Veyanetta Roses M2 dressuur training.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unoxpup

Re: Veyanetta Roses M2 dressuur training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:19

ik vind het er netjes uitzien en ja er zijn de welbekende puntjes waar aan gewerkt moet worden maar geef het ook wat tijd.
ben trouwens blij te horen dat je niet TE prestatiegericht bent en daar bedoel ik mee dat je het lekker op het gemakje wil doen en nog even lekker in het M wil blijven hobbelen. paardje is het waard om er zuinig mee om te gaan, dus dit lekker vol blijven houden!

even off-topic: is die bak bij jullie thuis of sta je op een stal? en hoe hebben jullie die bak zo gekregen? heb namelijk dezelfde maar hij blijft ontzettend zwaar

succes enveel plezier met de paardjes

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 16:28

unoxpup schreef:
ik vind het er netjes uitzien en ja er zijn de welbekende puntjes waar aan gewerkt moet worden maar geef het ook wat tijd.
ben trouwens blij te horen dat je niet TE prestatiegericht bent en daar bedoel ik mee dat je het lekker op het gemakje wil doen en nog even lekker in het M wil blijven hobbelen. paardje is het waard om er zuinig mee om te gaan, dus dit lekker vol blijven houden!

even off-topic: is die bak bij jullie thuis of sta je op een stal? en hoe hebben jullie die bak zo gekregen? heb namelijk dezelfde maar hij blijft ontzettend zwaar

succes enveel plezier met de paardjes

Hartstikke bedankt! :D We zijn nu al enorm snel gegaan dus hebben tijd zat, en die tijd nemen we ook! :)
De bak is bij een pensionstal, maar de pensionstal is wel van ons. Wij hebben deze bodem ook nog niet zo lang, de eerste week was hij wel erg zwaar maar nu is 'ie echt heerlijk om in te rijden!
Ik zal morgen even vragen aan mijn moeder of we nog wat speciaals ermee gedaan hebben ofzo. :+

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 16:30

BenB schreef:
Je been niet zo ver naar achteren leggen. Je paard snapt dan niet of hij opzij moet of in galop aan moet springen.
Rechterop zitten en meer meebewegen met de gangen van het paard. Met een kleine been en zithulp kan je je paard laten wijken. Dit moet je uiteraard goed oefenen. :)

Mijn beenlegging is inderdaad niet wat het moet zijn. Dit kwam mede doordat ik mijn beugels een gaatje langer had gedaan en ik dus échte zwabberbenen had! Het probleem met zijwaarts of in galop heb ik daar niet mee hoor.
Mijn rug en schouders moeten inderdaad rechter! Daar werk ik aan :)
Maar hoe kom je er op dat ik met een kleine been en zithulp mijn paar kan laten wijken? Dit is wel waar, maar wat heeft dat met mijn foto's te maken?

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:04

Nou, omdat je op een foto je been dus zo ver naar achteren legde toen je probeerde te wijken. ;)

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:32

Mag ik vragen wat de afstamming is van het paard van je moeder??

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 01:40

BenB schreef:
Nou, omdat je op een foto je been dus zo ver naar achteren legde toen je probeerde te wijken. ;)

Dit is een appuyement. Wijken is wanneer het paard stelling heeft in tegengestelde richting van waar hij heen gaat ;)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 01:41

olijf schreef:

De vader is Dublin. Verdere afstamming weet ik niet maar kan ik morgen wel vragen als je dat wilt?

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:49

irisssssje schreef:
olijf schreef:

De vader is Dublin. Verdere afstamming weet ik niet maar kan ik morgen wel vragen als je dat wilt?

Nee hoeft niet hoor, bedankt!!

Lis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:42

Het ziet er leuk uit hoor, maar ik zou bij allebij de paardjes een wat rondere hals willen zien. :)

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:06

Ziet er goed uit, idd de bekende puntjes zoals genoemd.
Van je hakken is een erg mooi voorbeeld, op de halt foto heb je ze keurig uitgedrukt! daar is je houding echt erg netjes!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:27

Lis_ schreef:
Het ziet er leuk uit hoor, maar ik zou bij allebij de paardjes een wat rondere hals willen zien. :)

Ja klopt, ze lopen beide niet helemaal nageeflijk! Dankjewel!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:28

MirZam schreef:
Ziet er goed uit, idd de bekende puntjes zoals genoemd.
Van je hakken is een erg mooi voorbeeld, op de halt foto heb je ze keurig uitgedrukt! daar is je houding echt erg netjes!

Dankjewel! :) mijn benen zijn echt drama op de foto's.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 23:33

Romyhcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:16

je meot je handen iets meer dragen enr echtop houden voorderest vind k et echt een heel gaaf paard! ( die van jemoeder ook;))

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:06

DeniiSee schreef:
Even iets wat mij dan weer opvalt :P
Heb je nou je stangteugel tussen je pink en ringvinger?
Daar moet toch je normale teugel van je trensje, en je stangteugel toch tussen je ringvinger en middelvinger in?

Dacht ik idd ook al

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 20:37

Ik heb daar al antwoord op gegeven! :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 23:37

Nog meer reacties/tips/commentaar? :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:21

sharonalover schreef:
Er zitten ook zeker leuke plaatjes bij, maar ook wat mindere...
Ik heb het idee dat je teveel óp je paard zit. Nou is dat natuurlijk ook wel de bedoeling :P maar ik bedoel dat je wat meer in je zadel moet zitten. Heb het idee dat je beugels idd wat kort zijn, hierdoor ga je ook gauw op je zadel zitten ipv erin.
Als je dan het idee hebt dat je van die zwabberbenen krijgt, zal ik heel veel zonder beugels gaan rijden, en dan gewoon doorrijden zoals je altijd doet. Daar wordt het als het goed is wel beter van ;)
Ook trek je sommige foto's je hak op terwijl je dan naar voren schuift in je zadel. Ook hiervoor doe je ik vaak mijn beugels een stukje uit, ga je veel meer van in je zadel zitten. Je krijgt er wel ongelovelijke spierpijn van(ik wel teminste :P )maar dat is het uiteindelijk wel waard!

Ook moet je eraan denken dat je je paard rechthoud. OP foto's 1,5, en 7 heb je teveel stelling ;)

Succes ermee! Tis een leuk paard!

:))