geloven ;)
Maakt mij verder ook niet uit, maar dit is wat ik vanaf de foto's zie, en dat was ook niet aanvallend bedoeld maar gewoon mijn mening :)
En die sporen maken ook vrij weinig uit als je ze op de goede manier gebruikt, alleen als er in je beginpost staat dat het een heet paard is en verder geen of weinig uitleg dan gaan mensen vaak denken waarom dan sporen. Misschien kun je dat er de volgende keer in zetten? :)

Oja en ik wil er wel bij zeggen dat ik verder niet veel kritiek kan geven op je rijstijl want ik ben ook geen expert.

Vicky_88

Re: Opaal (D-Day) @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:04

Pak het ook niet aanvallend op hoor ;)
nou, in mijn beginpost staat dat ze vanuit het niets kan exploderen, neit dat ik een heet paard heb... daar vind ik wel degelijk verschil tussen zitten ;)
Ik probeer juist (en dat gaat me aardig goed af, ook vaker gehoord van mensen die me in werkelijkheid hebben zien rijden) heel ontspannen op haar te rijden, zodat zij zich nergens druk om hoeft te maken. Sorry als ik de indruk wek dat ik gespannen op mijn paard zit, ik probeer juist de rust en de ontspanning vanuit mij over te brengen op Opaal. en ja, dat heeft tijd nodig.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:11

Paard loopt steeds met een weggedrukte rug
Wordt naar beneden getrokken en knikt dan door in de verkeerde halswervel
De ontspanning is ook ver te zoeken
Mijn indruk is dat het dier (spier) pijn heeft en een erg stijve rug
Plotseling exploderen kan zeker met pijn te maken hebben

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:16

Woensdag komt er een Osteopaat voor haar, om te kijken of ze niet indd ergens pijn of spierpijn heeft...
Maar kan nou ook weer niet zeggen dat ze naar beneden getrokken word... vraag me af waar je dat op baseerd?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:19

Ik schrik ook een beetje van de foto's niet zo zeer door jouw rijden maar hoe sprietig dit paard is..!
ik denk als er wat spier op komt en wat massa dat het een heel leuk paard kan worden, ja er zit
veel werk aan maar zover ik kan zien heeft ze wel een goede basis gang? Waarom doe je haar terug
alle paarden zijn wel een explosief? Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel je er voor betaald hebt, maar
mits het dier helemaal medisch in orde is denk ik dat je uiteindelijk hier veel voldoening uit kan halen :)

edit: Ik zie dat je haar te koop hebt? En hier zeg je dat ze terug gaat?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:33

Vicky_88 schreef:
Woensdag komt er een Osteopaat voor haar, om te kijken of ze niet indd ergens pijn of spierpijn heeft...
Maar kan nou ook weer niet zeggen dat ze naar beneden getrokken word... vraag me af waar je dat op baseerd?

Te veel druk op de teugels, en het paard geeft ook niet echt na.

Een osteopaath (altans 99%) kan niet checken of ze daadwerkelijk spierproblemen heeft
Aan de spieren zelf doen osteopaathen nl niets
wel kan het zijn dat er wervels vastzitten en dat kan door osteopathie zeker een stuk verbeteren
Maar daarna blijven de spierproblemen nog over.......

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:36

ik zou in plaats van een osteopaat een goede fysio laten komen, die kan ook kraken etc. :) Meestal komt er daarbij meer uit.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:38

Zou ik mogen weten waarom je haar weg doet? Ben erg benieuwd...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:39

randie schreef:
ik zou in plaats van een osteopaat een goede fysio laten komen, die kan ook kraken etc. :) Meestal komt er daarbij meer uit.

+ een instructeur nemen die de rijtechnische problemen van de ruiter met deze pony mee kan oplossen :).

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:42

VInd er wel een enorm verschil in zitten in de foto's van je profiel en de foto's die je hier plakt.

