Manegepaard Halloween @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GinaLoveStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:16

Super mooi paard !
De laatste foto vooral.
Probeer je handen niet testrak te trekken.
Succses
Ander Commentaat heb je al

saarie

Re: Manegepaard Halloween @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:42

@GinaLoveStar: Dankjewel :D Handen weet ik inderdaad ;)

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:56

sorry , maar ik vind niet dat jij op L/M nivo rijd vanaf de fotos te zien .
je beenligging is niet hellemaal goed en je moet je handen veel meer dragen .
bij elke keer op de volte zetten druk jij je binnenteugel naar beneden , dat doet erg zeer in een paardenmond ;) je teugels mogen wel wat korter , en je moet je handen wat dichterbij elkaar houden

suc6 nog verder

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 11:13

@XxSultanxX: Ik bedoel ook geen wedstrijd L/M nivo, dat klopt! Ik bedoelde dat ik de oefeningen rijd en in die oefeningen les krijg. Binnenteugel zal ik op letten. Als ik mijn teugels nog korter neem, kropt Halloween zich nog sneller op. Ik probeer hem juist uit te nodigen om wat langer in de hals te blijven, vandaar.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:43

Leuk paardje! Oe die handen ontspannen en niet vastzetten!! Zoiezo bij het losrijden lossere teugels maar wel met contact..laat je paardje de nageeflijkheid zoeken. Eerst rijdt je je paardje actief en komt de achterhand eronder dan zal je paardje door de ontspanning zelf de nageeflijkheid gaan zoeken. Je handen ontspannen en hem zelf laten komen. Ga veel schakelen in overgang. Vooral de binnenhand staat hoog en strak..dit 'sturen' hoort niet zo je moet je handen netjes naast elkaar houden op dezelfde hoogte. Pak meer buitenteugel erbij anders rijdt je hem de kreupel in (uit ervaring). Verder lekker veel buigen en toch meer aan de slag gaan met de basis, daarna pas die andere oefeningen. De basis is pas goed als er (verkregen!!) nageeflijkheid is. Lekker veel inbuigen met voltes en de achterhand eronder krijgen. Je handen minder hoog en dus niet te hard in de hand zijn. Zo worden veel manegepaarden door sommige ruiters ongevoelig in de mond gemaakt waar veel getrek en spanning aan vooraf is gegaan. Steeds blijven denken dat zo'n mond enorm gevoelig is en je een pakje boter in je hand hebt die niet kapot geknepen mag worden. Heb zelf namelijk ook een handje van vastzetten van de hand, zonder gevoel en ontspanning. Veel plezier samen jullie zijn een leuk team!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 17:40

@Joceline: Dankjewel voor je uitgebreide tips, ik ga ermee aan het werk ;)

NdewildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:43

ziet er goed uit, wat een mooie pony zeg!
lekker grof gebouwd daar houd ik wel van!

veel plezier er nog mee

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 17:56

@Ndewilde: Dankjewel voor je berichtje! Ik hou er inderdaad ook wel van, die welshcobs :D

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:01

Hey weer saar! De enige van de blije die rijfoto's erop zet!
Je moet er ook ff bij zetten dat als je halloween nog meer voorwaarts rijd, zonder hem duidelijk op de vangen, dat hij alleen maar gaat lopen rennen. En er verder niks gebeurt.
Inderdaad vind ik travers en dat soort dingen, ook prettig om bij hem te doen. Mits hij een beetje los is.
Lengte in de hals kan je bij hem creëren(?) door hem echt meer uit te schuiven. Durf die handen maar wat van je af te brengen en kijk maar waar het op uit draait. Durf hem eens kwijt te raken. Zie je zaterdag!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 08:01

Sanne_Relax schreef:
Hey weer saar! De enige van de blije die rijfoto's erop zet!
Je moet er ook ff bij zetten dat als je halloween nog meer voorwaarts rijd, zonder hem duidelijk op de vangen, dat hij alleen maar gaat lopen rennen. En er verder niks gebeurt.
Inderdaad vind ik travers en dat soort dingen, ook prettig om bij hem te doen. Mits hij een beetje los is.
Lengte in de hals kan je bij hem creëren(?) door hem echt meer uit te schuiven. Durf die handen maar wat van je af te brengen en kijk maar waar het op uit draait. Durf hem eens kwijt te raken. Zie je zaterdag!

