Jannice met Lady Italy @ Work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:42

Mensen mag ik er even tussenkomen, neit irritant naar mij gaan doen ken deze persoon totaal niet, maar harhalende reactie's zijn niet echt van de toepassing, probeer mensen niet af tekreken zeg gewoon dat eht geen fijn beeld is en ga neit afkraken, houd eht netjes en houd het bij tips geven het is geen afzeik topic!

Graag met hulptips komen ;)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:42

Is ook niet vreemd dat het paard ervandoor gaat met zo'n zadel & ruiter + houding.
Ander bit, les nemen.. ander zadel of desnoods zonder zadel en probeer eerst maar eens normaal te stappen voordat je draf/galop doet. Als stap dan goed en ontspannen gaat, 4 passen draf en terug stappen. En steeds uitbreiden, dat had ik gedaan als ik hiermee te maken kreeg...

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:43

zoals in alle voorgaande berichte..
ten 1e te korte beugels
je zit neit in t zadel maar erop erboven of what ever het mag zijn.
niet zoals het hoort.
Daarbij is het zitvlak te klein voor haar kont.
En is schadelijk voor de rug van het paard!
verders handen sitte nog onderand net niet achter je rug.
ze horen boven de schoft te zitten.. en netjes naar voren.
en niet hoog.
benen.. die steek je ontiegelijk af naar voren..
paard valt naar voren in galop.
en kan zo nog wel door gaan..
maar ik zou eerst eens heeeeeeeeeeeel erg goed naar deze fotos en al commetaar kijken ;)
en daaraan gaan werken.
Zelf persoonlijk zou ik dit soort fotos er niet eens op durven zetten..
succes met verbeteren ;)
En bedenk: Van je fouten kun je leren!

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:43

Ander zadel, ander bit, geen snowboots dragen. De kans dat je vast komt te zitten in je beugels is groter dan als je nette jodpuhrs draagt. Helm op, vooral als je het nog niet zo onder de knie hebt. En probeer in de stap aan je houding te werken voordat je gaat draven. Het paard ziet er niet ontspannen en tevreden uit.

Succes ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:43

Aan de longe luisterd het paard heel goed, ook dubbele.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:44

De enige optie die ik zie is les nemen, liverpoolstang eruit, en als je het paard niet aankunt, het verkopen en een rustiger paard nemen. Niet oplossen door er een ander bit in te gooien terwijl je zélf niet eens kunt rijden..

powerzoe

Nou ik heb net gereageerd met tips maarummm

wat is de naam van de ruiter op het paard(boktnaam)

Annemeik

Balou_k schreef:
Aan de longe luisterd het paard heel goed, ook dubbele.

Het gaat hier niet om het paard, het gaat om de ruiter!

Merry98

probeer t paardje veel naar voren te rijden..
mijn pony was ook rennerig..
dit kwam doordat hij niet goed naar voren gereden werd.
viel ook op de voorhand..
en was erg sterk en alles.
Veel naar voren rijden.
En les nemen!!!
de rest over houding zadel enz weet je nu wel ;)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:45

Ik vind het er totaaal niet fijn uitzien..
Is dit jou paard of eigen paard van de ruiter?
Ik zou namelijk deze ruiter niet op mijn paard willen hebben zitten.. :n

SuzieQ

Pff, meisje, hier ga je een hoop commentaar op krijgen :=

Wat ik eerst wel moet zeggen, het is echt een prachtig paard :j
Maar misschien is het handiger om terug naar het begin te gaan als het paard zo doet..
Oftewel beginnen met ten eerste het juiste tuig, een normaal bit en een (nog beter) zadel.
Op deze manier los je namelijk niets op en help je met dit bitgebruik het paard alleen maar sprongen achteruit. Het zadel past nu misschien wel bij het paard, maar de ruiter moet echt een groter zadel hebben, dit bevordert haar zit niet en werkt ze het paard alleen maar meer tegen.

Zelf rijd ik ook twee paarden die verschrikkelijk voorwaarts zijn en met hen ben ik ook helemaal vooraf begonnen.. Dat wil zeggen dat ik de eerste paar keer alleen maar gestapt heb en veel figuren heb gereden. Zodra de ontspanning er is in de stap, op de volte beginnen met de draf. Als ze dan harder wilt gaan lopen, gewoon de volte kleiner maken of teruggaan naar de stap.

Bij mij heeft dit heel erg goed geholpen :j Met 1 van de paarden kon ik nog niet eens een volte maken in galop toen ik haar voor het eerst reed, maar nu kan ik zelfs het meest miniscule volte'tje met haar rijden := En dat allemaal met een dubbelgebroken watertrens ;)

Nimmy

Juangi schreef:
Tip 1: Ander bit en langere teugel, zo leer je om met minder druk en getrek het paard te 'besturen' en lekker te laten lopen.
Tip 2: Zonder zadel, zorg dat je goed op je zit kunt rijden zonder dat je de hele tijd met je benen naar voren strekt.
Tip 3: Terug naar de basis. Als de ruiter de handen en voeten niet goed in 'toom' kan houden moet je weer helemaal vanaf het begin beginnen
Tip 4: Luister naar het paard, als het paard moeilijk doet denk dat niet dat hij pittig is. Als hij zo loopt is er veel meer aan de hand dan alleen pittig.
Tip 5: Probeer eens bitloos te rijden, omdat het hier om én een onervaren ruiter gaat (zo ziet het er in mijn ogen uit) en omdat het paard niet lekker loopt met dit bit omdat er veelste veel mee getrokken word.
Tip 6: Ga lessen en dan het liefst priveles.
Tip 7: Kijk hoe het paard met longeren loopt, zonder zadel en hoofdstel en alleen met halster om (ook geen bijzet)

Dit is niet aanvallen bedoelt!

het zonder zadel ben ik t niet mee eens, een zadel wat goed op de pony ligt en waar de ruiter in past geeft de ruiter steun (makkelijker balans vinden) en verdeeld de druk beter.
Ook bitloos hoeft niet de oplossing te zijn, zo hangen aan een bitloos hoofdstel is evengoed niet prettig voor een paard...

(Zit)les nemen, eerst een onafhankelijke zit krijgen en dan aan de pony gaan werken...

Neroo

Als jij zo doorgaat kun je je paard over een half jaar afschrijven.

Denk eens na waar je mee bezig bent zeg, zeer triest :n!

Tips zijn genoeg gegeven, doe er aub iets mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:46

Heel eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom zulke dramatisch slechte foto's op internet geplaatst worden. Dit heb je niet nodig om iets zinnigs over dit 'rijden' te zeggen.

Zadel past niet
Bit is totáál ongeschikt voor deze combi
Ruiter heeft geen onafhankelijke zit en duidelijk ook geen inzicht in diervriendelijk paardrijden.

Afschuwelijke beelden, ik zou me doodschamen. Paard wordt totaal aan gort gereden op deze manier.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:47

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

een topic voor een ander openen is tegen de regels.