jong paard gooid met dr hoofd heel hoog!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:53

daffie1986 schreef:
heb je een ijzeren bit? Wij hebben vroeger namelijk ook 1tje gehad die dit deedt omdat ze niet tegen t metaal kon wordt tegenwoordig gereden met ongebroken trens met leem en t probleem is helemaal over, was toendertijd ook tussen 3 en 4 jaar

heb gewoon een dubbelgebroken bitje heeft ze vanaf begin af aan op gelopen.

daffie1986

Re: jong paard gooid met dr hoofd heel hoog!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:55

ja ze had voorheen ook dubbel gebroken trens in en heeft toen 1 van de instructeurs bewusteloos geslagen op deze manier toen zijn we begonnen met ongebroken, omdat ze of niet tegen t metaal kon of het dubbel breken van het tussenstuk in het gehemelte. Het was daarna wel over, je zou het misschien eens kunnen proberen het is niet gemener wellicht vriendelijker

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:56

ging overigens wel tijd over heen tussen in het begin gewoon lopen en de instructeur bewusteloos slaan

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:59

Hoi , ik lees hier het probleem en ik kan meespreken uit ervaring, mijn paard (4 jaar) doet dit nu met tijd en wijlen al een jaar lang , bloedneuzen, cap half van mijn hoofd , tanden door mijn lip ..ga zo maar door , Ik heb hem helemaal 3 dubbel na laten kijken , er kwam alleen uit (via een amerikaanse fysio) dat het een karakter paard was met geen respect voor de mens, en daarvan kan ik in een hoop dingen wel zeggen dat dat misschien wel eens zou kunnen kloppen , hij is niet de makkelijkste ,kwam er ook via de fokker achter dat zijn moeder dit ook heel erg heeft gedaan (erfelijk ??) Hun hebben het toen met behulp van een slof kunnen uiteindelijk kunnen oplossen .
Ik ben hier nu ook mee bezig en moet zeggen dat het zijn vruchten wel afwerpt (scheelt mij een hoop bloedneuzen ook )

Ook moet ik erbij zeggen dat mijn instructeur mij ook laat rijden op de manier die "ladylynn en previr" omschreven .

Tot nu toe gaat het goed op deze manier bij ons en ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor jou en je paard...

groetjes claudia

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:34

@vwmissy: Dit topic is al oud. Maar ik heb net van haar gehoord dat haar paard ondertussen door een masseur wordt behandeld het was een spierprobleem die door intensiefer werk naar boven kwam

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 23:24

daffie1986 schreef:
@vwmissy: Dit topic is al oud. Maar ik heb net van haar gehoord dat haar paard ondertussen door een masseur wordt behandeld het was een spierprobleem die door intensiefer werk naar boven kwam

en natuurlijk wordt dr gebit nog gechekt zadel ligt redelijk goed is ook gecontroleerd maar ben opzoek naar een nieuwe omdat het niet 100 % is.

werdt mij verteld dat dit niet door het zadel kwam het speelt al langere tijd....
doordat er nu een beetje meer getraind wordt komt het naar boven en kan ze het lichamelijk niet aan.

ze wordt behandeld en het is op te lossen

groetjes steffie