whitney even bij elkaar 1e keer erop, nu de 6 keer erop.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: whitney even bij elkaar 1e keer erop, nu de 6 keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:14

wat ik weet van manege paarden die ingereden worden altijd met een licht zadeltje..bij ons word eerst de stuur en rem erop gezet en dan pas in de krul "getrokken"...geef je paard eens wat lucht..je handen van je dijbenen af en gewoon voor t zadel..
Nathalie kan moeilijk haar teugels losgooien met het idee, ga nou naar beneden. Waarom denk je dat haar handen helemaal achter zitten?
schrok zelf eigenlijk wel van dit stukje moet een paard gelijk in de krul lopen dan???en je handen helemaal naar achter dus gewoon in de krul trekken...
maar de bijzets zitten aan de zijkant...bijzetteugels...nah ik zeg er maar niks over zucht...gooi je paardje lekker op t land of laat iemand je helpen met inrijden...

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:17

Plaats of gewoon een normale reactie en geen zucht reactie daar vraagt niemand om.. Je snaptmijn bedoeling niet van het gehele stukje neit..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:25

Iedereen is vrij te reageren en jullie zijn vrij om ermee te doen wat je wilt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:02

Moderatoropmerking:
Kunnen jullie misschien wat vriendelijker reageren naar de mensen die in dit topic de moeite doen om jullie tips te geven om er mee aan de slag te kunnen gaan? Als je geen tips wil horen, plaats dan geen topic.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:19

Aller eerst, echt een leuk beestje!
maar voor de rest.. Jammer dat je een dressuurzadel op hebt liggen. en ik lees in soige reacties dat je meer moet gaan werken aan dat ze er van achter meer onder komt?!
Hebben die mensen wel enig verstand van jonge paarden?
iedereen hoort toch te weten dat een 3/4 jarig paard nog lang niet uitgegroeid is dus helemaal niet sterk genoeg is voor die onzin.. de 5 kruiswervels van een paard zijn tot het 4e levensjaar bewegenlijk!
dus eigenlijk zou je na zijn 5e pas kunnen beginnen met een paard op het achterbeen te rijden..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:42

Dan blijft er altijd nog een middenweg tussen wat je nu ziet en echt op de achterhand namelijk voorwaarts neerwaarts Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:05

Ambiiee schreef:
En jij hoeft niet op topics van Nathalie te reageren.. Het enige wat jij doet is toch zieken, en maar mee lopen met een ander zijn mening.. Je weet de hele situatie niet, ook in het vorige topic! Dus ga alsjeblieft een keer, je eigen paard houden, en zelf trainen, dan praten we in de toekomst nog wel verder Lachen

Helaas amber, daar is bokt voor.

Ik zit niet te zieken. Ik zeg alleen de waarheid. Dat je dat niet onder ogen wilt zien is niet mijn probleem. Als ze zelf al niet weet wat actief rijden is ( JA heb er zelf zien rijden op stal, Rob gaf commentaar kan het op elke letter nog herinneren. Want lag er om in een deuk!) En niet weet wat je doet. Ga dan niet een paard inrijden.

en eigenpaard houden... Leuk. Combinaties kunnen niet klikken, dan heb het weinig zin om te houden. Maar dat snap jij niet denk ik Knipoog

Doei!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:16

Moderatoropmerking:
MissDonna en Ambiiee, houden we het hier wel gezellig? Persoonlijke vetes vecht je maar buiten bokt uit en niet op bokt.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:15

Leuke pony, onwijs goed gelukte kruising !

Wat betreft dat ze zich zelf zo opkropt, is als ik me niet vergis een vrij 'normaal' iets wat je wel vaker bij paarden ziet, vandaar dat ik sommige reactie's hier niet helemaal begrijp.
Het is natuulijk ook pas de 6e x dat jullie haar rijden, niet echt iets om een perfect plaatje te verwachten.
Van foto's commentaar geven is natuurlijk altijd moeilijker dan het in het echt te zien.
Ik heb het idee dat ze gewoon ontiegelijk stijf is in haar rug, opkroppen en 'onder je vandaan rennen' zijn dan haar oplossingen om die niet te gebruiken. Jammer genoeg weet ze zelf niet dat dat niet werkt Clown
Longeren met bv. passoa, of proberen of ze tijdens het rijden je hand wil volgen richting het voorwaarts neer waarts. Richt je dus vooral op dat ruggetje van dr, hou dr tijdens 't rijden ook constant bezig met tempowisselingen en vooral veel buigingen dmv voltes, slangenvoltes etc.

scu6 ! Go jij! Go jij!

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:56

Super leuke pony. Idd een leuke kruising.

Er werd een tekening gemaakt van je houding.
Nou, als ik dat bekijk is het toch bijna perfect. Alleen je pianohandjes.
Voor de 6e x erop loopt de pony idd wat gespannen, maar ieder paard is anders.
Met de juiste begeleiding komt het goed.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:05

Ik durf met zekerheid te beweren dat als jij je handen meer naar voren doet en iets hoger, en loslaat, de pony uitschuift met haar hals en in ieder geval wat meer ruimte krijgt om haar schoft te openen. Als ze de schoft opent kan ze haar rug beter opbollen en dus jou beter dragen.

