mooie zwarte merrie BB@ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:55

Hey daar is onze black beauty, fijn dat je weer lekker aan het rijden bent Suus.
Je ziet de vooruitgang, tuurlijk moet er nog gewerkt worden aan de puntjes op de i, maar dat komt wel goed!

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:56

hoi beste din,
Ik vind jullie onwijs vooruit gegaan, ik heb nog fotos van oudekerk en je ziet heel duidelijk verschil :j

Ik zie dat er al rijtechnisch commentaar geplaatst is, aangezien het verplicht is lijkt het voor mij een beetje dat je soms te snel lichtrijdt, alsof het gehaast is, maar dat kan ook aan het filmpje liggen.

ga vooral zo door, ik heb vooral bewondering dat je altijd gemotiveerd bent + altijd les hebt en niet zelf maar loopt te kloojen :)

:*

QueenBeeBee

Re: mooie zwarte merrie BB@ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:58

thx moppies!

Meyk welke foto's zijn dat?

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:00

die mail ik je wel, die staan hier op mijn comp :D

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:44

Hey knappe BB aant werk!!!
Ik vindt het er ook best heel netjes uitzien, jullie zijn "work in progress" en daarom heb je les en daarom is paardrijden zo leuk!!

Ik ben benieuwd naar hoe het er over een paar maanden uitziet :))

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 08:18

Je houdt je handen echt veeeelste hoog na mijn idee!
Waarom heb je je handen zo hoog?
Ik vind hem persoonlijk niet zo fijn lopen, je trekt steeds als hij wat omhoog komt. Vind het niet vriendelijk en niet ontspannen eruit zien. Hij doet dan wel vanalles met dat achterbeen, maar gebruikt de rest niet goed.
Wel mooi paard en vind jullie wel een leuke combi.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 08:59

hej mooi paard, sommige stukjes ben je een beetje streng met je hand, probeer zachter en vloeiender over te komen en niet te aprupt een trek.
gewoon de druk verzwaren op een vriendelijke manier, en proberen te vragen niet naar je toe maar opzij
succes verder :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:12

Teugels een halve meter korter, een paard moet aanleuning kunnen gaan geven, als jij zo los met de teugels rijd, dan word dat een stuk moeilijker voor het dier.
En dat is ook te zien, de balans word verstoord doordat de aanleuning ontbreekt.
Ik ben het eens met je instructrice dat ie wat hoger mag lopen, maar dan graag wel wat minder lang, ze valt nu gigantisch uit elkaar.
Dit is vooral te zien op het tweede filmpje, lijkt wel of ze rechtsachter wat hanetred achtig is, dat ben maakt een heel andere beweging als linksachter, dit door de balans en tactproblemen.
Tempo ligt in draf ook te hoog naar mijn idee. In galop zou je wat meer voorwaarts mogen rijden, ik denk dat ze ook wat plakkerig aan het been voelt in de galop, ze mist de kracht nog wat in de rug en knieen, maar dat vind ik normaal na een blessureperiode.
Veel rechtuit stappen, en veel overgangen maken de achterhand weer sterker.

Je houding vind ik prima, je hebt een fijne houding, alleen je handen zijn storend.

Ik zou zeggen werk aan je handen en teugelvoering,en met een paar maanden zijn jullie weer op de rit voor het L1

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:30

Ariebombarie schreef:
flamon schreef:
vind het er netjes uit zien ;)
blijf wel op je handen letten vind die niet altijd even netjes :O
uit jullie dip kom je zeker wel ;)

nou.. slaapverwekkend he :O :oo

snap niet wat je helemaal bedoeld
het is gewoon allemaal positief bedoeld en vriendelijk gebracht. als je dit soort dingen niet wil dan niet plaatssen op haw :)

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 11:10

mijn teugels zijn ook snel te lang, dat is echt iets waar ik last van heb dat klopt helemaal :j :o

Verder weet ik dat de ophoudingen naar boven er misschien niet vriendelijk uitzien, maar met minder lukt het momenteel echt niet. Je moet bij haar heel kort even duidelijk zijn en dan weer snel loslaten. Dat moet ik nog beter leren, dat is zeker waar, dat loslaten! :j

Het is bij BB in het begin zo dat je grote ophoudingen of grote hulpen moet geven om ze daarna te verfijnen.. dat werkt echt zo! Anders rent ze alleen maar door en is ze veel te brutaal om op mij te letten!

