Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maris schreef:Want wat maakt nu zoveel indruk op je paard dat hij echt naar voren "vliegt" bij een grotere hulp. Bij mijn paard maakt b.v. een zweep totaal geen indruk..... Maar wat dan wel ?
Maris schreef:Hij reageert wel op een hele kleine kuithulp door aan te draven. Maar hoe laat ik hem dan vervolgens voorwaarts draven ?
Maris schreef:Welke grote hulp helpt daarbij ( als zweep dus geen indruk maakt ) ?
Sporen wil ik daarvoor niet gebruiken ( zijn mijns inziens niet om een paard voorwaarts te rijden maar voor verfijning van je hulpen ).
Anoniem schreef:hoi,
aan jullie tips heb ik echt veel gehad ! noble is nu super aan het been... maar als ik les heb dan valt hij ineen keer terug naar zijn oude gewoonte en wat ik dan ook doe naar voren en scherp worden doet hij niet... iemand mss nog ideeen ?
Malenka schreef:Anoniem schreef:hoi,
aan jullie tips heb ik echt veel gehad ! noble is nu super aan het been... maar als ik les heb dan valt hij ineen keer terug naar zijn oude gewoonte en wat ik dan ook doe naar voren en scherp worden doet hij niet... iemand mss nog ideeen ?
Misschien val jij zelf ook terug in je oude gewoonte? Heb je het al eens met je instructeur gehad over hoe je nu werkt aan het voorwaartse? Ik denk dat het verstandig is dit te doen en te vragen wat jouw instructeur hier van vind. Die kan je dan in de les wellicht beter begeleiden en jij hoeft bovendien niet bang te zijn dat je instructeur zich af vraagt waar je dat nou in hemelsnaam vandaan haalt.
Maris schreef:Jasmijn78 sporen zijn niet bedoelt om je paard voorwaarts te rijden ........ !!!!

Maris schreef:Sporen zijn voor verfijning van de hulpen en niet om te straffen. Zo zie ik het
Maris schreef:Pardon ?????
Ik zeg alleen maar dat ik NIET met sporen wil rijden, dat is alles. Daarmee zeg ik niet dat ik de rest van de adviezen niet heb gelezen en daar niets mee doe .....
Anoniem schreef:Malenka schreef:Misschien val jij zelf ook terug in je oude gewoonte? Heb je het al eens met je instructeur gehad over hoe je nu werkt aan het voorwaartse? Ik denk dat het verstandig is dit te doen en te vragen wat jouw instructeur hier van vind. Die kan je dan in de les wellicht beter begeleiden en jij hoeft bovendien niet bang te zijn dat je instructeur zich af vraagt waar je dat nou in hemelsnaam vandaan haalt.
Dat ik terug val zou dan wel heel erg onbewust moeten zijn.. aangezien ik er nl wel erg bewust op let om op de goede manier mijn hulpen door te geven.
Mijn instructirice weet hoe ik er mee aan het werk ben dus dat is het probleem niet..
Maar zou het kunnen dat hij weer een beetje afstompt omdat ik tijdens mijn les ook een beeje zijgangen mee neem (het begin er van aan het maken) en hij dus nog niet altijd helemaal begrijpt wat ik wil. Zou dat kunnen ?
Maris schreef:Sporen zijn voor verfijning van de hulpen en niet om te straffen. Zo zie ik het
Cassidy schreef:Ik vraag me af waarom iedereen in dit topic nog de moeite geeft om advies te geven als je dat advies toch niet horen wilt en bij voorbaat al niet toe gaat passen omdat het tegen je "principes" is.
Malenka schreef:Voor veel paarden is het lastig om goed voorwaarts te blijven in de zijgangen.
Nancy__ schreef:Veel overgangen rijden en schijnovergangen hebben bij mij altijd goed geholpen!
vilouma schreef:ik rij veel schijn overgangen,
ancksunamun schreef:Het is ook belangrijk dat je paard los en ontspannen is.