Hoe maak ik een galopwissel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:23

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:24

Mando schreef:
Je heb wel wat boeken waar het heel duidelijk in uitgelegd wordt hoe een galop wissel werkt, ik denk dat dit met een beetje googlen en rondstruinen op internet ook wel te vinden is....

Lol, op internet rondstruinen... dacht ik hier op Bokt ook te doen... blijk ik even fout :p[/quote]

Je kan wel zo reageren maar blijkbaar kan ze het op bokt niet vinden of jij moet met wat topics aankomen waar het in vermeld staat... ik heb daar geen tijd voor dus aan jou de eer om dit voor haar op bokt op te zoeken.[/quote]

Beste Mando,

Je leest me verkeerd, want ik zit met hetzelfde als TS en ben ook benieuwd naar de hulpen, topics etc.!!!! En wordt daar op afgebrand omdat die oefeningen en hulpen je blijkbaar aangeboden worden zodra 'je daar aan toe bent'. In de post hierboven vind je vast een link die ik vond op Google.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:25

zo zie je maar.. even google en zelfs jij vind het ....

Ilja000

Re: Hoe maak ik een galopwissel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:26

Applaus voor mij!

Toch jammer wanneer mensen op een forum te beroerd zijn om hun kennis te willen delen, omdat zij op het scherm van mening zijn dat iemand dat niet 'mag' weten.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:27

Ik snap wel dat veel mensen hier terughoudend in zijn. Als je een onvoorbereid paard in galop door een s van hand veranderd kan ie zo onderuit gaan als hij niet gewend is contra of wissels te doen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:28

Toch... waar ik dus wel benieuwd naar ben is... hoe hebben al die mensen dat geleerd, wat voor problemen zijn ze tegen gekomen, wat zijn valkuilen, maar vooral: wat zijn jullie ervaringen? Want geen enkel paard en vooral geen enkel mens houdt zich geheel aan het boekje :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:29

Je mag alles weten maar je kan ook eerst zelf zoeken en dat bedoel ik niet aanvallend... en als je er dan niet uit kom dan kan je altijd nog vragen hoe of wat... maar vaak zijn mensen te beroerd om eerst te zoeken .. dan gooien we het maar op bokt...

Ik heb een heel mooi boek gekocht waar dit soort dingen ook in staan gewoon omdat ik het ook graag wil weten hoe alles werkt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:30

Ilja000 schreef:
Toch... waar ik dus wel benieuwd naar ben is... hoe hebben al die mensen dat geleerd, wat voor problemen zijn ze tegen gekomen, wat zijn valkuilen, maar vooral: wat zijn jullie ervaringen? Want geen enkel paard en vooral geen enkel mens houdt zich geheel aan het boekje :)

denk dat je eerst goed op niveau moet rijden maw flink betalen voor goede instructeurs en als je op dat niveau bent dan komt dat vanzelf. Ruiter en paard moeten er aan toe zijn....
Een kleuter kan je ook geen handstand leren voordat het normaal kan lopen...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:31

Lotte1990 schreef:
Ik snap wel dat veel mensen hier terughoudend in zijn. Als je een onvoorbereid paard in galop door een s van hand veranderd kan ie zo onderuit gaan als hij niet gewend is contra of wissels te doen.

Uiteraard... en toch is er een verschil tussen theorie en praktijk. Het kan toch niet zo zijn dat je pas iets mag lezen op het moment dat je er aan toe bent om het te oefenen? Inclusief voorbereidende oefeningen?
Kijken jullie nooit op sporthorses.nl naar de categorie boven de 25.000 euro, wetende dat je zo'n paard nooit zult kunnen kopen? Kijken jullie nooit naar die geweldig boerderijen inclusief eigen rijbaan, terwijl je weet dat je daar alleen in je dromen zult wonen?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:32

Mando schreef:
Je mag alles weten maar je kan ook eerst zelf zoeken en dat bedoel ik niet aanvallend... en als je er dan niet uit kom dan kan je altijd nog vragen hoe of wat... maar vaak zijn mensen te beroerd om eerst te zoeken .. dan gooien we het maar op bokt...

Ik heb een heel mooi boek gekocht waar dit soort dingen ook in staan gewoon omdat ik het ook graag wil weten hoe alles werkt.

Deel dan met al die onwetenden de titel van het boek... dan googlen we daar wel weer naar verder :)
Trouwens... ik denk dat je met bovenstaande stelling half bokt kunt deleten, maar da's weer een andere discussie :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:34

Mando schreef:
Ilja000 schreef:

denk dat je eerst goed op niveau moet rijden maw flink betalen voor goede instructeurs en als je op dat niveau bent dan komt dat vanzelf. Ruiter en paard moeten er aan toe zijn....
Een kleuter kan je ook geen handstand leren voordat het normaal kan lopen...

Een kleuter leest ook geen boekjes, gewoon omdat het het leuk vindt om dingen te weten, te lezen, te probéren te begrijpen (theoretisch). Maargoed, ik denk dat jij en ik het met elkaar eens kunnen zijn dat we het niet met elkaar eens zijn.

Blijf ik toch benieuwd naar de ervaringen van diegenen die hun ervaringen wel willen delen :)

Lyonesse

Re: Hoe maak ik een galopwissel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:36

Ik heb het zelf nooit een paard geleerd, omdat mijn paard daar niet aan toe is. Hoe je een wissel uitvoert op een paard dat het al kan, staat al in het topic beschreven :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:38

Ik wil best het boek hier vermelden geen probleem.

Wat denk je van klassieke dressuur... want daar valt het toch wel onder...
weer een google tip... ;)

Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:38

Moderatoropmerking:
Het lijkt me niet de bedoeling om iemand belachelijk te maken. Het is toch iemands goed recht om te vragen hoe je dat rijdt ondanks dat je er zelf nog niet aan toe bent?