Cindy en Naomi voor het eerst op bokt @ work in de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Re: Cindy en Naomi voor het eerst op bokt @ work in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:11

Idd, ik zou haar eens na laten kijken.
Ik heb het idee dat er wat in de rug/SI-gewricht niet goed zit.
daardoor kan jij straks oefenen wat je wil, maar als je pijn heb is het natuurlijk moeilijk om ontspannen te zijn.
Eric Laarakkers misschien een optie? of iemand anders, maar dan kan je dingen uitsluiten.

Verder is dat bit ondertussen wel bekend.
Daar is genoeg over gezegt.

Verder vind ik je ook eigenlijk best netjes zitten. Je zit toch aardig recht op. Je zit niet als een zak aardappels.
Tuurlijk soms til je je hak op en je hand iets te hoog en soms zet je ze vast, maar al met al vind ik je houding netjes.
Heb ze echt veel beroerder gezien.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:16

Bedankt ; Ben ook door geweest naar Deurne met de zitcompetitie maar zelf vind ik mijn houding niet echt super Clown
en ik wil binnekort een afspraak gaan maken bij de ostheopaat die komt 1 keer in de zo veel tijd bij ons op de manege dus ik zou even kijken of er dan een gaatje vrij is
Ohja de naam is Marielle dacht ik
En natuurlijk neem ik jullie wel serieus !

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:21

Om eerlijk te zijn... zou ik er wat vaart achter zetten...óf.. niet meer rijden tot je zeker weet dat het niet in haar lijf zit.

Ik zou het niet op m'n geweten willen hebben.....om door te rijden terwijl je weet dat ze misschien pijn heeft...

Eerst zeker weten Ja

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:31

Ostheopaat is handig als je weet wat er aan de hand is.
Hij kan misschien wel gaan kraken en dan loopt hij even lekker maar de kans dat je wat beschadigt omdat je niet weet wat er is is heel erg groot.
Gewoon even naar de da en de rug na laten kijken.

Verder vind ik je ook goed zitten enzo hoor, ik heb niks op je rijstijl ofzo aan te merken! Het is alleen dat de houding van je paard niet klopt en dat is niet vanwege vuurwerk, zo te zien loopt hij al veel langer zo.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:34

Jep paintlinger, ben het er mee eens.
En stel dat er wat mankeert en daarnaga je weer rijden, dan kan het opeens een heel ander paard zijn Pling

Tante pollewoppie, als je mee heb gedaan met de zitcompetitie en je mag door, dan houdt dat in dat je
een behoorlijke goede zit heb. Beetje vertrouwen hoor! Knipoog
*vind het ook altijd moeilijk hoor. als ik mezelf zie, wordt je soms toch wat onzekerder*

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:36

de foto's zijn een beetje aan de donkere kant Knipoog

wel leuke diertjes! Knipoog

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:13

is het meisje met rose dekje niet beetje groot voor de pony? Op de zomerfoto ziet het er goed uit maar op winterfoto's beetje wollig en uit formaat Clown

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:21

ik heb niet het hele topic bekeken...even een vraagje...draagt ze haar staart altijd zo?
het lijkt wel of ze hen ook scheef draagt ,dit zou misschien kunnen verklaren waarom de ontspanning ver te zoeken is....het zou kunnen dat er een wervel scheef zit(ik zeg niet dat het zo is,maar het zou kunnen...)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:39

Naooom schreef:
Ik wil dat helemaal niet oplossen met zo'n bit . maar mij is die aangeraden .

Dat heb ik inderdaad gelezen. Je denkt goed te doen door zo'n advies op te volgen want je wilt zelf ook het beste voor je paardje maar helaas is niet elk advies goed.
Super dat je nu al over bent gegaan op een ander bit, mijn advies hierbij: ga rijden op een zo'n normaal mogelijk bitje, of althans, geen bit dat je hand versterkt. Lachen

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:33

Haai Naomi,

Je hebt een schattige pony! Jammer dat de foto's zo donker zijn, maar de laatste foto is erg leuk. Je hebt al een hoop commentaar gekregen en daar heb ik geen aanvulling meer op. Wel wil ik je een aantal dingen aanraden.

Mijn paard pakte het bit ook vast, hem rijd ik nu met een Dynamic Sprenger bit, dubbel gebroken (google 'm even). Ik vind het persoonlijk een fijn bit en ik denk mijn paard ook.

Dan nog een ostheopaat. Mijn paard wordt af en toe behandeld door Sandra van Leeuwen ( zie www.veterinaire-osteopathie.nl ) Zij is naast osteopaat ook erkend dierenartsen en verricht werkelijk waar wonderen haha! Ze heeft mijn paard heel goed geholpen en eens per jaar komt ze nog langs om hem even goed los te maken zodat hij er weer tegenaan kan. De moeite waard om even een kijkje op haar site te nemen.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:44

Je paard snotterd enorm! Mijn paard snotterd ook wel eens, maar niet zo gigantisch veel en is ook nog doorzichtig. Is je paard niet verkouden? Moet je wel een beetje op letten! Ander commentaar is al gegeven Knipoog Veel succes met je paard!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:52

Hallo!

