Fjord Mickey@ Work +Blooperfotos!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:54

leuke fjord, wat een vacht zeg! maar meis...cap op! en als je eerst aan de basis gaat werken komt de rest ook wel in orde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:54

ikkiN schreef:
Ik vind het er erg gespannen uit zien. Logisch dat ze weigert, want je zit haar erg in de weg.
Je houding is heel strak, probeer losser te gaan zitten, onspan je schouders. Hierom val je ook naar voren bij het bokken.
Ook verstandig om volgende keren een cap op je hoofd te zetten.
Ga áls ze springt ook niet te ver naar voren liggen, bij de hoogte die jij springt is dat absoluut niet nodig. Iets staan uit de beugels en meegeven met de hand is voldoende.

Verder wil ik even zeggen dat 18 jaar absoluut niet bejaard is voor een pony :?

voor deze pony wel, zie je dat niet :=

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:59

Booooo schreef:
eowyn04 schreef:
Boooo t valt me op dat je totaal geen commentaar kan verdragen.
Triest ;(

Pardon? :=
Ik val toch niemand aan ofzo? Ze geven commentaar en ik kijk wat ik er aan kan verbeteren.. Of dat ik dat al heb geprobeerd en dan geef ik een reactie terug..

Als je nu eens terug leest dan heb je overal een weerwoord op.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:00

Een onbespierd paard is niet meteen bejaard. De 3 jarige die ik rijd zou dan ook bejaard moeten zijn :=

Wat zij springt is niet hoog en kan prima voor deze pony als ze regelmatig beweging krijgt. De manier waarop moet anders, maar je ziet aan mijn commentaar ook dat ik haar daar ook tips voor geef.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:00

VivaLaVida: Ze is niet bejaard hoor! Is nog fit zat, niemand die haar in real life kent schat haar 18..

Afbeelding

ikkiN

Re: Fjord Mickey@ Work +Blooperfotos!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:02

De vacht vertekent vaak ook wat ;) Ik ben benieuwd of je met de ontvangen tips gaat werken, en kijk dan ook uit naar je volgende topic.
Een pony van 18 bejaard is onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:03

Bejaard was ook een beetje grappig bedoeld, maar een doorgezakte rug krijg je met trainen niet meer weg hoor ;)

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:03

Ik vind haar ook niet bejaard. Met bijgewerkte manen, een zomervachtje en betere bespiering is het ongetwijfeld al een heel ander paard.

Ik ben het volledig met ikkiN eens, springen op die hoogte is echt geen enkel probleem de TS pakt het alleen (naar mijn mening) niet goed aan. Houding is niet goed (heel erg voorover en geen onafhankelijke zit) en ik vind het paard erg slap ogen. Daarbij zijn de buikspieren helemaal niet ontwikkeld wat het extra lastig maakt voor het paard. Mijn advies: rijden en oefenen!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:04

ikkiN: Ik ga zeker met de tips aan de slag :D

eowyn04: Ik geef niet overal weer woord op ;) Ik heb ook toegegeven dat het er niet geweldig uit ziet, lees maar een paar posts terug

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:05

VivaLaVida schreef:
Bejaard was ook een beetje grappig bedoeld, maar een doorgezakte rug krijg je met trainen niet meer weg hoor ;)

De doorgezakte rug wordt versterkt door het feit dat het paard geen ontwikkelde buikspieren heeft. Weg zul je het nooit krijgen, je kunt het echter wel beperken.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:06

eowyn04 schreef:
Booooo schreef:

Ik val toch niemand aan ofzo? Ze geven commentaar en ik kijk wat ik er aan kan verbeteren.. Of dat ik dat al heb geprobeerd en dan geef ik een reactie terug..

Als je nu eens terug leest dan heb je overal een weerwoord op.

sjit, mislukt :+

vingers jeukten te erg :o

ik ben het met eowyn eens :o
wat er ook gezegd wordt, alles is niet waar of er wordt een reden opgenoemd/verzonnen (?)..

nogmaals, het is niet slecht bedoeld. als je geen rijtechnisch commetnaar wilt (of het allemaal zelf te goed weet), dan kan je beter je foto's bij ITP zetten de volgende keer :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:07

Voor de geintreseerde, zo ziet ze er in de zomer uit:

Afbeelding

Geeft gelijk een ander beeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:08

Denise_84 schreef:
VivaLaVida schreef:

De doorgezakte rug wordt versterkt door het feit dat het paard geen ontwikkelde buikspieren heeft. Weg zul je het nooit krijgen, je kunt het echter wel beperken.

