tips voor erg stout paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re: tips voor erg stout paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:08

Ze mag niet naar buiten omdat het een domme koe is dacht ik te lezen, sorry veel respect heb je niet voor je paard en op deze manier zal het nooit verbeteren, sorry ook wat ik nu ga zeggen , maar een rustgevend middel vind ik echt een oplossing voor domme mensen.
Zoek of hup van iemand die jou kan leren met een paard om te gaan of zoek een nadere plek waar je paard wel buiten mag komen om zijn energie kwijt te raken, wat denk je wat een paard is, daar zit energie in als het tenminste nog niet gebroken is, wat bij jou paard blijkbaar nu in werking gezet gaat worden,

Mijn advies , of zoek een paard waar je wel mee overweg kan of geef het dier de kans op een fijn leven, het heeft gevoel en verdient respect , als jij het dier niet dat respect kan geven wat hij verdient dan krijg je het er nooit en te nimmer voor terug.
Jee zeg we zijn idd niet met auto`s bezig maar met levende wezens met een eigenwaarde en helaas word die op deze manier lekker weer de grond in getrapt, kijk eens heel diep in de ogen van je paard , hou jezelf eens een spiegel voor, wat hier gebeurd komt echt vanuit jou zelf, als jij je niet beter opstelt naar je paard zal het nooit verandere.
Neem eens les zou ik als laatste willen zeggen, maar dan wel van iemand die jou kan helpen , want het paard snapt het al.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:23

Ik vind de titel soweiso niet kloppen, je paard is NIET STOUT!!!!!!

Je paard heeft te veel energie omdat ie niet veel mag bewegen ivm blessure.

Ik zit nu precies in het zelfde pakket met mijn merrie dus weet waar ik het over heb, is erg lastig! MAAR HET PAARD KAN ER NIETS AAN DOEN! dat altijd voor ogen houden. Voor vele paarden is boxrust en 5 minuten stappen (de opbouw) een ware hel. sterkte

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:21

Boxrust is niet meer van deze tijd, zeker niet bij een lichte blessure, lekker naar buiten , een paard weet zelf echt wel wat hij wel of niet kan op dat moment, lekker buiten worden ze eerder beter van dan slechter.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:50

ik vind dat niemand mag oordelen of het paard slecht behandeld wordt hoor..
tuurlijk is het niet fijn dat hij dag en nacht op stal moet staan maar als de DA
dat zegt moet je, je erbij neerleggen..

is er misschien ergens bij je in de buurt een stapmolen? dan kan ze meerdere malen per
dag maar een paar minuten stappen.. of is dat ook te klein zoals longeren..

verder is het misschien een goed idee van meer afleiding te geven (de bal in de stal.. poetsen..
vlechten.. als je maar iets doet) of meerdere keren te rijden.. ook al is het maar kort..
je kunt verder nog alleen maar geduld hebben denk ik.. over een paar weken kun je wss al langer
stappen en draven en dan zal het vast beter gaan.. geef de moed niet op!!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 20:40

midgie, ga een leven zoeken. Jou bericht vind ik abnormaal tegen over mij.

ik heb mn eigenoplossing gevonden. dus ik ga hier niet meer reageren, en laat hem naar beneden 'vallen'.

Het gaat de afgelopen dagen super!

:wave:

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:15

Jammer, had best de vooruitzichten en vorderingen willen horen

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:44

Citaat:
maar een rustgevend middel vind ik echt een oplossing voor domme mensen.

En dit is een opmerking van iemand die zelf blijkbaar ook niet al te slim is. Misschien is het handig als je je iets subtieler uitdrukt. TS heeft denk ik ook niet letterlijk bedoeld dat haar paard een "domme koe" is. Het staat er wel letterlijk, maar ook zij heeft het beste met haar paard voor.
TS kiest voor boxrust. Ik heb die discussie destijds ook gehad met mensen. Wel naar buiten/niet naar buiten. Ik heb gekozen voor wat mijn dierenarts zei, niet naar buiten. En stappen met een kalmerend middeltje, anders was ze niet te houden. Rottijd geweest, maar ik heb geen spijt van mijn keuze gehad.

Jammergenoeg kunnen we nu niet meer lezen hoe het verder gaat met het paard. Dat had ik toch ook wel graag geweten!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:26

O, dus nu is het de schuld van iedereen die het niet met de TS eens is dat we niet meer horen hoe het er mee gaat? Ook lekker subtiel.
TS heeft er kennelijk voor gekozen niet meer te willen posten omdat ze van zoveel bokkers een andere reactie krijgt dan ze had willen hebben. Die keuze is aan haar, net als wel of geen boxrust. Als je wilt weten hoe het ermee gaat, pb je toch.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:52

Marion71 schreef:
O, dus nu is het de schuld van iedereen die het niet met de TS eens is dat we niet meer horen hoe het er mee gaat? Ook lekker subtiel.
TS heeft er kennelijk voor gekozen niet meer te willen posten omdat ze van zoveel bokkers een andere reactie krijgt dan ze had willen hebben. Die keuze is aan haar, net als wel of geen boxrust. Als je wilt weten hoe het ermee gaat, pb je toch.

Weet je wat het probleem is, je komt naar bokt omdat je het gezelllig wilt hebben. En niet om uitgemaakt te worden voor het een en het andere.. TS is super voor haar paard! Ik zie haar elke dag het allerbeste voor Luna doen!
Maar als iedereen negatief begint te praten over haar of haar pony, is het voor niet leuk meer om er ook nog maar iets over te vertellen. Verplaats je eens in haar!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:18

Verplaats je 'ns in haar paard! Maar dat mag ik dan weer niet zeggen.

Ik snap best dat TS het beste met haar paard voor heeft, als het goed is hebben we dat allemaal. Maar als er toch betere en mooiere wegen naar Rome leiden, waarom dan toch op die oude weg verder blijven gaan?

TS heeft haar keuze gemaakt, en dat respecteer ik. Ik zou het anders doen en daarvan hoop ik dat TS dat respecteert. Ze voelt zich aangevallen, en dat is volgens mij niet nodig. Datzelfde geldt voor de tweedeling (wel met TS eens en niet met TS eens).