Marshall (haflinger) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Re: Marshall (haflinger) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:32

Beter dat je een ander bitje zoekt. :)
Toen mijn paard nog niet van mij was werd hij ook gereden met martingaal & een ik-weet-niet-wat-voor-een-bit. En hij was echt niet te rijden. Hij luisterde totaal niet, de rem was écht heel erg ver te zoeken. En dan remmen door middel van een volte wilde ook niet, want hij is erg sterk, en wilde géén volte maken. Maar hij stond daar de hele dag op stal, en werd vreselijk hyperactief.
Nu is hij sinds een maand of 8 van mij, en loopt hij gewoon de hele dag buiten (het is een ijslander, en die horen gewoon niet de hele dag op stal te staan, zoals eerst het geval was) en ik rijd met een dubbelgebroken watertrens, en hij is super lief. Hij luisterd geweldig en hij is gewoon helemaal super. :D

ps. daar waar die op stal stond was niet bij de stoeterij waar die vandaan kwam hor. Dat was waar die doorgereden werd.

Maar ik vroeg me dus af, staat jou pony niet alleen maar binnen, of krijgt gewoon te veel energie/voer die die niet kwijt kan, en dat die die kwijt wil met rijden, en door een simpelbitje wel heen kan lopen, dus dan heel erg gaat trekken en rennen ofso?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:35

Ik vind het een hele leuke haflinger en het commentaar dat wordt gegeven over het bit en dergelijke zijn allemaal heel terecht. Ik wou er alleen nog even aan toevoegen dat ik zeer blij word van de manier waarop de TS reageert. Ik heb nu al zoveel topics gelezen waarin een hoop terechte commentaar wordt gegeven en waarbij de TS meteen in de verdediging schiet met als gevolg dat er eigenlijk nog helemaal niks verandert. Ik vind het ontzettend goed dat deze TS zo positief reageert, dat ze luistert naar het commentaar en dat ze er ook echt iets aan wil doen. Ik heb er dan ook een goed gevoel over dat dit in de toekomst een hele leuke combinatie gaat worden!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:02

SuzannePerla schreef:
Ik vind het een hele leuke haflinger en het commentaar dat wordt gegeven over het bit en dergelijke zijn allemaal heel terecht. Ik wou er alleen nog even aan toevoegen dat ik zeer blij word van de manier waarop de TS reageert. Ik heb nu al zoveel topics gelezen waarin een hoop terechte commentaar wordt gegeven en waarbij de TS meteen in de verdediging schiet met als gevolg dat er eigenlijk nog helemaal niks verandert. Ik vind het ontzettend goed dat deze TS zo positief reageert, dat ze luistert naar het commentaar en dat ze er ook echt iets aan wil doen. Ik heb er dan ook een goed gevoel over dat dit in de toekomst een hele leuke combinatie gaat worden!

daar ben ik het helemaal mee eens! *D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:53

aerdenhout1 schreef:
Mag ik heel eerlijk zijn?? Iedereen heeft het over een ander bitje en daar ben ik het volledig mee eens, maar misschien is het ook een idee om op zoek te gaan naar een andere instructeur(trice)?? Bij mij zou je never nooit met dit bit en deze balachelijk hoog opgetrokken mexicaanse neusriem de les in komen.
Dit werkt alleen maar averechts op je paard. Je wil wedstrijden gaan rijden, met deze optoming mag je denk ik direkt de ring weer uit. Gelukkig...en compliment voor jou!!...was je na al de adviesen van bokt al van plan om een ander bitje aan te schaffen. Maar eigenlijk had dat al direkt bij je eerste les van je instructrice moeten komen. Getuigd in mijn ogen van onkunde.

_/-\o_

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:09

Leuk paardje.
En ik snap wel wat je bedoelt, ik rijd een fries die door de kar sterk is geworden en wel eens vandoor schiet. Wat ik dan doe, is haar op de volte zetten en drijven met het binnenbeen naar buitenhand toe. Maar wel op een super kleine volte, dan moet er ook gewerkt worden. Vinden ze op een gegeven moment niet leuk, want het is echt werken, en dan houden ze van zelf op. Als je dit consequent toepast. Bij mij wel geholpen, ik heb al veel meer controle.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:10

Ik rijd trouwens wel gewoon met dubbel gebroken bitje, eigenaar heeft mij wel eens voorgesteld het menhoofdstel in te doen. Maar ik rij liever op dit bitje.

