Robijn (kwpn x fries) uit de dip @ superwork!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:28

Wat fijn om zo'n positief verhaal te lezen! Het zijn mooie foto's geworden.
Wat lijkt Robijn een reus met de fotograaf er op := :D

Anoniem

Re: Robijn (kwpn x fries) uit de dip @ superwork!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:18

Dankjullie wel zeg :D

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:40

Hey Jolijn!
Het ziet er al netjes uit hoor, komt zo te zien helemaal goed. Ik vind 't trouwens ook een erg leuke kruising! Ik denk dat als ze nog wat aan komt het een prachtig paardje zal worden..
En ze mag anders wel wat vet van Tamara hebben hoor ;)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:42

Dankjewel Olga :D

Hahah, is goed, kom ik snel halen, okey? :Y)

Ben ook erg benieuwd naar nieuwe foto's van jullie :j

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:08

hej jolijn,

zo dat ziet er echt heel erg goed uit joh :D
een heel verschil met de vorige keer :D
Ga zo door meis
keep up the good work echt toppie.

Dikke kuzz fabske

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:17

Dankjewel :D

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:31

ziet er echt leuk uit!!!! wat een super kruising. en het werk ziet er leuk uiit. probeer aleen rechtop te blijven zitten..

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:54

gaat er goed uit zien jolijn! De spanning word inderdaad zichtbaar véél minder en het plezier straalt eraf.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:00

Robijntjah schreef:
Natuurlijk mag je dat vragen!

Dat is omdat mijn zadel naar achteren schuift vanwege de vorm van haar buik!
Zadelmaker is erbij geweest, heeft het zadel aangepast en mij dit nog voor erbij aangeraden!

Ja, ik heb het maar een beetje op de gok gedaan, ik dacht namelijk dat ie wel ongeveer op dezelfde plek zou moeten als het borsttuig van een tuig van voor de kar!

Het was ook het eerste dat mij opviel. Een borsttuig van een tuig voor de wagen hoort ook een heel stuk hoger te liggen. Daar waar de hals overgaat in de boeg is de juiste plaats.
Wat betreft je foto's...een lekker ontspannen beeld geeft het. Geen stress zo te zien en een amazone die net zo aan het genieten is als haar paard!

eddie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:02

Hoi Jolijn,

volgens mij ken ik Robijn. Heb je haar op een handelstal gekocht? Ik ben afgelopen zomer namelijk ook op zoek gegaan naar een paard en toen ben ik volgens mij ook bij Robijn geweest. We waren helemaal weg van haar, maar hebben getwijfeld omdat er wel werk aan was. Toen we besloten om haar te kopen, was ze al verkocht. Jammer voor ons, maar leuk voor jou! Het is echt een heel leuk paard en zo te zien heb je er veel goed werk aan verricht! Succes nog met haar!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:03

hey jolijn,ten eerste wat ziet ze er al een heel stuk beter uit zeg dan de laatste fotos van vorige keer,zitten al heel wat meer kilos aan! top!!! en dan ten tweede haha je bent heel erg goed bezig,super om te zien dat ze vertrouwen heeft in je handen,let alleen wel op nu dat je haar laag laat lopen,jij zelf niet voor over gaat zitten!dan de teugels maar wat nog langer,maar blijf er constant op letten dat jij recht zit,anders komt er te veel gewicht aan de voor kant.
zoekt ze zelf al druk van jou hand op?
zo ja dan kan je al wat been geven als ze druk geeft,en dan zal je zien dat ze wat omhoog zal komen,en als je het goed doet dan ook echt aan de teugel. :D ,blijf zo vriendelijk met je handen,en dan komt het dik in orde.
heel veel plezier samen.
groetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:09

eddie2000 schreef:
Hoi Jolijn,

volgens mij ken ik Robijn. Heb je haar op een handelstal gekocht? Ik ben afgelopen zomer namelijk ook op zoek gegaan naar een paard en toen ben ik volgens mij ook bij Robijn geweest. We waren helemaal weg van haar, maar hebben getwijfeld omdat er wel werk aan was. Toen we besloten om haar te kopen, was ze al verkocht. Jammer voor ons, maar leuk voor jou! Het is echt een heel leuk paard en zo te zien heb je er veel goed werk aan verricht! Succes nog met haar!

Nee, ik heb haar particulier gekocht, alleen heeft ze daarvoor wel op een handelstal gestaan in Friesland?
Weet jij dan eventueel waar?
Ben namelijk wel benieuwd naar haar verleden!

