we hebben gewoon tweeling paarden
haha
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tallie_Ho schreef:Ik heb zondag de proef live mogen aanschouwen. Sam loopt NIET kreupel. Wat mij is opgevallen ( en dat heb ik ook tegen Taat gezegd ) is dat zijn hoofd/halshouding soms wat onrustig is.
Geloof mij maar, de jury die er zat had haar echt wel uitgebeld als het paard echt kreupel liep, een vriendin van mij reed dezelfde proeven en die is grandioos afgestraft op de tong van haar paard die af en toe naar buiten kwam!
En ik zie het direct als een paard niet zuiver loopt. Sam liep wel zuiver, maar was gewoon iets onrustig in het hoofd. Daardoor kan het op film een vertekend beeld geven
Hoop dat het voor iedereen duidelijk is met deze uitleg
Hij loopt dan niet voldoende door in het achterbeen wat resulteerd in een onregelmatige aanleuning en tactfouten. kwestie van scherper aan het been maken en veel schakelen (en niet blokkeren in je binnenhand want dan kán het binnenachterbeen niet mee doen).
sam_amore schreef:en over die harde bak... ik kon niet anders... en hij was vlak..
of hij nou op straat loopt of in een harde bak maakt voor 2 3 keer ook niet uit... (niet veer gegalopeerd aleen in het filmpje)
dus jah maar het kan geen kwaat anders had me lesgevster het wel gezegt...
iedereen heeft met die extreme vrieskou moeten improviseren en een beetje trainen op een harde ondegrond kan echt geen kwaad (de voeten van je paarden zijn misschien iets gevoeliger op het harde dan voor zachte bodem, zoals zoveel paarden
)