Toen mijn paard nog niet van mij was werd hij ook gereden met martingaal & een ik-weet-niet-wat-voor-een-bit. En hij was echt niet te rijden. Hij luisterde totaal niet, de rem was écht heel erg ver te zoeken. En dan remmen door middel van een volte wilde ook niet, want hij is erg sterk, en wilde géén volte maken. Maar hij stond daar de hele dag op stal, en werd vreselijk hyperactief.
Nu is hij sinds een maand of 8 van mij, en loopt hij gewoon de hele dag buiten (het is een ijslander, en die horen gewoon niet de hele dag op stal te staan, zoals eerst het geval was) en ik rijd met een dubbelgebroken watertrens, en hij is super lief. Hij luisterd geweldig en hij is gewoon helemaal super.

ps. daar waar die op stal stond was niet bij de stoeterij waar die vandaan kwam hor. Dat was waar die doorgereden werd.
Maar ik vroeg me dus af, staat jou pony niet alleen maar binnen, of krijgt gewoon te veel energie/voer die die niet kwijt kan, en dat die die kwijt wil met rijden, en door een simpelbitje wel heen kan lopen, dus dan heel erg gaat trekken en rennen ofso?

!