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:13

Ach wat een mooie haf ! :D
Commentaren ga ik nu niet herhalen want die zijn hierboven al vermeld.
Een schattig dingie ! :D
Nog veel plezier & succes samen

juulll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:42

recht op zitten, en je benen iets meer naar achter leggen,
verder ziet het er goed uit hoor ;)

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:46

deed jij ook mee in cross holten 07? 08?
want volgens mij he ik jou daar wel gezien ;)

maar aangezien ik commentaar moet geven:
benen iest meer naar achteren leggen

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 22:24

louiisie schreef:
deed jij ook mee in cross holten 07? 08?
want volgens mij he ik jou daar wel gezien ;)

maar aangezien ik commentaar moet geven:
benen iest meer naar achteren leggen

Ja, ik deed daar ook mee!

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 22:27

vinurr schreef:
Maar ik vroeg me dus af, staat jou pony niet alleen maar binnen, of krijgt gewoon te veel energie/voer die die niet kwijt kan, en dat die die kwijt wil met rijden, en door een simpelbitje wel heen kan lopen, dus dan heel erg gaat trekken en rennen ofso?

Hij gaat 's ochtends vroeg naar buiten en eind van de middag, begin van de avond gaat hij weer naar binnen. Misschien kan het aan het voer liggen, want hij krijgt 's ochtends en 's avonds brokken.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:28

Vue schreef:
Als je ergens geen commentaar op wil, moet je geen topic openen.

én een scherp bit, én een mexicaan, én een strenge hand... :n
Ik word er een beetje verdrietig van.

en dan nog iets.. als hij zo hard gaat en je zo'n streng bit nodig hebt, waarom heb je dan in vredesnaam sporen om :?

:j !

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:03

Vue ik ben het helaas niet helemaal met je eens.
Het andere gegeven commentaar vind ik juist.
Van mijn instructeur moest ik juist met sporen gaan rijden omdat mijn pony altijd door mijn hand brak en ging rennen. Om dat te voorkomen los je dit op met je been en niet met je handen. Een paard is immers toch veel sterker, een gevecht wat je nooit wint.
Mijn pony wou er nogal eens vandoor schieten maar was toch lui aan mijn been.
Dat is de reden waarom ik nu met sporen rijd en mijn pony nooit meer door mijn hand breekt, de overgangen vloeiend gaan en ze er niet meer vandoor schiet.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:53

Wat precies ben je niet met me eens ? :)
Dat je met sporen geen rengedrag oplost ?
Met sporen los je helemaal niks op, geen rengedrag en ook geen sloomheid. ;)
Ik vind het echt een idioot verhaal dat je je pony nog meer op gaat lopen hitsen met spoorgebruik als hij al een wegschieter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:55

Hollen is niks meer of minder dan dramgedrag, net als door de hand heen lopen. Waarom zou je het jezelf dan niet makkelijker maken door een spoortje te dragen en te gebruiken indien nodig? Want dragen betekent nog niet dat je elke pas zit te porren he...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:01

Het is toch al triest dat je zoiets nodig hebt omdat je je paard anders niet aankunt ? :)
Lijkt mij ook niet logisch dat het paard er iets van leert dat als hij wegschiet hij een por in z'n pens krijgt en terug moet naar normaal tempo??

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:10

ijssnuiver schreef:
Wel heb ik het idee dat het zadel niet helemaal goed past, maar kan ook een vertekend beeld zijn.

Ik ook. En dat komt omdat er én een dik dek onder ligt, én een bontonderlegger. TS, waarom zo veel?

za8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:43

Ik weet nog hoe Marshall in het begin liep, als je dat gaat vergelijken met dit.
Dan zie je enorme vooruit gang! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:07

Vue schreef:
Het is toch al triest dat je zoiets nodig hebt omdat je je paard anders niet aankunt ? :)
Lijkt mij ook niet logisch dat het paard er iets van leert dat als hij wegschiet hij een por in z'n pens krijgt en terug moet naar normaal tempo??

Misschien zit er enig verschil tussen 'je paard aankunnen' en een paard uiteindelijk verbeteren?