Dressuurpaard van Jazz (ZZ-Zwaar) @ springpiste

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:47

Wat goed dat je dressuur en springen lekker afwisselt!
zoals je zelf al zei, hierdoor word het paard beter/rustiger met dressuur, en kan ze zich helemaal uitleven bij het springen waarna ze zeer moe maar voldaan weer kan bijkomen van een springrondje;)

Veel plezier en succes verder!!

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:19

Megacarmen schreef:
Hey!

Ik vind dat je echt, echt naar je paard kijkt!
Ik vind het erg fijn om te zien dat je paard er ontzettend veel plezier in heeft.
Ben je zelf niet bang, nu je springt, dat ze geen blessure op gaat lopen?
Vindt het ook knap dat je ZZ Zwaar met haar start, en ook nog eens springt +:)+

Dressuur paarden, kunnen ook best goed springen hoor! :D

Blessures kunnen altijd.
Ook met dressuur, op het land of op de vrachtauto. Zelfs in de box!
Zolang het haar zo makkelijk af gaat en ze er plezier in heeft blijven we springen.
Maar als het een moet wordt, stoppen we...

kell_gino

Re: Dressuurpaard van Jazz (ZZ-Zwaar) @ springpiste

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:29

springen met een jazz (op en top dressuur) vind ik al een hele prestatie opzich :D heb dat eigenlijk nog nooit gezien of gehoord :D Knap hoor! En leuk dat ze er zoveel plezier in heeft!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:21

Hey die KNAPPE ROANCKA!! _/-\o_
Geweldig dat je de overstap naar de lichte toer kunt gaan maken! En vooral blijven springen want daar heeft ze écht lol in *\o/*

Wat betreft over die blessures...die krijg je eerder in je dressuur en niet bij B of L springen ;)

Ene onze dressuur amazone heeft al eerder met een paard gesprongen ;)

Sucses en ik spreek je nog. Ow en wat betreft die 1e foto dat was nou écht 't verkeerde moment (knip)!! ;)

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 22:43

vivana schreef:
Hey die KNAPPE ROANCKA!! _/-\o_
Geweldig dat je de overstap naar de lichte toer kunt gaan maken! En vooral blijven springen want daar heeft ze écht lol in *\o/*

Wat betreft over die blessures...die krijg je eerder in je dressuur en niet bij B of L springen ;)

Ene onze dressuur amazone heeft al eerder met een paard gesprongen ;)

Sucses en ik spreek je nog. Ow en wat betreft die 1e foto dat was nou écht 't verkeerde moment (knip)!! ;)

Thanks meis!
We spreken nog!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:34

Ik heb nog regelmatig tegen jou gereden in de Z2 en daarna ook nog even volgens mij! Ik kan me volgens mij ook nog een keer herinneren dat we in Wanroij bij de Brabantse kampioenschappen beide prijs hadden en dat was volgens mij ook met jouw Jazz! Wat tof dat dat zo samen gaat.
Ik spring met Ramses ook iedere maandag in de springles (heb er een foto van in mijn profiel staan! :D )die ze op het pension geven, maar wedstrijden zit er denk ik niet in! Al moet ik zeggen dat je wel merkt dat als ze dressuurmatig goed zijn, het springen heel goed gaat!

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:49

Denise82 schreef:
Ik heb nog regelmatig tegen jou gereden in de Z2 en daarna ook nog even volgens mij! Ik kan me volgens mij ook nog een keer herinneren dat we in Wanroij bij de Brabantse kampioenschappen beide prijs hadden en dat was volgens mij ook met jouw Jazz! Wat tof dat dat zo samen gaat.
Ik spring met Ramses ook iedere maandag in de springles (heb er een foto van in mijn profiel staan! :D )die ze op het pension geven, maar wedstrijden zit er denk ik niet in! Al moet ik zeggen dat je wel merkt dat als ze dressuurmatig goed zijn, het springen heel goed gaat!

Ja, ik denk ook wel dat goed gedressuurde paarden een voordeel hebben met springen. Alleen veel dressuurpaarden zijn net niet handig genoeg en verschillende dressuurruiters durven niet...

