Biebabeloeba schreef:Beeld je het zelf maar eens in, zou jet het leuk vinden om ELKE dag een uur naar school te gaan?
Ow ja hoor! Hadden ze dat in mijn tijd al niet kunnen verzinnen ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Biebabeloeba schreef:Beeld je het zelf maar eens in, zou jet het leuk vinden om ELKE dag een uur naar school te gaan?
G_Forever schreef:Ninx schreef:Ik begrijp nu dat het paard OF gereden wordt, OF op stal staat?
Zulke pony's hebben de ruimte nodig..... ieder paard, maar dergelijke pony's i.h. bijzonder... tis een jong ding.
Wanneer jij een plek versiert waar ie lekker naar buiten kan hoef je hem niet iedere dag te rijden.
Blijft ie tussen zijn oren ook stukken gezonder!
Nee, of gereden of buiten in de paddock met een vriendje. ( die niet zo ruim is vind ik zelf )
zomers staat ie wel op het land. En savonds gaat ie zn stalletje in.
eowyn04 schreef:G, ik kort graag af![]()
Ik heb ook een koud-bloedje hoor.Alleen groninger type.
Maar doe ajb voorzichtig. Ook voor in de toekomst. Je wilt toch graag langer genieten van je paardje?
Daarom vraag ik het ook
Ladygiroc schreef:G_Forever schreef:
2 keer in de week springen vind je niet teveel??![]()
Ik weet niet hoelang je wil genieten van je haffie? Maar als je op deze manier doorgaat zal die ht niet al te lang uit houden. Je overvraagd je paardje. 2 x springen 2 x les, vergeet niet dat een les altijd intensiever is dan 'gewoon rijden'.
Maar doe vooral wat je niet laten kan..
2x springen, niet te intensief idd. 1x word er in de les wat intensiever gereden, in de andere is privé les, en is het gelijk een stuk minder intensief omdat de instructeur mij wil helpen met hoe ik dagelijk rijd
Ladygiroc schreef:Biebabeloeba schreef:Beeld je het zelf maar eens in, zou jet het leuk vinden om ELKE dag een uur naar school te gaan?
Ow ja hoor! Hadden ze dat in mijn tijd al niet kunnen verzinnen ?
) naar school te gaan?
Biebabeloeba schreef:OWwwww man, ik geef het op....als je paard binnen 10 jaar (dan isdie zo oud als mijn springlevende paardje nu) kapot is en zwakke pezen en spieren omdat je elke week 2x moest springen, kom dan aub niet nr ons gelopen...en verkoop hem dan ook niet aan de handelaar, maar doe maar direct enkeltje slacht of als je toch zoooveeeeel van hem houdt, hou hem dan maar bij als grasmaaier (betwijfel sterk of je dit gaat kunnen, want hem nu 1 dag rust geven is al teveel...)
je wilt geen hulp, je wilt enkel dat iedereen zegt hoe goed je bezig bent, terwijl dit heeeleemaaaaaal niet waar is, je overbelast je pony! probeer dit aub te begrijpen!!!!!!! je doet hem echt geeeeeeen plezier met elke dag te rijden en jezelf ook niet als je er nog 20 jaar van wilt genieten!
haha, ik bedoel maar de ene periode wel iedere dag, de andere niet.. Maar met 4,5 een paardje pas in laten rijden vind ik wat aan de laten kant:P. ik heb hem niet zelf ingereden, maar als ik dat wel had gedaan had ik dat wel wat vroeger gedaan als 4,5
Ik dacht dat dat nooit zo'n probleem was geweest, maar ok, als jij dat wel zo vind

maar aangezien ik ook nog werk & school heb
(wel zat tijd voor mijn pony) bedacht ik het zoiets. Tuurlijk is dit niet zoals het precies gaat, kan altijd wisselen, maar wel zoiets ongeveer
LaFunkyJazz schreef:Volgens mij spring je geen 1.60?
Spring dan vooral 2 x in de week hoor, paard kan wel wat hebben.
1 dag rust zal ik er wel inbouwen als ik jou was
haha wat zijn die discussie forums toch geweldig!
) laten tonen!
maar ik was echt gewoon bang dat je weer zo iemand was die om hulp vraagt, maar er uiteindelijk niet naar luistert en er niets mee doet en ben eeeeeecht blij dat je dit doet

. Maar iig ben ik blij dat ik dit schema zo heb aangepast! Ga er volgende week (Morgen dus:P) Mee aan de gang! Dankjewel!
Jij ook succes met jou rij/verzorg/eigen paardje(s)
KiWiKo schreef:3 jarige.......... 3 keer per week 30 minuten......... 4 jarige keer per week 40 minuten........... 5 en plus jarige 4 keer per week een uur....... maximaal![]()