Maarja, als ik jouw was zal ik les nemen en wachten wat de osteopaat zegt. Voor hetzelfde geld zit er wel wat in zijn rug dat hem dwarszit en maak je met het rijden alleen maar erger.

VInd het alleen een beetje raar dat je in de advertentie zet: Opaal is een echte dressuurmerrie die zich fijn laat bewerken en snel leert. + Opaal is een fijn dressuurpaard terwijl je hier zet: Ik rijd haar nu dressuurmatig en dit gaat niet altijd even goed. En dat je werkt aan de ontspanning.

Wat ik hier zie is echt geen fijn dresuurpaard, zo op het eerste gezicht.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:43

lindake schreef:
randie schreef:

+ een instructeur nemen die de rijtechnische problemen van de ruiter met deze pony mee kan oplossen :).

+:)+

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:45

Hee dat is op Heerendonk! :P

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:53

Vind dat er wel erg heftig gereageerd word. Maar toch ben ik het met ze eens.

Het eerste wat ik dacht was; oeh dit paard kan beter lang en laag worden gereden. En gewoon hoe de 2e ruiter het doet. Het komt misschien aanvallend over, maar ik denk dat dit paard alles op z'n tijd wilt doen. En dat het geen zin heeft om hem op deze manier te berijden. Denk dat je dan juist het tegenovergestelde effect krijgt.
Denk als jullie gewoon lekker ontspannen gaan rijden, en ook soms andere dingetjes gaan doen zoals longeren of een keer een buitenrit. Dat het er dan al heel anders uitziet.
En over de sporen, hier zeg ik niets over. Als ze voor de sier worden gebruikt. Vind ik het onzin, maar als ze worden gebruikt voor een reden, zie ik geen enkel probleem.

Succes verder :)

Edit; heb even in je profiel gekeken. Toen zag het er wat fijner uit. Is er misschien in die tijd iets tussen jullie gebeurt? Want vind het er daar ontspannender en fijner uitzien.
Laatst bijgewerkt door Amandie op 08-03-09 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:54

Ik heb niet alle reacties gelezen,
maar dit is mijn mening, en idee.
Zet er ee lage of dubbele neusriem op, een mexicaanse is zeer scherp en een lage is naar mijn idee wat strenger,
hou je handen wat langer..
en doe die sporen gewoon af, ookal heb je ze af en toe nodig je zegt dat je paard aan je been is dus waarom sporen gebruiken?
Ik zou pas sporen doen als het paard er aan toen is.
nu dus niet als ik zo naar de foto's kijk. ;)

ik las dat ze te koop stond,
dus veel succes met de verkoop!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:56

hoi

ik wou naar al het commentaar toch even mijn eigen commentaar geven,

teneerste mooi paard :D
ik persoonlijk denk dat je het probleem ook bij je zelf moet zoeken
bouw jij niet wat veel spanning op al is het ongemerkt
ik vind het goed dat je iemand laat komen kijken!

verder moet ik ook de mensen voor mij gelijk geven dat je toch wel een strenge hand hebt hoor
probeer daar aan te werken
en tjaa de sporen kan ik zelf wijnig over zeggen ik heb ze zelf ook an bij mijn enorm afentoe enegieke kwpn
zolang je er met verstand mee omgaat vind ik he persoonlijk geen probleem
wel hoop ik dt je les gaat nemen zodat het ''probleem'' word opgelost
wantja uit het niets ineens bokken of gek doen is niet goed

veel suc6
mvg jessj22

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:58

randie schreef:
Ik schrik ook een beetje van de foto's niet zo zeer door jouw rijden maar hoe sprietig dit paard is..!
ik denk als er wat spier op komt en wat massa dat het een heel leuk paard kan worden, ja er zit
veel werk aan maar zover ik kan zien heeft ze wel een goede basis gang? Waarom doe je haar terug
alle paarden zijn wel een explosief? Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel je er voor betaald hebt, maar
mits het dier helemaal medisch in orde is denk ik dat je uiteindelijk hier veel voldoening uit kan halen :)