Er is niets mis mee om een jong paard aan de teugel te rijden, maar dan wel op lengte en met juist ruggebruik. En dat kan ze nu helaas niet echt omdat de schoftwervels zich niet kunnen uitvouwen in deze houding.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:07

Tmara schreef:
Leuke pony, onwijs goed gelukte kruising !

Wat betreft dat ze zich zelf zo opkropt, is als ik me niet vergis een vrij 'normaal' iets wat je wel vaker bij paarden ziet, vandaar dat ik sommige reactie's hier niet helemaal begrijp.
Het is natuulijk ook pas de 6e x dat jullie haar rijden, niet echt iets om een perfect plaatje te verwachten.
Van foto's commentaar geven is natuurlijk altijd moeilijker dan het in het echt te zien.
Ik heb het idee dat ze gewoon ontiegelijk stijf is in haar rug, opkroppen en 'onder je vandaan rennen' zijn dan haar oplossingen om die niet te gebruiken. Jammer genoeg weet ze zelf niet dat dat niet werkt Clown
Longeren met bv. passoa, of proberen of ze tijdens het rijden je hand wil volgen richting het voorwaarts neer waarts. Richt je dus vooral op dat ruggetje van dr, hou dr tijdens 't rijden ook constant bezig met tempowisselingen en vooral veel buigingen dmv voltes, slangenvoltes etc.

scu6 ! Go jij! Go jij!

Bedankt voor je postieve reactie! Ze is inderdaad erg goed uitgepakt.. Bloos Foto's zijn en blijven nog altijd moment opnames, en we weten zelf dat het met de dag stukken beter gaat.. Longeren met pessoa durf in door bepaalde omstandigheden nog niet, mischien in de toekomst. De tempo wisselingen reageerd ze aardig goed op, alhoewel het gaspedaal er beter op zit dan de rem, maar daar zijn we ook hard mee bezig. Tis inderdaad een stijve hark, en vooral af en toe lomp en niet nadenkend. Bedankt voor je reactie!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:19

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels in verwijderd. En willen jullie ook de eerdere modopmerkingen in acht nemen?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:27

Puchje schreef:
Oeh, waarom een paardje die voor de 6e keer onder het zadel is al zo diep laten lopen? Je handen zijn errug streng bij zo'n jong ding. Ze lijkt onder de druk van het bit uit te willen komen. Daardoor krult ze zich in mijn ogen zo op.
Laat je handen eens los en houd een hele lichte verbinding en doe zo veel mogelijk met je benen.
Ik denk dat het paardje dan heel snel wat zekerder wordt van zichzelf Lachen

Succes ermee, het is een prachtding!

Compleet mee eens!!
Blijf nou eens van die voorkant af bij die jonge beestjes..ze moeten eerst op eigen benen leren lopen.
Die voorkant komt wel!
Ga eerst maar eens het tempo controleren, tempowisselingen rijden, rechtstellen etc.
Zodra dat allemaal lukt bied het paard vanzelf aan zodat je hem voor wat meer op kan vangen.
En zoals al eerder gezegd, een dressuurzadel zie ik ook niet graag bij het inrijden.. Verdrietig

Succes

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 07:24

Mindfields schreef:
Ik durf met zekerheid te beweren dat als jij je handen meer naar voren doet en iets hoger, en loslaat, de pony uitschuift met haar hals en in ieder geval wat meer ruimte krijgt om haar schoft te openen. Als ze de schoft opent kan ze haar rug beter opbollen en dus jou beter dragen.

Er is niets mis mee om een jong paard aan de teugel te rijden, maar dan wel op lengte en met juist ruggebruik. En dat kan ze nu helaas niet echt omdat de schoftwervels zich niet kunnen uitvouwen in deze houding.

hier ben ik het volledig mee eens. Daarbij is het bijna vanzelfsprekend dat een jong paard zich opkropt, aangezien de meeste jonge paarden het bit nog niet volledig accepteren. Contact behouden, dat is standaart, maar het lijkt me niet dat ze nu al het bit vast zou pakken en er achter zou kruipen. Zo wel heb je tot nu toe in het beleerproces gefaald. Elk jong paard wat ik ingereden heb, beleert heb, en zadelmak gemaakt heb. En ja dat zijn er veel. daarbij heb ik dit nog niet meegemaakt, En dan vallen ze altijd uit te schuiven. Dat het paard voorwaarts is och meis wees der blij mee!! Heerlijk, fijn laten gaan. Dan komt de juiste aanleuning vanzelf.

En daarbij, je kan je paard beter op lengte proberen te rijden, want dan heb je er veel meer aan.

veel succes. Dit bericht is niet aanvallend naar de ts bedoeld. EN daarbij wat een onwijs leuke pony!! Wees der zuinig op.