Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
janouk schreef:anniee schreef:Zoals ik al eerder steeds aangaf; hij hangt niet in mijn handen, Storm is echt bijna op je pinken te rijden
Hier zit je probleem: een probleem dat veel Haflingers hebben. Ze zijn mega slim. Hij voelt zo lekker licht aan voor jou als ruiter, omdat hij geleerd heeft achter de teugel te lopen. Hij laat het bit helemaal los. Lekker licht en heeft geen last van jou zo. En daar zit het gevaar voor jou als ruiter, omdat het lekker voelt, blijf je zo rijden. Maar je pony wordt gereden met een 'valse knik', zoals dat heet. Je probeert het te compenseren wat je voelt, door achterover de hangen en je paard als het ware proberen bij het hoofd op te tillen.
Ken het, heb ook zo'n Maflinger.
Kijk maar naar de foto's: de wervel achter de oren zou het hoogste punt moeten zijn. Bij jouw pony is dat de 3e wervel.
Heb je les? Daar zou je het met je instructeur over moeten hebben. Flinke stap terug: naar voren rijden. Net als een fiets: eerst trappen, dan pas in je handrem knijpen. Hij moet eerst gaan lopen en onvoorwaardelijk voorwaarts gaan, voor je voor kan gaan terugrijden of begrenzen.
Succes met je slimme hafje
Maar als ik ze als het ware 'uit de hand laat kauwen' dan gaat hij gewoon lekker met de neus over de grond. Hij loopt naar mijn weten dan ook niet achter de teugel; dan zou ik ook geen controle meer hebben toch?
anniee schreef:. Hij loopt naar mijn weten dan ook niet achter de teugel; dan zou ik ook geen controle meer hebben toch?
Hij loopt achter de teugel, jij hebt een heel licht paard: veel te licht, hij is op de pinken te sturen, maar maakt voor zijn halshouding een volledige verkeerde buiging. Jij vindt het zo wel lekker rijden en hij ook. Iedereen tevreden, alleen is het niet correct en ga je er zeker problemen mee krijgen: of in verkeerde spieropbouw bij je paard en bij vervolgtrainingen, etc.
).

)
(Wat je ook duidelijk kunt zien
)
).

!! Op een paar foto's zit je best een beetje naar achter, En het lijkt of je pony aan de teugels hangt.. 
Geryon schreef:Heey! Op de filmpjes lijkt het alsof hij niet echt aan je been is. Met dat terugrijden en veruimen zie je goed dat je hem best hard moet aandrijven voordat ie goed vooruit gaat. Mischien moet je hem eerst voor je been hebben voordat je hem nagefelijk laat lopen. (dus bijv. met rijden eerst even goed aan eht been maken) Verder kan je beter heel weinig op de hoefslag rijden zodat ie meer op zijn eigenbenen gaat lopen. Het ziet er een beetje sloom uit zou ik maar zeggen. Mischien meer oefeningen ofzo!??! En je moet hem goed van achter naar voren rijden. Veel succes!