Kiwiko op Montreux als wannabe Anky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kiwiko op Montreux als wannabe Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:16

ik moet eerlijk zeggen dat ik het met faux eens ben. ik had meer van je verwacht!
Ik scrok idd ook van de foto van de galopswissel.
Ik weet niet meer of jij t was of iemand anders die tegen mij zei dat houding zo belangrijk is in belans voor je paard. Mocht jij t geweest zijn zou ik eerst zelf ff aan mn houding werken ;) maar nogmaals weet niet of jij t was die t zei.
Wel leuk dat je op dit paard mocht rijden uiteraard ;)

ga je t vaker doen?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:25

Faux schreef:
Hmm Kim, in tegenstelling tot de meesten hier vind ik het er niet fijn uitzien.. :n Het paard loopt op de meeste foto's achter de loodlijn, je houding is niet netjes (puntjes zijn al genoemd), en de foto van de galopswissel vind ik ronduit onvriendelijk eruit zien. :x

Overigens vind ik je niet te klein voor het paard. :)

Hmmm...erg overdreven..achter de loodlijn?? waar die 2 cm? met lengte in zijn hals, en die wissel...tja, ik kan je véééél onvriedelijkere foto's laten zien, zo heftig is het niet.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:31

Achter de loodlijn is achter de loodlijn judithh. :) En het is op sommige foto's wel meer dan 2 cm. Dat er onvriendelijkere foto's bestaan is inderdaad een feit, maar betekent dat dat je de 'net wat minder onvriendelijke foto's' niet meer mag bekritiseren "omdat het altijd erger kan"?

Jammer, dat wanneer iemand eens níet positief commentaar geeft, er gelijk zo fel op gereageerd word. Ik bedoel het absoluut niet vervelend tegenover Kim, ik beschrijf alleen wat ik zie!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:33

Liever eentje die 2 centimeter achter de loodlijn en ontspannen loopt dan die opgehitste wannabe-Z2 paarden die hun rug weg drukken en zogenaamd opgericht lopen :+

Ik vind dat er al evemin onvriendelijk gereageerd word. Alleen zijn er nu eenmaal mensen met een andere mening en zijn die vrij om tegen je in te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:35

weet je wat ik niet snap? Dit is overigens niet vervelend tegen kiwiko bedoeld hoor ;)

maar als iemand anders deze foto's zou neerzetten en zo zou zitten en rijden etc dan kreeg je pagina's vol commentaar over de houding, achterhand er beter onder, de loodlijn etc etc
Zit kiwiko erop is t allemaal goed. Hoe kan dat?
Of ben ik de enige die dat zo ziet?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:36

tuurlijk mag je reageren, no probleme ;) het is alleen de manier van reageren, je kunt commentaar geven, en je kunt commentaar geven.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:37

Met jouw bovenste opmerking kan ik niets Pharagirlke.
Een opgehitst wannabe Z2 paard die zijn rug weg drukt en zogenaamd opgericht loopt moet dááraan werken, maar een paard wat ontspannen loopt maar wél flink achter de loodlijn ( toch écht meer dan een luttele 2 centimeter, op deze foto's ) moet dááraan werken.

Iedere combinatie heeft verbeterpunten. Dat er combinaties zijn die er nog sléchter aan toe zijn, jammer. Maar dat is geen reden om de combinaties die al beter op weg zijn maar niet meer te bekritiseren. ;)

Overigens vind ik het totaal niet erg als iemand tegen mij ingaat, integendeel. Maar het moet meteen zo fel. Dat vind ik jammer. :)

Judithh, ik heb toch gewoon netjes gereageerd? Ik begrijp niet wat er mis is aan mijn posts.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:38

Je zal niet de enige zijn maar (ik ga even voor mezelf spreken, ik pak het dus niet persoonlijk op, maar wil gewoon niet voor de hele groep spreken ;) ) ik bv ben ook niet te beroerd om Kim te zeggen dat ze beter van het bewuste paard af zou blijven :')

Maar ik zie hier niets mis aan, alle punten die ik zie noemt Kim zelf al. :) Dus ze is zich duidelijk bewust van het feit dat er dingen mis gaan, dat is al een hoop meer dan de mensen die denken dat ze het goed doen, die krijgen idd een hoop commentaar.

WB dit paard zit Kim volgens mij in de bewust onbekwame fase. ;) Da's fase twee van de vier fases om dingen te leren.

