Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
natascha78 schreef:maar om even terug te komen op wat hij doetmet rijden...
Nou gewoon stap, draf, stap, draf, galop dat soort dingen.
Wanneer ze onderweg dingen tegen komt kan ze aardig te keer gaan zoals andere paarden, landvoertuigen, maar dat gaat op zich alle maal wel.
Maar welk rondje je ook terug rijdt,, ze weet gewoon dat het richting terug is, we hebben al verschillende malen het terug alleen bij stap en draf gehouden, of over het fietspad dit doet haar minder aan racen denken ,,, en dat gaat allemaal wel goed.
Maar waar het nou dus gewoon om gaat is dat ze niet rustig kan gallopperen terug, we hebben haar verschillende malen tegen een boom aangezet en opgetrokken. Maar waar het om gaat is dat mijn vader op zijn leeftijd wel veilig moet kunnen rijden. En dat kan iedereen hier wel tegen een stang zijn ,, maar zonder de stang is ze gewoon niet te rijden heb zelf in het beginook een trens erin gehad omdat we dachten dat het moest kunnen maar dat gaat gewoon niet. ze loopt ook voor de wagen en is dn echt super braaf en gehoorzaam. Maar alleen met de wagen in de middle of nowhere is niet verstandig dus vandaar dat hij gewoon ook onder het zadel wilt rijden..
russel schreef:Je moet ook niet op de terugweg galopperen, ze weten idd altijd dat het de weg terug is. Mijn paard kan ook niet op de terugweg galopperen, dan ben ik hem ook kwijt.
russel schreef:Ben wel benieuwd hoe oud paps is, volgens mij valt dat wel mee
Maritdegroot schreef:tja, zoals velen zeggen, een ander bit is niet de goede oplossing. Je tinker moet gewoon naar je vader en jou luisteren, doet hij dit niet, dan zou ik eerst maar weer veel in de bak gaan rijden, omdat het paardje dan niet helemaal gehoorzaamd!
roosa schreef:russel schreef:Ben wel benieuwd hoe oud paps is, volgens mij valt dat wel mee
Er stond toch ergens dat de beste man 60 wasof zie ik ze nu in enen vliegen.
AnitaJoeri schreef:Maritdegroot schreef:tja, zoals velen zeggen, een ander bit is niet de goede oplossing. Je tinker moet gewoon naar je vader en jou luisteren, doet hij dit niet, dan zou ik eerst maar weer veel in de bak gaan rijden, omdat het paardje dan niet helemaal gehoorzaamd!
ze heeft gezegd dat die tinker in de bak prima luistert.
piene schreef:Iedereen mag zijn mening geven toch? ten slotte wordt er naar gevraagd, dat heeft niets te maken met: "de een weet het nog beter dan de ander" we proberen allemaal mee te denken voor een oplossing. en soms zijn mensen het dan niet met elkaar eens, moet kunnen toch?
Mijn mening is:
Voorlopig even niet alleen naar buiten gaan, ik weet niet of ze weide of stal genootjes heeft, maar ik heb zelf het idee dat Tinkers nog eens extra kudde dieren zijn.ga lekker samen met een ander paard, die wel terug te nemen is.
Niet op de terugweg galoperen, ga het probleem niet opzoeken, iemand van 60 die met een noodgang van zijn paard afvalt, valt heel anders dan iemand van 20. rijervaring en soeplesse buiten beschouwing gelaten.
als een paard(dus ook een Tinker) gaat, dan gaat ie! eenmaal het bit geklemd is er niks meer te besturen, niet op een volte, niet in een stop, je kunt alleen maar hopen dat je dan kunt blijven zitten.
wat voor een bit je ook gebruikt.
Het paard lijkt in het begin met een scherper bit beter te besturen, omdat het heel direckt op je teugelhulpen zal reageren. ik heb gemerkt dat ze er ook veel nerveuzer van worden. dat lijkt me op een buitenrit juist niet fijn.want juist met zo'n scherp bit en een nog wat onervaren ruiterhand kan het bit het paard onbedoeld pijn doen.
je vader zal juist lekker relaxed op buitenrit willen.
ik hoop dat jij en je vader op een oplossing komen.![]()
En nog even gezegd hebbende: Tinkers zijn niet lomp, het zijn geen fietsen waar je zomaar even opstapt en mee weg rijd.
ze hebben geen hoge pijngrens en zijn juist heel gevoelig. heb je hun respeckt en bereidwilligheid dan werken ze heel hard voor je, zo niet dan sluiten ze zich voor je af en lijken ze star en ongevoelig en koppig
oke ze zijn wel eens eigenwijs, het zijn dan ook geen slaafse typjes, maar dat wil niemand want dat is vreselijk saai.
suleilitha schreef:Of hij nu bijna zestig is of niet, doet dat ertoe? Ook mensen van tegen de zestig moet het lukken om goed paard te rijden. Ik zie het als een tekortkoming in de rijkunst op zich, hoor.