Allereerst, wet een leuk koppie heeft ie Haha!
Maar toch dat bit. Ik snap niet dat het aangeraden is.
Ik ben een fanatieke springer en ik reed ook altijd met een gebroken trensje alleen ik had duidelijk geen overwicht en de martingaal hielp niet altijd even goed. Toen ben ik opzoek gegaan naar een ander bit. Nu zag ik deze dus ook maar aangezien ik & mijn vader de overgang erg groot vonden van een 'normaal'bit naar zo iets hebben wij een iets scherpere D trens gekocht. Ik merk nog niet veel verschil maar toch wel beter dan zo'n bit denk ik voor jou pony.
Succes met 'm en hopelijk hebben jullie nog veel plezier samen!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 16:03

Nou ik kon vandaag helaas niet rijden vanwege de sneeuw Clown
Maar ik heb haar even lekker geborsteld en heb even met haar gewandelt maar morgen heb ik weer les en ik heb nu het rolletjes bit er aan hangen dus morgen even kijken hoe ze daar weer op loopt .!
maar allemaal bedankt voor de adviezen enzovoort

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:07

Het ziet er niet ontspannen uit, ik denk dat je nog niet klaar bent voor de B laat staan L. Je probeert je paard nageeflijk te rijden maar zorg eerst dat ze gewoon helemaal rustig en relaxed aan een lang teugeltje loopt. Ga een paar keer per week naar buiten voor de afwisseling, daardoor worden paarden ook meer ontspannen. Over dat vasthouden van het bit, geeft halve ophoudingen en drijf iets meer bij. Dat helpt bij mij altijd goed als ik een keer zo'n paardje rij. Je zei toch dat ze erg voorwaarts was? Dat maak je eigenlijk alleen maar erger met dat bit. Druk veroorzaakt tegendruk.

Verder is je houding wel oke maar wel even aan je voeten werken.
Op de laatste foto ziet je paard er ontspannen uit, alleen die martingaal af. Met hulp teugels los je niks op wat aan jou ligt, kijk eerst naar je zelf voordat je aan hulp teugels begint. (een martingaal kan op zich geen kwaad, maar doe hem wat losser)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:19

marloesXpaco schreef:
... en relaxed aan een lang teugeltje loopt. Ga een paar keer per week naar buiten voor de afwisseling, daardoor worden paarden ook meer ontspannen. Over dat vasthouden van het bit, geeft halve ophoudingen en ...

Ik persoonlijk zou niet met zo'n drukke pony naar buiten durven, weet niet of dat ook voor Naomi geldt.
Zou eerst lekker in de bak of thuis trainen op het rustige rijden, niks moeilijks vragen maar weer helemaal terug naar de basis. En even naar een da/ostheopaat vragen Lachen Ben vandaag ook gekraakt, zoiets simpels maar het lost een heleboel op!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 20:21

Ik rijdt altijd buiten moet ook naar buiten toe om naar de manege te komen en als het weiland bevroren is dan ga ik ook naar buiten dus afwisseling heeft ze genoeg

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:26

Ik zou eerst naar de da met die poown.
Bit gaat niks helpen aan die staart.

Draagt zij haar staart altijd zo?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:28

Ik heb een goed advies voor je...neem i.p.v de manege les 1 keer per week priveles van iemand die weet hoe je een paard over de rug kan laten lopen en weet wat rechtrichten is. Jou paardje is scheef en loopt zijn rug weg te drukken. Vandaar die scheve staart o.a.
Een priveles kost misschien wel iets meer, maar je zal zien dat je ( mits de goede instructeur/trice) met sprongen vooruit gaat.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 20:32

Ik was ook van plan om prive lessen te nemen maar aangezien ik daar in de winter maanden niet veel aan heb want ik heb geen trailer want mijn ouders kunnen mij niet weg brengen en aangezien het thuis niet altijd te rijden is is de manege nu de enige oplossing en daar kan ik wel privelessen nemen maar als hun tijd hebben heb ik dat niet dus ik moet nog een beetje puzzelen maar ik heb daar uiteraard wel aan gedacht
en over dat staart scheef ze draagt hem hoog en daardoor lijkt het alsof ze hem scheef draagt volgens mij maar er kan wel iets vast zitten in de rug maar daar komen we snel genoeg achter

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:51

Scheef of hoog is wel een groot verschil.
Kijk eens naar de staart van je pony als hij draaft...als het goed is dan zie je de onderkant van zijn staart als het ware heen en weer zwiepen. Als hij dit een kant meer op doet dan de andere kant is je paard scheef, of zit in elk geval zijn rug vast aan een kant.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:48

Ik heb even lijntjes voor je getrokken, misschien dat het dan wat duidelijker is.

Hier zie je hoe ze op haar voorhand loopt (rode lijn) en hoe haar rug ong zou horen te lopen (witte lijn)
Je kan ook naar de bakrand kijken en zien hoe ver ze naar voor kiept.
Afbeelding

En hier zie je hoe ze haar rug wegdrukt.
Een rug hoor recht te lopen, zoals je ziet bij het witte paard (met de blauw lijn).
En dat vergeleken met jou eigen pony met de witte "lijn".
Afbeelding

Als je nog lang plezier van je pony wilt hebben zal ik hier echt wat aan doen.
Ik denk dat je dan ook een hele leuke pony ervoor terug krijgt Lachen