Nieuwe foto's Haflinger x Fjord Dressuur..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:33

goede kruising he :D :Y)
al ziet de mijnes er heeeeeeeeeeeeeeeeeel anders uit dan die van jou!!

Wat ik wel jammer vind is dat op elke foto de (zo ziet het er uit) toch grote druk op de teugelvoering te vinden is
Hoe reageerd ze als je daarin wat meer loslaat? loopt ze te hard? want voorwaarts is absoluut niet slecht, en kan hierin zorgen voor veel meer ontspanning indien hier vaker op gereden word
hoe oud is het diertje?
zo te zien kan haar schouder dus haar voorbeen nog veel en veel meer naar voren maar word ze nu beperkt in druk van voren en niet vanuit de achterhand aangereden
opmerkingen over het zadel en lengte beugels zijn al gegeven dus die laat ik achterwege

het is wel een heel mooi dier hoor!! :j

S_uus

Re: Nieuwe foto's Haflinger x Fjord Dressuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:04

Mooi dier echt waar!
Heb topic zo'n beetje doorgelezen, je filmpje heb je al verwijderd maar heb um gister wel gezien. Hoop dat je er iets mee doet, wat degene hier 3 berichten boven heeft getypt is misschien wel een goede, bitloos.

Verder met je benen die heel erg heen en weer gaat wanneer je de beugels langer doet zijn er geloof ik wel trucjes voor zodat je je been stil houd :)

Meende eens gehoord te hebben over elastiek of touwtjes die niet scheuren aan de beugel en singel vast maken ofzo.
Maar dat lijkt me niet heel veilig, misschien kun je eens verder vragen op bokt

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:49

jUst_eVa schreef:
Wat een verschikkelijke leuke kruizing, maar echt je handen in dat filmpje ;( Ik krijg echt medelijden met je paard. Als je dat echt onbewust doet, dat zou ik maar zolang bitloos gaan rijden totdat je je handen netjes stil kan houden..
Verder je beugels even wat langer doen idd. Maar ik denk dat je het wel vet gaat schoppen hoor met je topper! :D succes!

Bij bitloosrijden betekent het niet dat je geen druk uit kunt voeren, op dat moment krijgt het paard alsnog onterechte druk op zijn neus dus dat lost het helemaal niet op (ook met bitloos moet er correct gereden worden anders kan je je paard net zo goed schade aandoen).

Misschien inderdaad af en toe iemand mee laten kijken die je er direct op wijst, als je het onbewust doet kan je je er op die manier veel bewuster van worden hoe vaak je het doet enzovoorts denk ik.

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:48

haha nee hij is niet te koop :+
Het filmpje heb ik zelf helaas niet verwijdert ;(
Iemand anders had het er voor mij opgezet :9
Ik ben zelf al helemaal niet van bitloos en vooral om dat ik zo onrustig ben lijkt mij dat helemaal niks voor haar :o

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:13

Annetje schreef:
Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.
Het is namelijk niet de bedoeling om oneliners te plaatsen, of het commentaar van een ander te herhalen.
Vergeet ook vooral het topic niet door te lezen voordat je een bericht plaatst.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:49

Moderatoropmerking:
En wéér een bericht verwijderd die niet aan de regels voldoet.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:03

Annetje schreef:
Moderatoropmerking:
En wéér een bericht verwijderd die niet aan de regels voldoet.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:13

oooooh :o , ik wil later ook zo'n kruising.. Wat een mooi dier zeg :9

Annetje

Re: Nieuwe foto's Haflinger x Fjord Dressuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:03

Moderatoropmerking:
Omdat waarschijnlijk alles al is gezegd, je genoeg tips hebt gehad en de nieuwe reacties buiten het boekje blijven gaan, zet ik hier een slotje. Uiteraard ben je vrij om een nieuw topic te openen :)