fjord in training Antoine de Bodt methode bitloos.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: fjord in training Antoine de Bodt methode bitloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:52

:P

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:56

Citaat:
Van mij hoeft ze niet in de krul te lopen, dat vind ik t minst belangrijk als ze maar haar goede spieren gebruikt voor t dragen van mij en het ontspannen. Paarden lopen namelijk vannature met hun neus naar voren om te ademenen.

_/-\o_

ziet er ontspannen uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:13

dank je wel wildgirl ;)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:48

Citaat:
Van mij hoeft ze niet in de krul te lopen, dat vind ik t minst belangrijk als ze maar haar goede spieren gebruikt voor t dragen van mij en het ontspannen. Paarden lopen namelijk vannature met hun neus naar voren om te ademenen.

Dit klopt echt zo!
Onze fries was altijd wat kortademing/snel buiten adem zeker met rijden in de bak(nog voor ze van ons was, ik kende haar al 1,5/2 jaar voor de haar kochten, via mn werk) en ze had idd ook erg de neiging zich op te krullen voor, zelfs zonder dat je nog druk op de teugels had.

tegenwoordig crosst ze gewoon het bos door, of flink losrijden & 2 proefjes op wedstrijd en dan nog niet staa te pompen omdat ze buiten adem is, nee hoor ze staat dan nog vrolijk om zich heen te kijken en oogt bepaald niet moe!
Heb foto's van mn training, zoals ik ook in de les rij, dus ook de AdB methode alleen dan niet bitloos.
Niet dat ik iets tegen bitloos heb, maarja rij wedstrijden dus vandaar ;)
[RIJ-ITP] Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Las trouwens dat je dinsdag weer bij Antoine gaat lessen, leuk!!
Ik wil dat met Hilde ook doen als hij bij Mireille op stal is, maar zit helaas met werk enz door de weeks.
Maar gelukkig kan ik wel regelmatig bij Mireille zelf lessen :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:50

@renske, jouw fries loopt idd als één van de weinige friezen ook zo lekker met zijn neusje er ietwat uit.
dachten meer mensen maar zo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:37

dank je wel allemaal :) leuke reacties!

Jah dinsdag ga ik weer lessen :) hebe r echt zin in!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:34

Renske_ schreef:
Citaat:

Dit klopt echt zo!
Onze fries was altijd wat kortademing/snel buiten adem zeker met rijden in de bak(nog voor ze van ons was, ik kende haar al 1,5/2 jaar voor de haar kochten, via mn werk) en ze had idd ook erg de neiging zich op te krullen voor, zelfs zonder dat je nog druk op de teugels had.

tegenwoordig crosst ze gewoon het bos door, of flink losrijden & 2 proefjes op wedstrijd en dan nog niet staa te pompen omdat ze buiten adem is, nee hoor ze staat dan nog vrolijk om zich heen te kijken en oogt bepaald niet moe!
Heb foto's van mn training, zoals ik ook in de les rij, dus ook de AdB methode alleen dan niet bitloos.
Niet dat ik iets tegen bitloos heb, maarja rij wedstrijden dus vandaar ;)
[RIJ-ITP] Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Las trouwens dat je dinsdag weer bij Antoine gaat lessen, leuk!!
Ik wil dat met Hilde ook doen als hij bij Mireille op stal is, maar zit helaas met werk enz door de weeks.
Maar gelukkig kan ik wel regelmatig bij Mireille zelf lessen :D

dus? je mag ook bitloos rijden op wedstrijden :)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 01:16

Volgens mij niet?
Kon het iig niet in het reglement vinden: http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=151& ... =11&men=07

En dan de 1e download Disciplinereglement Dressuur, daar staat een stuk over harnachement, en onderdaad een overzichtje van alle toegestane hoofdstellen.
Ook staat er in de tekst dat je verplicht met een trens moet starten.
Artikel 144 harnachement en bijlage C, toegestane hoofdstellen.

Heb ook nog nooit iemand bitloos zien starten op een KNHS wedstrijd?
Volgens mij heb ik wel iemand zien springen met een hackamore en bij endurance bitloos hoofdstel gezien, maar bij de dressuur nog nooit.
Kan me natuurlijk vergissen maar ook in het reglement kwam ik het niet tegen.

Kwam wel op bokt dit topic tegen, dat de KNHS wedstrijden wil gaan organiseren speciaal voor mensen die bitloos rijden(en las in dat topic ook dat bitloos nu in de dressuur niet toegstaan is) [RT-D] KNHS gaat bitloze dressuurwedstrijden uitschrijven.

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:33

sorry dat ik het zeg maar het lijkt op deze foto's alsof er totaal geen energie in zit..
probeer je fjord wat verzamelder te rijden en ook wat ronder..
dit kan ook als je zonder bit rijd!

en waarom liggen je benen op veel foto's zo ver naar achter? probeer ze gewoon lang te houden en je hak uit te drukken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:29

ik ben e allemaal mee bezig, en er zit zeker wel energie in hoor, en ik heb nu pas 2 maanden les ongeveer, dan loopt ze echt niet gelijk super rond hoor :) ik doe alles liever rustig aan niet geforceerd :) maar we gaan nu al weer vooruit ten opzcihten van deze foto's :)