Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ambiiee schreef:En jij hoeft niet op topics van Nathalie te reageren.. Het enige wat jij doet is toch zieken, en maar mee lopen met een ander zijn mening.. Je weet de hele situatie niet, ook in het vorige topic! Dus ga alsjeblieft een keer, je eigen paard houden, en zelf trainen, dan praten we in de toekomst nog wel verder

Tmara schreef:Leuke pony, onwijs goed gelukte kruising !
Wat betreft dat ze zich zelf zo opkropt, is als ik me niet vergis een vrij 'normaal' iets wat je wel vaker bij paarden ziet, vandaar dat ik sommige reactie's hier niet helemaal begrijp.
Het is natuulijk ook pas de 6e x dat jullie haar rijden, niet echt iets om een perfect plaatje te verwachten.
Van foto's commentaar geven is natuurlijk altijd moeilijker dan het in het echt te zien.
Ik heb het idee dat ze gewoon ontiegelijk stijf is in haar rug, opkroppen en 'onder je vandaan rennen' zijn dan haar oplossingen om die niet te gebruiken. Jammer genoeg weet ze zelf niet dat dat niet werkt![]()
Longeren met bv. passoa, of proberen of ze tijdens het rijden je hand wil volgen richting het voorwaarts neer waarts. Richt je dus vooral op dat ruggetje van dr, hou dr tijdens 't rijden ook constant bezig met tempowisselingen en vooral veel buigingen dmv voltes, slangenvoltes etc.
scu6 !
Foto's zijn en blijven nog altijd moment opnames, en we weten zelf dat het met de dag stukken beter gaat.. Longeren met pessoa durf in door bepaalde omstandigheden nog niet, mischien in de toekomst. De tempo wisselingen reageerd ze aardig goed op, alhoewel het gaspedaal er beter op zit dan de rem, maar daar zijn we ook hard mee bezig. Tis inderdaad een stijve hark, en vooral af en toe lomp en niet nadenkend. Bedankt voor je reactie! Puchje schreef:Oeh, waarom een paardje die voor de 6e keer onder het zadel is al zo diep laten lopen? Je handen zijn errug streng bij zo'n jong ding. Ze lijkt onder de druk van het bit uit te willen komen. Daardoor krult ze zich in mijn ogen zo op.
Laat je handen eens los en houd een hele lichte verbinding en doe zo veel mogelijk met je benen.
Ik denk dat het paardje dan heel snel wat zekerder wordt van zichzelf![]()
Succes ermee, het is een prachtding!
Mindfields schreef:Ik durf met zekerheid te beweren dat als jij je handen meer naar voren doet en iets hoger, en loslaat, de pony uitschuift met haar hals en in ieder geval wat meer ruimte krijgt om haar schoft te openen. Als ze de schoft opent kan ze haar rug beter opbollen en dus jou beter dragen.
Er is niets mis mee om een jong paard aan de teugel te rijden, maar dan wel op lengte en met juist ruggebruik. En dat kan ze nu helaas niet echt omdat de schoftwervels zich niet kunnen uitvouwen in deze houding.