Klopt.
Ik heb de vorige eigenaar gebeld en verteld hoe ze zich gedraagde. hier wilde ze niks van weten, bij hun was ze kei braaf.
Nu heb ik haar gisteren weer gebeld (nadat Opaal weer was geexplodeerd). het was ons probleem, niet dat van haar. Ze moest er absoluut niks van weten. en heeft zonder pardon de verbinding verbroken.
Ik moest (is mij letterlijk verteld in het 1e telefoongesprek) haar van de brok afhalen als ze ''streken'' had (dit hebben we natuurlijk NIET gedaan!!!!!) en als dat niet hielp moesten we het water maar afsluiten. toen vroeg ik of mevrouw wel lekker bij der hoofd was!!!! dat is pure dierenmishandeling.
Ons is een braaf paard beloofd waarmee mijn moeder naar buiten kon zonder problemen, echter bleek (uit het 1e telefoongesprek) dat ze eerst heel flink aangepakt moest worden, die vrouw heeft er zelfs een zweep op stuk (letterlijk in 2 stukken) geslagen.
Echter hebben we het nu anders aangepakt. we hebben haar een mail gestuurd waarin wij vragen om de koop ongedaan te maken. (dwaling). als zij hier niet per direct mee akkoord gaat, gaan wij juridische stappen ondernemen.
Haal het verkoop topic ook uit mijn onderschrift en laat er een slotje op zetten (was ik sowieso al van plan).
Opaal laat zich ook heel fijn bewerken dus dat is het punt niet. het is puur dat zij ons een braaf paard in omgang EN rijden heeft beloofd en wij dit niet hebben ondervonden (sommige momenten wel, sommige niet.) Ze heeft een ruiter nodig die haar aan durft te pakken wanneer dit nodig is en dat is ONS NIET verteld. en mijn moeder kan dit niet (durft dit ook niet). Heb dus geen onwaarheden in de advertentie staan!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:01

Amandie schreef:
Vind dat er wel erg heftig gereageerd word. Maar toch ben ik het met ze eens.

Het eerste wat ik dacht was; oeh dit paard kan beter lang en laag worden gereden. En gewoon hoe de 2e ruiter het doet. Het komt misschien aanvallend over, maar ik denk dat dit paard alles op z'n tijd wilt doen. En dat het geen zin heeft om hem op deze manier te berijden. Denk dat je dan juist het tegenovergestelde effect krijgt.
Denk als jullie gewoon lekker ontspannen gaan rijden, en ook soms andere dingetjes gaan doen zoals longeren of een keer een buitenrit. Dat het er dan al heel anders uitziet.
En over de sporen, hier zeg ik niets over. Als ze voor de sier worden gebruikt. Vind ik het onzin, maar als ze worden gebruikt voor een reden, zie ik geen enkel probleem.

Succes verder :)

Edit; heb even in je profiel gekeken. Toen zag het er wat fijner uit. Is er misschien in die tijd iets tussen jullie gebeurt? Want vind het er daar ontspannender en fijner uitzien.

Als dit zou lukken ging ze ook niet terug (lees mijn laatste post).
Die foto's uit profiel zijn van 1 week terug...
Sporen heb ik niet om voor de sier. verkeerde woord gekozen om duidelijk te maken HOE ik ze gebruik. jammer dat daar zo op door word gegaan.
Sporen gebruik ik alleen als ik ze ECHT nodig heb (heb verder een HELE stille beenligging en raak haar ook nooit per ongeluk met mn spoortje) en heb ze zo nu en dan wel nodig, voor de rest hangen ze maar aan mn laars...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:07

Hannah_Menno schreef:
Haha! Nou, als je dat niet het geval vind dan vraag ik me af wat je dan wel ziet. Sorry hoor maar die mondhoeken worden zowat opengescheurd..

dat zie ik dus ook....flink opgetrokken mondhoeken.....en dat het een leuk paard is die wat meer moet eten....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:11