Britt: bedankt zeg :D

amazone77 schreef:
hey jolijn,ten eerste wat ziet ze er al een heel stuk beter uit zeg dan de laatste fotos van vorige keer,zitten al heel wat meer kilos aan! top!!! en dan ten tweede haha je bent heel erg goed bezig,super om te zien dat ze vertrouwen heeft in je handen,let alleen wel op nu dat je haar laag laat lopen,jij zelf niet voor over gaat zitten!dan de teugels maar wat nog langer,maar blijf er constant op letten dat jij recht zit,anders komt er te veel gewicht aan de voor kant.
zoekt ze zelf al druk van jou hand op?
zo ja dan kan je al wat been geven als ze druk geeft,en dan zal je zien dat ze wat omhoog zal komen,en als je het goed doet dan ook echt aan de teugel. :D ,blijf zo vriendelijk met je handen,en dan komt het dik in orde.
heel veel plezier samen.
groetjes.

Bedankt voor de tips! Ze zoekt idd al zelf druk op, maar de momenten wisselen nog heel erg, dus wil eerst dit goed bevestigd hebben voor we weer verder gaan!

aerdenhout1 schreef:
Robijntjah schreef:
Natuurlijk mag je dat vragen!

Dat is omdat mijn zadel naar achteren schuift vanwege de vorm van haar buik!
Zadelmaker is erbij geweest, heeft het zadel aangepast en mij dit nog voor erbij aangeraden!

Ja, ik heb het maar een beetje op de gok gedaan, ik dacht namelijk dat ie wel ongeveer op dezelfde plek zou moeten als het borsttuig van een tuig van voor de kar!

Het was ook het eerste dat mij opviel. Een borsttuig van een tuig voor de wagen hoort ook een heel stuk hoger te liggen. Daar waar de hals overgaat in de boeg is de juiste plaats.
Wat betreft je foto's...een lekker ontspannen beeld geeft het. Geen stress zo te zien en een amazone die net zo aan het genieten is als haar paard!

Dankjewel zeg :D

Het borsttuig is inmiddels al verhangen, hangt nu een stuk hoger!

eddie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:46

Dan is het denk ik niet dezelfde Robijn, want ik heb deze Robijn toen gezien op een handelstal in Noord-Brabant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:57

Dan is het idd niet dezelfde!
Haar officiële naam is ook niet Robijn overigens, maar vond haar echte naam niet zo mooi :o

Suusza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:00

Hele leuke combi zijn jullie :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:47

Dankjewel :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:58

Wauw daar is robijn weer! Ik ben echt verliefd op je paard!
Ze begint echt lekker te lopen zeg, heerlijke ontspanning bij jullie beiden.
Rijtechnisch kan ik ook weinig meer toevoegen dan je beenligging en rechtop blijven zitten ipv voorover te ver meegaan.

Even offtopic: Hoe oud is ze nou? Ik vraag het me af omdat ze duidelijk nog meer vormen krijgt, vergeleken met vorige foto's. Mijn fries x kwpn (is vos, hoe is het mogelijk?) is nu 3 en nog niet erg breed, alhoewel hij wel druk aan het groeien is. Dus ik hoop dat hij nog even doorgaat en als robijntje ouder is heb ik nog wat meer hoop :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:00

Dankjewel zeg :D
Ja, mijn houding is iig al veel verbeterd, dus vanaf hier kan het alleen maar nog beter :D

Ze wordt als het goed is deze zomer 5 jaar, dus je hebt idd nog wel even :)

Friezen staan ook bekend als laatbloeiers he ;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:01

ja klopt dus ik hoop dat hij nog flink breder gaat worden!
Ik vind je houding inderdaad al ontzettend verbeterd! Als jullie deze ontspanning vast kunnen houden gaat het helemaal goedkomen volgens mij. Het plezier straalt er vanaf iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:02

Heel erg bedankt zeg :)

Ja, het gaat nu al bijna een week zo goed, dus je zou zeggen dat het wel blijvend is! Ik hoop er iig op!

deezjebeezje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:07

dat ziet er goed uit dame! daar mag je zeker trots op zijn!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:49

Ziet er heel vriendelijk en ontspannen uit!
Ik weet alleen maar te zeggen dat je nog wat rechterop zou kunnen zitten, maar wat een leuke combi zijn jullie! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:10

Dankjullie wel :D

Ik ben er nog steeds helemaal stil van :=

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:40

Ziet er erg goed uit hoor!! Fijn hoe je met je paard omgaat. Dat je haar de tijd en de ruimte gunt om te groeien zowel lichamelijk als geestelijk.
Ik kom trouwens regelmatig met de koets langs rijden waar je in de bak rijd :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:56

Dankjewel! Moet je maar een keer hoi zeggen ofzo!