Wat ik me af vraag is of jullie dan niet lezen dat er aan gewerkt word en dat het de eerste keer is dat KiWiKo op het paard zit? In een uur krijg je dat echt niet voor elkaar, zeker niet met zo'n oude rot in het vak die KiWiKo alle kanten zou kunnen opdwingen behalve de goede als het moest. :+ Da's effe zoeken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:39

@ cinnepin:

Misschien omdat Kim gewoon toegeeft dat haar houding een fameus werkpunt is? Zij gaat niet in de verdediging staan als er iemand iets over haar houding zegt... En dat doet veel :).

Daarnaast vind ik het paard redelijk correct lopen :). Zeker als je weet dat Kim veel jonge paarden heeft ingereden en zelfden of nooit op een prix St george paard heeft gezeten. En zo'n paard rijden is niet gemakkelijk als je alleen maar jonkies hebt gereden :).

@ Faux: zo heftig reageerde Judithh toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:41

Een paard wat ietsje achter de loodlijn loopt is altijd nog nageeflijker dan eentje die met de kop in de lucht loopt te sterrekijken.
Verder is Kim geen ZZZZZZ-ruiter maar eentje die eigenlijk alleen jonge paarden heeft ingereden en verder voor de eerste keer op dit paard zat, ik kan er wel mee leven hoe ze erop zit en zie ook wel aansprekende momenten.
Cin, je ziet het erg gekleurd, er wordt in elk topic echt wel gekeken naar de bijbehorende tekst, hoevaak een paard gereden etc.
Ik zou bijna zeggen, dat dit weer neigt naar een persoonlijke aanval, al is het in zeer bedekte termen.
Verder denk ik dat de gemiddelde bokker nog never een galopwissel heeft gereden en ik denk dat we een bloopertopic zouden krijgen als we allemaal onze galopwisselfoto's achter elkaar zouden plaatsen :D

Verder heeft Kim zoals al eerder gezegd, zelf de zwakke punten ook wel weten te spotten en het lukt niemand om binnen een uur een vlekkeloze combi te worden met een totaal onbekend paard, al hoe goed dit dier ook bevestigd zou zijn. Juist zo'n paard kan een ruiter genadeloos op de bek laten gaan en dat is niet gebeurd. Realiseer je dat een L paardje makkelijker te rijden is dan eentje die lichte tour heeft gelopen ;)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:41

Faux schreef:
Met jouw bovenste opmerking kan ik niets Pharagirlke.
Een opgehitst wannabe Z2 paard die zijn rug weg drukt en zogenaamd opgericht loopt moet dááraan werken, maar een paard wat ontspannen loopt maar wél flink achter de loodlijn ( toch écht meer dan een luttele 2 centimeter, op deze foto's ) moet dááraan werken.

Iedere combinatie heeft verbeterpunten. Dat er combinaties zijn die er nog sléchter aan toe zijn, jammer. Maar dat is geen reden om de combinaties die al beter op weg zijn maar niet meer te bekritiseren. ;)

Overigens vind ik het totaal niet erg als iemand tegen mij ingaat, integendeel. Maar het moet meteen zo fel. Dat vind ik jammer. :)

Judithh, ik heb toch gewoon netjes gereageerd? Ik begrijp niet wat er mis is aan mijn posts.

op welke foto dan? ik zie het niet...ik zie een paard watontspannen, los door zijn lijf loopt, op lengte (behalve de stapfoto, daar is hij niet op lengte, maar niet achter de loodlijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:42

tuurlijk heb ik wel gelezen dat er aan gewerkt word en topiie vind ik dat! Maar als andere bokkers zeggen in hun topics dat ze eraan werken krijgen ze soms nog rottig commentaar en bij kim is t gewoon allemaal goed en netjes enzo!

Ze zal t vast prima doen met andere paarden ( heb nog niet zo heel veel foto's gezien van haar ) maar dit vind ik er niet toppie uitzien!
En menig andere ruiter zou veel meer kritiek.commentaar krijgen dan Kim.
ik heb dan gewoon t idee, durven mensen niet voor hun echte reactie uit te komen omdat Kim toch wel een beetje bij t intrieur van bokt hoort en aardig kan discuseren ;) of zien mensen t gewoon echt niet?

kijk ik wil ook niet zeggen dat t heel beroerd is hoor, maar t kan beter!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-09 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:44

Ik zeg ook nergens dat ik verwacht dat Kim meteen dit paard perfect rijdt. Maar óók de eerste keer op een paard is paardrijden en op paardrijden mag je commentaar geven, zéker wanneer erom gevraagd word. ;) Ook heb ik nergens gezegd dat ik Kim over het algemeen niet goed vind rijden ofzo. Daar kán ik niet eens iets over zeggen want ik heb haar nog nooit zien rijden. Kim zal best een vriendelijk mens zijn en niets van dit alles is persoonlijk bedoeld. Ik zie foto's en daar reageer ik op.

