Saskia @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GBoterbloem

Re: Saskia @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:14

Ziet er best goed uit voor een 21 jarige, en springen kan ze wel:D!

Maaruhm phoe phoe wat een onderhals, ongeloofloos Gaaaap
Terwijl ze tijdens het springen wel degelijk 'rond', als je de rij fotos ziet zou je meer een hert verwachten maar dan zie je toch een goed springende pony....

Ik zou toch wel het een en ander gaan uitzoeken, mond, rug, zadel, bit, ruiter... Zo weggedrukt lopen met onderhals erop kan nooit goed zijn, dan moet er wel iets mis zijn,

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:43

ik zou de martingaal er zo ie zo af halen ook met springen, pony heeft het hoofd toch wel hoog, die martingaal heeft niet zo veel nut zie ik op de foto
en waar de hulpteugels beginnen eindigd de rijkunst.

lekker wat losser laten, achtjes gaan rijden veel overgangen en ontspanning zoeken al is het een uur stap/drafwerk.
ook een wat oudere pony kan dat gerust nog leren, leeftijd speelt geen rol.

succes

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 10:36

de martigaal heeft wel degelijk zin hoor maar dat is jou mening.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:26

Een punt wat ik nog niet gelezen heb in de reacties in dit topic tot nu is de letterlijk het zitten: volgens mij zou dat meer 'op je kont' moeten zijn dan dat jij op de foto's doet. Je eigen buikspieren voelen/aanspannen, geen holle rug trekken en echt letterlijk op je billen zitten/diep zitten. M.n. in die eerste foto van 2007 zie je dat je erg 'op je voorkant' zit (ahem). Je bovenlichaam hou je wel rechtop, schouders zijn ook mooi recht, daar zit het denk ik niet zo zeer. Heb je hier nog wat aan?

(De springfoto's vind ik super trouwens, daar zit je zelf ook heel correct - voor zover ik dat kan inschatten...)

Succes!

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 18:04

nou ik heb wel is zonder martigaal gereden en met springen trek ze haar hele hals lang en dan heb ik na de sprong geen controle meer en gewoon rijden trekt ze haar hoofd ook omhoog.
maarja ikm ga hier verder niet meer op in ik ga gewoon verder rijden voor fun ben ook niet van plan meer om wedstrijden te rijden dus bij deze zeg ik jullie dat ik geen reacties meer hier op geef ik vind het wel mooi geweest met deze topic.

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:31

Rarara mensen ik sprak de eigenaar net en het blijkt saskia is al 23jaar oud xd verder rij ik de hele winter niet meer van wege de wei die steenhard is de eigenaar zei dat het beter was dat ze nu eerst ff op een dieetje gaat en dan weer rijden en zelfs de eigenaar zegt dat het eenmaal al vanaf kleinsafaan in saskia zit met haar hoofd maar ik heb hem zover gekregen dat hij er toch een veearts bij roept.

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:20

het ligt meestal niet aan het paard of de pony , rijkunst zegt veel en veel meer.
daar ligt het ook 9 van de 10 keer aan,

jij bent hier degene die advies vraagt, dat krijg je op positieve manier, en dan reageer je zo???

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:58

zeg jongens.. doe eens niet zo kinderachtig!!

Back to basic idd!
en laat je zadel eens nakijken,dit ligt véél te ver naar voren DUS over het schouderblad, wat het paard belemerd in de beweging.
ook lijkt het alsof het op de schoft druk , maar dit kan ik natuurlijk niet beoordelen vanaf een foto. maar dit kan een reden zijn ook dat ze haar rug wegdrukt.
Lachen en dan lekker opnieuw starten via de ontspanning, en niet dmv een martingaal.. lekker opbouwen.. lang teugeltje.. les nemen.. zelf ontspannen, je handen loslaten..

doe rustig aan, fijne jaarwisseling. en ga d'rvoor in het nieuwe jaar!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:35

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips. Uiteraard is het ook de bedoeling dat jullie VRIENDELIJK op elkaar reageren en dat zie ik hier niet gebeuren.
Jullie zijn vrij om goed onderbouwd kritiek te geven, maar probeer het wel een beetje genuanceerd te brengen zodat de TS er ook daadwerkelijk iets mee kan doen Lachen