Tuurlijk gaat hij dan rennen, dat is toch ook wat je wilt van hem, als je hem been geeft en geen contact houdt... Eerst eens naar de ontspanning en nageeflijkheid, ik weet zeker dat het wijken niet eens onder controle is als de nageeflijkheid er ook niet is. Van geintjes zoals travers e.d. zul je later veel spijt hebben als je het pas echt gaat leren en je hebt steken laten liggen, zoals de belangrijkste steek; de nageeflijkheid.

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:20

valt me op dat vooral op de eerste foto's je handen nogal wijd staan
op latere foto's is dat al wat beter maar probeer je handen nog iets hoger te houden

ook zijn je hakken nogal naar binnen gedraaid, probeer je tenen wat meer naar het hoofd van pony te richten.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:17

@Freekjuhh: Dankjewel voor je bericht :) mijn handen heb je gelijk in, ik probeer hier op de letten en het is al wat verbeterd gelukkig (zie vorige topic). Mijn tenen/enkelhouding kan ik helaas door een afwijking aan mijn voeten niet veel aan veranderen! Ik probeer er zoveel mogelijk op te letten ;)

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:17

Leuk paard zeg !

Als je je teugels net iets korter neemt kun je je handen meer voor je houden.
En naar voren blijven kijken. Verder leuke fotos !

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 20:00

@claudiaaB: Dankjewel! Klopt, ik moet echt eens ophouden met naar die mooie pony te kijken :D Teugels werk ik hard aan, is ook al wat verbeterd hoop ik (zie vorige topic) maar bedankt voor de tip!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:05

Ik vind dat je hem nog best netjes aan het sjouwen hebt, aangezien het een manegepaard is!

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:11

Wat een knapperd heb je daar :j
Wat loopt ie mooi, om een manege paard te zijn!
Misschien je handen wat meer bij elkaar houden ?
Anders mooi hoor. *D

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:17

Ziet er leuk uit hoor, en je geeft zelf zowat al het commentaar. Ik ben het eens met wat meer lengte in de nek ;) En in het begin van je foto's dacht ik dat je beugels wel een gaatje langer konden, maar verderop in de foto's weer niet :D

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:44

@LoveRheSanne: harstikke bedankt! :) we doen hard ons best
@Noek_: jij ook bedankt! Klopt, handen mogen smaller, heb de neiging om ze wat breder te zetten om hem te helpen.
@naomi109: dankjwel :) klopt, lengte in de nek moet ik ook durven, zoals Sanne_Relax ook al zei. Beugels mogen soms langer idd, ik heb altijd heel kort gezeten en zak nu gaatje na gaatje naar beneden :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:11

Sorry dat ik het zeg maar, dat paard kan waarschijnlijk wel lang en laag lopen, maar hij kan het niet door jou hand houding, hij heeft totaal geen vrijheid en moet daardoor wel opgekropt lopen.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 22:21

@EllaBellaah: Vast wel dat ie dat kan :) heb het hem alleen nog nooit zien doen ohz. Ik werk aan mijn handhouding, misschien kun je je commentaar onderbouwen met wat tips?
Het klopt niet helemaal dat hij alleen door mijn hand zo opgekropt loopt en dat hij lang en laag zou lopen als ik hem meer ruimte zou geven. Ik mag hem inderdaad meer laten ontspannen, maar het zit ook in dit paard dat hij zich opkropt.
Nogmaals, we werken er aan en willen graag wat tips :) Ik rij hem jammergenoeg niet vaak, af en toe een paar keer achter elkaar, dan maanden weer niet.