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:29

je scharniert wel een beetje veeel he:P je doet net alsof het een oxer van 1.60 hoog is:O

veel succes verder met dit paardje:D

amonatjuh60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:43

Hey Marian,
Wat een leuke foto´s zeg!!!!
dat zie je indd niet vaak een dressuur ruiter/paard dat springt.
Nou ik ie je zaterdag weer

DresEndJump

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:29

Hey,
het viel mij direct op dat je je beugels een stuk korter moet maken ! Dan zal je automatisch veel beter zitten of misschien beter gezegd staan boven de sprong. Zeker doen, het zal echt een stuk beter gaan dan ! Zal wel raar zijn in het begin voor een dressuurruiter die dat niet gewoon is. Maar echt gewoon doen en je zal merken dat het beter gaat.
Nog veel plezier !!

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:34

Gaaf dat je dat er naast doet! veel succes in de lichte tour!

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 07:52

AnneMaaike17 schreef:
je scharniert wel een beetje veeel he:P je doet net alsof het een oxer van 1.60 hoog is:O

veel succes verder met dit paardje:D

:o nou, het is maar een metertje, maar voor mijn gevoel huizenhoog! Moet wel wennen aan de "hoogte"...

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 07:53

DresEndJump schreef:
Hey,
het viel mij direct op dat je je beugels een stuk korter moet maken ! Dan zal je automatisch veel beter zitten of misschien beter gezegd staan boven de sprong. Zeker doen, het zal echt een stuk beter gaan dan ! Zal wel raar zijn in het begin voor een dressuurruiter die dat niet gewoon is. Maar echt gewoon doen en je zal merken dat het beter gaat.
Nog veel plezier !!

Die beugels ja, ze zijn al 5 gaten korter en als ik ze nog korter doe heb ik helemaal het gevoel dat ik ga vliegen...
En de spierpijn... Pfff, zullen we het daar maar niet over hebben...
Misschien gelijdelijk aan een gaatje korter, dat kan ik wel proberen.

M4non

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:13

Super hoor, het ziet er helemaal niet slecht uit en is zeker een goede/leuke afwisseling voor je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:24

Aaah wat leuk! :D Eindelijk een dressuurruiter die springt voor de afwisseling, zie je niet vaak!
Je paard kan leuk springen zeg. Is ook een leuk paard! Aparte kruising, kom je tegenwoordig helemaal niet vaak tegen (op een springgefokte merrie een dressuur paard zetten of omgedraaid dan).
En nu even offtopic; wat heb jij een mooi jasje aan! wat voor jasje is dat?

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:00

__Marloes schreef:
En nu even offtopic; wat heb jij een mooi jasje aan! wat voor jasje is dat?

Mijn jasje? :o Dat is een damesjasje van MEXX. Er was in de stad een opheffings uitverkoop en toen zag ik die hangen.
20 Euro en elastisch! Het heeft alleen geen splitje of ritsje aan de achterzijde maar omdat het zo kort is, is het niet storend!
Een paar knoopjes gehaald voor op de mouw en het is net echt! :D

dapiejduck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:51

wat leuk die afwisseling zeg!
alleen lijkt het alsof het paard erg de hindernis in duikt..
weet natuurlijk niet of je daar zelf last van hebt?
verder heb ik niks te melden! netjes zo :P

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:28

Wat leuk.
Je hoort vaak dat dressuur ruiters/paarden niet van springen houden of er bang voor zijn.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:29

Je verhaal is heel erg herkenbaar. (al ben ik maar Z1)
Vooral het te veel regelen en dan niet het juiste regelen. Ik moet er ook af en toe aan denken dat het geen dressuurproef is. Heb ik hem net lekker aan het galopperen vergeet ik dat hij ook nog de gelegenheid moet krijgen om om zich heen te kijken naar de volgende hindernissen. (en dat mag het arme beest nou net niet als we gewoon dressuurmatig rijden tussen de hindernissen)

Wat betreft je beugels: ik had in eerste instantie ook moeite met de beugellengte tot ik een fijn passend springzadel vond. Toen voelde het ineens een heel stuk beter om zo kort te zitten. (en ik zit dan ook echt kort omdat ik ook nog eens sgw rijd). Misschien dus een tip om eens wat andere zadels uit te testen.