Maargoed, ik denk dat ik me maar terugtrek uit dit topic, blijkbaar mag er geen commentaar gegeven worden "omdat er altijd combinaties zijn die er slechter aan toe zijn."

En met dat gegeven kan ik niets. Dat vind ik erg kortzichtig.
Laatst bijgewerkt door Faux op 09-03-09 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:46

Goh alles kan beter... En over elke ruiterfoto kan je iets zeggen... Want als ruiter zijnde ben je nooit of nooit uitgeleerd :).

En er heeft toch niemand gezegd dat je geen commentaar mag geven? Er zijn hier enkel mensen die tegen deze commentaar ingaan om een discusie aan te gaan... En bokt is nog altijd een discusieforum :D.

En nee ik heb geen schrik van Kim :+.

Edit: tekst aangepast
Laatst bijgewerkt door lindake op 09-03-09 20:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:47

Wel grappig dat jullie wel mogen zeggen dat Kim niet goed rijdt, maar dat een ander geen andere mening mag hebben ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:47

En dat geeft ze zelf grof toe, dat dit paard haar een flink aantal keer zwaar de deksel op haar neus gedrukt heeft :+

Ik zie overigens ook nergens een paard dat extreem slecht loopt, zie fijn rug en achterhand gebruik en ontspannen paard. En als je denkt dat mensen niet tegen dat boktmeubel in durven gaan vrees ik dat je een beetje meer rond met kijken :')
Kim is een van de weinige mensen die altijd fair blijft in discussies, mag je haar nog voor rotte vis uitschelden, dus ik zou niet weten waarom mensen niet met haar in discussie zouden gaan tenzij ze twijfelen over hun eigen mening, en dan moet je IMO gewoon met niemand in discussie gaan :')

Nee, het zijn niet de beste foto's. Heb Kim beslist al leuker zien rijden op foto's. Maar ik weet ook daardoor dat Kim een hele faire ruiter zijn. Als er nou een ruiter zou zijn die ik op mijn paard zou laten, zou het Kim zijn, al zou ze er niets van bakken, ze is iig fair naar mijn paard :+

Een mening geven vind ik niets, maar om meteen persoonlijk en gefrustreerd te worden door te zeggen dat ze geen commentaar krijgt omdat ze Kim is, dat vind ik niet kunnen. :+ Dan ga ik eerder denken dat er ergens een "zoete wraak" zit dan dat je oprecht je mening wil geven.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:49

Faux schreef:
Ik zeg ook nergens dat ik verwacht dat Kim meteen dit paard perfect rijdt. Maar óók de eerste keer op een paard is paardrijden en op paardrijden mag je commentaar geven, zéker wanneer erom gevraagd word. ;) Ook heb ik nergens gezegd dat ik Kim over het algemeen niet goed vind rijden ofzo. Daar kán ik niet eens iets over zeggen want ik heb haar nog nooit zien rijden. Kim zal best een vriendelijk mens zijn en niets van dit alles is persoonlijk bedoeld. Ik zie foto's en daar reageer ik op.

Maargoed, ik denk dat ik me maar terugtrek uit dit topic, blijkbaar mag er geen commentaar gegeven worden "omdat er altijd combinaties zijn die er slechter aan toe zijn."

En met dat gegeven kan ik niets. Dat vind ik erg kortzichtig.