Draftempo is inderdaad hoog om haar voorwaart te houden en niet in te laten zakken en achter meer te activeren. Let er wel op zoals in de openingspost staat dit is weer een nieuw begin. Ik kan heel rustig met haar rijden in een mooi gelij ktempo en mijn handen rustig, maar daar kom ik niet verder mee. Soms moet je grenzen opzoeken om uiteindelijk een stap verder te komen... :j

Flamon, zoals je kunt zien heb ik al gevraagd en getemd of mijn topic naar rijden in the picture kan ;)

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 11:11

oh en even voor de duidelijkheid, ik probeer me zeker niet te verdedigen. Want ik snap jullie commentaar / tips zeker. Maar probeer alleen uit te leggen waarom het deze les zo ging...

En ik ben van mening dat ik bij mijn merrie met alleen maar zachtjes en vriendelijk vragen nergens komt. Het is namelijk een behoorlijk brutale prinses... :j :=

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:27

Leuke filmpjes Suus!

Je doet het goed met deze Queen! Leuk om jullie weer eens aan het werk te zien!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:24

Ik mis een beetje het van achter naar voren bergop rijden. In principe zet je je paard niet bergop met je hand natuurlijk. Maar ik kan mij voorstellen dat bij een steeds in elkaar gekropen paard je iets meer moet inwerken. Ik zou echter niet je handen zo hoog doen. Je trekt daarmee snel je paard met zijn hoofd naar jou toe, waardoor hij zijn rug wegdrukt. Hierdoor kan hij van zijn levenlang zijn achterhand er niet meer goed onderkrijgen om bergop te gaan lopen. Probeer je handen wat lager te houden bij je ophouding en tegelijkertijd met je been door te komen, want ze moet het van achteruit gaan doen! Veel schakels rijden en daarbij haar proberen zo hoog te houden. Voorzichtig met je handen, want verzet beinvloed de oefening natuurlijk negatief. Veel succes!

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:37

Suusjee!!!
ziet er echt goed uit!
euh, ik moet commentaar geven, vind ik zo stom, om iemand commentaar te geven terwijl ze beter rijden dan ik :P
naja,, euh, misschien iets meer naar voren kijken..
Komt echt wel goed met jullie! Ze is echt mooi.

( offtopic.. ik krijg een nieuw paard :D )

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 20:39

PolosportJ schreef:
Ik mis een beetje het van achter naar voren bergop rijden. In principe zet je je paard niet bergop met je hand natuurlijk. Maar ik kan mij voorstellen dat bij een steeds in elkaar gekropen paard je iets meer moet inwerken. Ik zou echter niet je handen zo hoog doen. Je trekt daarmee snel je paard met zijn hoofd naar jou toe, waardoor hij zijn rug wegdrukt. Hierdoor kan hij van zijn levenlang zijn achterhand er niet meer goed onderkrijgen om bergop te gaan lopen. Probeer je handen wat lager te houden bij je ophouding en tegelijkertijd met je been door te komen, want ze moet het van achteruit gaan doen! Veel schakels rijden en daarbij haar proberen zo hoog te houden. Voorzichtig met je handen, want verzet beinvloed de oefening natuurlijk negatief. Veel succes!

Dat is nu de stap die we gaan maken, dus dat klopt dat je het mist. :j

Mijn handen ga ik zeker op letten, met been inkomen doe ik zeker alleen is het even zoeken naar de juiste dosering... of ik krijg geen reactie of ze vliegt in galop :=
Schakelen doen we inderdaad ook heel veel, dat gaat heel goed... voornamelijk op mijn zit!

Thx voor je tips!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 20:40

daniekjuh schreef:
Suusjee!!!
ziet er echt goed uit!
euh, ik moet commentaar geven, vind ik zo stom, om iemand commentaar te geven terwijl ze beter rijden dan ik :P
naja,, euh, misschien iets meer naar voren kijken..
Komt echt wel goed met jullie! Ze is echt mooi.

( offtopic.. ik krijg een nieuw paard :D )

Heeey Daan! wat leuk zeg.... Ben heel erg benieuwd, hou me op de hoogte via msn of hyves! ;)

Thx mop!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:27

Wat een vooruitgang Suus, ik weet dat het
een moeilijk paard is ! Wat ik vooral zo knap vind is dat
je zo geduldig blijft ! Erg knap !!!!

Nou nog even aan de bak en dan de ring weer in,
ik heb alle vertrouwen in jullie !

Dikke :*

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:30

geduld heb ik moeten leren hoor... nu lach ik de prinses alleen nog maar uit!! Veel beter voor mijn humeur!! :+

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:35

Zo, de Ermelose lucht doet jullie blijkbaar goed!

Das een heel verschil met de laaste keer dat ik jullie samen gezien heb!

Vooral zo lekker doorgaan!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:38

thx mop, leuk dat je het zegt en verschil ziet... we doen ons best! :j

Heb het idee dat het buitenrijden heel goed is voor haar balans! :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:44

Moderatoropmerking:
Dit topic voldoet niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend rijtechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben. Slowchatten is alleen toegestaan in de HK en op geen enkel ander subforum.