:Z lees eens terug... bejaard was meer grappig bedoeld.... ookal vind ik de conditie waar dit paard in is als die van een 30 jarig paard...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:08

heb je ook dressuur foto's trouwens? ben ik benieuwd naar :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:09

Booooo schreef:

Als je nu eens terug leest dan heb je overal een weerwoord op.[/quote]

sjit, mislukt :+

vingers jeukten te erg :o

ik ben het met eowyn eens :o
wat er ook gezegd wordt, alles is niet waar of er wordt een reden opgenoemd/verzonnen (?)..

nogmaals, het is niet slecht bedoeld. als je geen rijtechnisch commetnaar wilt (of het allemaal zelf te goed weet), dan kan je beter je foto's bij ITP zetten de volgende keer :)[/quote]

Als je eens een keer leest, zie je dat ik ook toe heb gegeven dat het er niet geweldig uit ziet, en dat ik met tips eraan ga werken!
Dit is de laatste keer dat ik het zeg, blijf niet herhalen.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:10

De doorgezakte rug wordt versterkt door het feit dat het paard geen ontwikkelde buikspieren heeft. Weg zul je het nooit krijgen, je kunt het echter wel beperken.[/quote]

:Z lees eens terug... bejaard was meer grappig bedoeld.... ookal vind ik de conditie waar dit paard in is als die van een 30 jarig paard...[/quote]

Lees jij eens terug! Ik reageer toch op de doorgezakte rug i.p.v. op bejaard of niet. Wat betreft de huidige conditie ben ik het volledig met je eens.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:10

Nee die heb ik niet.. Heb pas sinds kort een digi dus..

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:10

een echte teddy beer !!
wat schattig zeg.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:13

Beetje triest hoe sommige hier maar blijven hangen := TS heeft het recht om weerwoord te geven :j

TS, wat een heerlijke fjord. Je rijden kan een stuk beter, zoals gezegd, alleen jammer dat een hoop het niet onderbouwen. Mijn tip, maak de bakstukjes een stukje langer, want ik vind je niet hard in de hand (wat ik van de foto`s kan zien), je geeft netjes mee in de bokken en ja handen zien er verder vrij goed uit, maar je bit hangt volgens mij veelste ver in de mond. Vandaar ook dat ze haar mond opensperd als je niet aan haar mond zit. Dus het heeft totaal geen zin op een sperriem aan te doen.
Verder toch een cap opdoen invervolg.
En de spoortjes zou ik ook achterwegen laten, omdat je toch vrij veel lijkt te prikken, kan zijn dat ze daardoor geirriteerd raakt.
*edit*
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 30-01-09 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:14

VivaLaVida schreef:
ikkiN schreef:
Verder wil ik even zeggen dat 18 jaar absoluut niet bejaard is voor een pony :?

voor deze pony wel, zie je dat niet :=

Klinkt niet als grapje?
Conditie mag beter inderdaad, maar TS gaf al aan dat ze met de tips aan de slag ging :)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:14

Leuke pony,lekkere dikke vacht :D
Probeer wat minder in zn mond te hangen en rij wat rechter op de hindernis af en meer been erbij.
Het is de bedoeling dat je met je benen de pony opsluit voor de hindernis.
Meer been erbij houd niet in dat je harder gaat.
Leg in het vervolg even een grondbalkje neer.
Rij ook veel overgangen om zn achterhand wat aan te sterken.
Ik hou zelf ook niet van een cap en als ik eronderuit kan komen zal ik het zeker niet laten ;)
Maar met springen moet je echt een cap op!!!
Gevolgen zijn niet te overzien als bijv.de pony vlak voor de sprong wegdraait en jij met je hoofd de staander of de balk raakt.
Ik ben een tijdje geleden met mn scheen op de bovenkant van een staander terecht gekomen,mooi een breuk in mn scheen te pakken dus denk niet dat zo'n staander geen pijn doet mocht je em met je hoofd raken ;)
Verder moet je alles gewoon lekker rustig aan opbouwen.
18 jaar is niet oud voor een pony en je hebt nog genoeg tijd om te oefenen.
Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:17

ikkiN schreef:
Klinkt niet als grapje?
Conditie mag beter inderdaad, maar TS gaf al aan dat ze met de tips aan de slag ging :)

:= staat erachter..........
het was meer "grappig" bedoeld zeg ik toch. Of nouja, niet l*llig in ieder geval. Nadeel van internet, als je het me IRL had horen zeggen had je het begrepen :) Ik zeg niet dat het een grapje was.
Fijn dat de Ts dat aangaf, ik reageer ook op de mensen die gelijk vallen over het bejaard zijn.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:19

ikkiN: Wat bedoel je met haar conditie? Wintervacht, manen?

Meetje22: Bedankt voor de tips, zal idd een cap op zetten.

Norway_girl : Ik zal inderdaad even naar het hoofdstel laten kijken.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:29

Ik zou eerst wat balkjes draven.
Daar worden paarden vaak wat losser van in de rug.
Dan kun je meteen zelf ook wat aan je verlichte zit werken.
Gewoon elke keer als je rijd een paar keer de balkjes meenemen tijdens het dresuren.
En ik zou het springen dan langzaam oppakken.
Maak aan het eind van de balkjes een kruisje en zo verder opbouwen.
Niet te veel in 1 keer willen maar rustig opbouwen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 08:02

Ja dat zal ik doen..