Nou Faux...niemand zegt dat je geen commentaar mag geven, in tegendeel..maar net zoals jij post en je mening mag geven, mag ik dat toch ook??? het is toch geen éénrichtingsverkeer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:49

tuurlijk mag er commentaar gegeven worden, en Kim kennende is die niet te flauw om daar tegen te kunnen.
Cin, jij zoekt spijkers op laag water, maar ach, elk zijn imago, net als wat je zegt over Kim, dat die bij het boktinterieur zou horen, wat overigens inventaris moet zijn.
Ik kijk naar het gegeven dat dit de eerste keer was op dit paard in dit topic, verder lees ik in andere HAW-topics ook altijd eerst even het CVtje van de combinatie door en als Kim hier te paard had gezeten alsof ze op de kakdoos zat had ik dat ook gezegd :D

Ook ik vind de rijfoto's met bijvoorbeeld Djokke beter, maar Djokke is lager in graad van opleiding, daar worden geen galopwissels geshowd. Ik zou het er op een GP paard ook niet best vanaf brengen weet ik van mezelf :D

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:50

Er wordt geen discussie aangegaan. Mijn reacties worden gewoon onderuit gehaald met argumenten die nergens op slaan:

1) Eerste keer dat ze erop zit. Prima. Niemand verwacht dat je dan geweldig rijdt.. Maar het betekent NIET dat er geen tips gegeven mogen worden of dat er geen commentaar mag zijn. Integendeel. Dus het is geen geldig argument.

2) Altijd nog beter dan een paard die zijn rug wegdrukt en sterrenkijkt. Ja, zo kunnen we álles wel afdoen met zo'n opmerking. Nee, dat gaat voor mij niet op. Elke combinatie dient te streven naar perfectie (ookal zal die nooit bereikt worden i.m.o.) en zélfs de beste ruiters hebben momenten waarop ze commentaar krijgen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:50

neehoor ik hoef geen wraak tegen kim te nemen :) t is gewoon iets wat me opval ;)
Waarom is dat wraak?
ik heb niks tegen kim en als t goed is weet ze dat zelf ook ;)

maarja ik wil verder geen discussie aangaan in haar topic dus ook ik trek me terug ;) heb mijn mening gegeven ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:52

Jij vindt het nergens op slaan, een ander vindt het een logische verklaring dat je nog niet gelijk 75% rijdt op een doorgewinterd paard waar je voor het eerst op zit :D

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:54

Nogmaals Billy; ik vindt het ook logisch dat je niet gelijk 75% rijdt. Dat heb ik geloof ik duidelijk genoeg gemaakt. Maar dat verwacht ik ook niet! Ik geef alleen commentaar op de foto's. :)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:56

Faux schreef:
Er wordt geen discussie aangegaan. Mijn reacties worden gewoon onderuit gehaald met argumenten die nergens op slaan:

1) Eerste keer dat ze erop zit. Prima. Niemand verwacht dat je dan geweldig rijdt.. Maar het betekent NIET dat er geen tips gegeven mogen worden of dat er geen commentaar mag zijn. Integendeel. Dus het is geen geldig argument.

2) Altijd nog beter dan een paard die zijn rug wegdrukt en sterrenkijkt. Ja, zo kunnen we álles wel afdoen met zo'n opmerking. Nee, dat gaat voor mij niet op. Elke combinatie dient te streven naar perfectie (ookal zal die nooit bereikt worden i.m.o.) en zélfs de beste ruiters hebben momenten waarop ze commentaar krijgen. ;)

Ik vond niet dat jou post Tips bevatten...maar goed dat is mijn mening...

Ik heb Kim op dit paard zien rijden en heb haar ook de 5 kwartier dat ze op hem gereden heeft begeleid. En ik kan niets anders dan mijn petje afnemen voor kim ( en nee niet omdat het Kim is..) dat ze hem zo in het rond stuurt.
Ik ben van mening dat als je op iets of iemand commentaar/tips wilt geven dat je dan ook het hele verhaal erachter mee moet nemen om een eerlijk oordeel daar over te kunnen geven....In dit geval dus in Jip en Janneketaal...Paardenprofessor met kleuterjuf...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:01

Die mening deel ik met je Judithh, die laatste. :j Absoluut!

Wat ik merk is dat ik één van de eersten / weinigen ben die commentaar geeft wat níet positief is, en dat daar gelijk heel wat mensen bovenop springen. Dat vind ik zo jammer. Ik bedoelde mijn post namelijk helemaal niet vervelend en JA ik begrijp dat het haar eerste keer was enzovoorts. :)
Laatst bijgewerkt door Faux op 09-03-09 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:02

Mooi paard zeg! Wat mij opvalt is het volgende:

handen proberen minder vast te zetten, iets hoger en bij elkaar houden.
Lijkt het alsof je beugels iets te lang zijn waardoor je je hakken niet goed kan uitdrukken?