Vicky_88 schreef:
randie schreef:

Klopt.
Ik heb de vorige eigenaar gebeld en verteld hoe ze zich gedraagde. hier wilde ze niks van weten, bij hun was ze kei braaf.
Nu heb ik haar gisteren weer gebeld (nadat Opaal weer was geexplodeerd). het was ons probleem, niet dat van haar. Ze moest er absoluut niks van weten. en heeft zonder pardon de verbinding verbroken.
Ik moest (is mij letterlijk verteld in het 1e telefoongesprek) haar van de brok afhalen als ze ''streken'' had (dit hebben we natuurlijk NIET gedaan!!!!!) en als dat niet hielp moesten we het water maar afsluiten. toen vroeg ik of mevrouw wel lekker bij der hoofd was!!!! dat is pure dierenmishandeling.
Ons is een braaf paard beloofd waarmee mijn moeder naar buiten kon zonder problemen, echter bleek (uit het 1e telefoongesprek) dat ze eerst heel flink aangepakt moest worden, die vrouw heeft er zelfs een zweep op stuk (letterlijk in 2 stukken) geslagen.
Echter hebben we het nu anders aangepakt. we hebben haar een mail gestuurd waarin wij vragen om de koop ongedaan te maken. (dwaling). als zij hier niet per direct mee akkoord gaat, gaan wij juridische stappen ondernemen.
Haal het verkoop topic ook uit mijn onderschrift en laat er een slotje op zetten (was ik sowieso al van plan).
Opaal laat zich ook heel fijn bewerken dus dat is het punt niet. het is puur dat zij ons een braaf paard in omgang EN rijden heeft beloofd en wij dit niet hebben ondervonden (sommige momenten wel, sommige niet.) Ze heeft een ruiter nodig die haar aan durft te pakken wanneer dit nodig is en dat is ONS NIET verteld. en mijn moeder kan dit niet (durft dit ook niet). Heb dus geen onwaarheden in de advertentie staan!

begrijp ik het nog???
ze is mishandelt door de vorige eigenaar en nu wil je de koop ongedaan laten maken....dat wil toch zeggen dat ze weer terug gaat naar de vorige eigenaar?
of snap ik het nu niet goed?

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:15

wat een reltopic,maar ben het er mee eens!
hij mag wel wat meer kilo's erbij en o, wat een ruige
handen, neem maar gauw les meid, voor dat je je paardje
helemaal kapot gereden hebt

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:17

Denk dat als het echt is wat de vorige eigenaar heeft gedaan. Dat je haar juist niet terug moet doen. Denk dat als je vertrouwen wint bij dit paard, dat ze dan de sterren van de hemel kan lopen. En ook heerlijk ontspannen.
Kost heel veel tijd, maar je word dan uiteindelijk wel beloond.

Vind het niet erg dat je sporen gebruikt hoor. Want vond namelijk wel dat jou benen correct lagen. Maar toch zou ik zelf zonder rijden op zo'n paard.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:21

Dat vind ik dus echt raar, je hebt een paard verkocht waarvan je al dacht dat hij mishandelt was, nu heb je haar gebeld en kreeg je te horen dat je hem maar van zijn voer (en eventueel water) afmoest halen als hij dit weer flikt. En alsnog ben je vanplan om hem weer terug te verkopen met het geweten ; waarschijnlijk word hij daar mishandeld. Maar heb je hem daar niet gereden en laten keuren door een DA? Het is geen 'ding' die je weer terugbrengt omdat het een verkeerd product is.!

Kan hier dus erg slecht tegen! Je probeert het zelf niet eens om hem te verbeteren! Neem les, bouw een band op. Vind niet dat je het kanmaken om hem weer te gaan verkopen.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:23

Ik denk dat je dit idd ook wel op kan lossen met les nemen enzo..
zorg dat je een vertrouwensband krijgt met je paard..
dan komt dat bokken etc ook wel goed denk ik :)
Hij staat goed op heerendonk..