Ik ben er ook van overtuigd dat wat ze leren in de springring alleen maar ten goede kan komen in de dressuur. Ze worden er nog wat lichtvoetige en sneller van, ze leren op nog een andere manier gebruik te maken van het licheem en nog sneller te reageren. En met stip op 1: ze vinden het heelrijk!

Ziet er verder goed uit.

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:32

Best mooi om te zien! voor een dressuurpaard doet ie heel goed zijn best , hij lijkt het leuk te vinden om te doen! Ziet er netjes uit verder, leuk voor de afwisseling.
(helaas heb ik een fries dus voor mij zit dit er niet in hihi)
en trouwens dat Mexx jasje heb ik ook in de uitverkoop gekocht voor paardrijden, toevallig weer! :D

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 11:35

pol013 schreef:
Wat betreft je beugels: ik had in eerste instantie ook moeite met de beugellengte tot ik een fijn passend springzadel vond. Toen voelde het ineens een heel stuk beter om zo kort te zitten. (en ik zit dan ook echt kort omdat ik ook nog eens sgw rijd). Misschien dus een tip om eens wat andere zadels uit te testen.

Ja, misschien moet ik dat echt doen ja. Ik ben natuurlijk gewoon begonnen met mijn veelzeidigheidszadel want dat had ik nog liggen. Ik heb wel eens gekeken naar een ander zadel maar daar moet je ook maar net tegen aan lopen.
Ik heb liever een goed merk tweede hands, dan een nieuw goedkoop merk (en dan denk ik aan een zadelmarktzadel...).

Ik zal een snuffelen op Bokt of er goede tweedehands springzadels te koop zijn.

Bedankt voor de tip!

MdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:02

Tof dat je niet bang bent om af te wisselen.
Je paardje heeft een mooie springhouding, lijkt het nog leuk te vinden ook. Mooi beestje trouwens ook.
En dat van die blessures dat hier eerder is aangehaald: je paard kan op gelijk welke manier een blessure oplopen, al was het nog maar door stomweg op weg naar stal van iets te schrikken ofzoiets, dus als je altijd moet denken van "oh nee straks loopt ie een blessure op :+ "(wat natuurlijk geen vrijgeleide is voor roekeloos en onbezonnen gedrag)
Veel plezier nog met de jumping & dressuur!

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:04

allereerst suppe rmooi paard zag niet gelijk dat het een Jazz was omdat ze zo donker is ;)

leuk dat je er ook mee springt.. wilt niet zeggen dat het slecht is voor de dressuur kan ook goed zijn

ik heb ook een Jazz en spring ook voor de afwisseling nu L met haar welliswaar met -2 maar dat was mijn schuld. Ze kan ook super springen (foto op pro als je intresse heb om het te zien)

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:16

ingetarita schreef:
allereerst suppe rmooi paard zag niet gelijk dat het een Jazz was omdat ze zo donker is ;)

leuk dat je er ook mee springt.. wilt niet zeggen dat het slecht is voor de dressuur kan ook goed zijn

ik heb ook een Jazz en spring ook voor de afwisseling nu L met haar welliswaar met -2 maar dat was mijn schuld. Ze kan ook super springen (foto op pro als je intresse heb om het te zien)

Echt leuk die Jazzen die springen! Jammer dat je op -2 staat!
Succes met je oefenen en wie weet tot in de springpiste!

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:17

MdM schreef:
Tof dat je niet bang bent om af te wisselen.
Je paardje heeft een mooie springhouding, lijkt het nog leuk te vinden ook. Mooi beestje trouwens ook.
En dat van die blessures dat hier eerder is aangehaald: je paard kan op gelijk welke manier een blessure oplopen, al was het nog maar door stomweg op weg naar stal van iets te schrikken ofzoiets, dus als je altijd moet denken van "oh nee straks loopt ie een blessure op :+ "(wat natuurlijk geen vrijgeleide is voor roekeloos en onbezonnen gedrag)
Veel plezier nog met de jumping & dressuur!

Bedankt, zo denk ik er ook over!