Flipje @ work (verbetering?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xShanice

Re: Flipje @ work (verbetering?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:02

Ik zie meer verslechting! Je handen mogen wel veeeel lager. Vind het er een beetje gespannen uitzien eerlijk gezegt..

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 19:44

Vue, wat bedoel je precies met het kantelen omdat ik m'n tenen omhoog steek? Kantel ik dan naar voor ofzo? En imo is tenen omhoog hetzelfde als hakken naar beneden? Verder bedankt voor de tips, ik zal erom denken Lachen
detour, bedankt voor het compliment xD Wel lastig hoor, met al die mensen die beweren dat je je paard mishandeld, al zijn tips altijd nuttig natuurlijk ^^ Wel fijn dat er mensen zijn die iets positiever zijn (:

Verder voor iedereen die vindt dat mijn instructrice "drastische maatregelen" moet gaan nemen en mij "eens flink moet aanpakken", klinkt een beetje bot, niet? Ik ben toch niet meteen een crimineel omdat ik het probleem van m'n handen onderschat heb? ..

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:57

Ik rijd sinds kort ook op de AdB manier en herkende het meteen.. Je handen zijn zelfs voor deze manier wat hoog, maar je zegt er aan te werken, ook hoef je je ellenbogen niet zo wijd neer te zetten je kunt gewoon langs je lichaam sturen, maar het is lastig ik weet het ; Omdat ik weet waar je mee bezig bent vind ik het er best goed uitzien voor de 2 maanden dat je er mee bezig bent. Ik heb wel het idee dat je balans niet optimaal is, heeft je instructrice het al eens gehad over licht lichtrijden? Heb het idee dat je wat te zwaar gaat zitten (doordat het lijkt dat je achterover valt)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:05

Jouw houding vind ik niet echt heel erg geweldig. Knipoog
Hoewel er een heleboel te verbeteren valt, zie ik je paard op deze foto's beter lopen dan op die van je andere topic. Daar loopt hij in elkaar getrokken en totaal niet los door zijn lijf.
Alle begin is moeilijk moet je maar denken, komt met een hoop oefenen vanzelf wel goed. Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:45

Even iets wat je kunt proberen:

Neem een stokje van 15 cm op de uiteinden, dit is al breder dan de paardemond.
Ga hiermee rijden: dus stokje vasthouden en teugels ook ==> veel plezier Haha!

Dit helpt echt tegen het ongelijk houden van de handen!!!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:56

Eerlijk gezegt schrik ik best wel..
Heb je vorige topic nog niet gezien, ga ik zo doen.
Probeer je handen écht lager te dragen, dus bij het zadel, maar draag ze dan wel zelf en laat ze niet leunen op je zadel! Knikje in je elleboog, en je armen + ellebogen aan je lichaam,
tenen naar binnen, en voeten niet afsteken.
Snap niet helemaal wat je met je handen doet hoor..
Verder leuk dier!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:36

Ondanks alle grove commentaar, wat zien jullie nou liever?

Dit:
Afbeelding

Gespannen maar wél hoe dan ook in de krul met lage handen...bij overgang terug ziet het er ng een heel stuk erger uit zelf.
ruiter lijkt hier idd netter te zitten, maar wel door aardig aan die teugels te hangen.
Zover achter de LL lopen en hand niet op kunnen/durven zoeken is ook funest voor je paard

of dit:
Afbeelding

Een ontspannen paardje dat de hand op durft te zoeken en losser in zn lichaam gaat bewegen, en oke een ruiter die zelf nog veel moet leren en oa aan haar houding moet werken.

Nou scheelt het dat ik ook op deze manier rij, en weet hoe het er in het begin uitziet, als ruiter+paard beide nog wat onwennig zijn maar ik weet ook hoe het er later uit gaat zien als de ruiter meer is gewend aan deze manier van rijden en ook het paard weet dat hij kan ontspannen, rechter is en losser in het lichaam.

Wel 1 tip, steek je ellebogen niet zo af!
En je lijkt wat moeite met lichtrijden te hebben, ga eens proberen om 2x te staan en 1x te zitten of 3x staan 1x zitten en dat een aantal rondjes volhouden, als je dat kan is je balans iig in orde Lachen

Verder, ga lekker zo door ondanks het negatieve commentaar van anderen, als je goede begeleiding hebt en niet zelf dingen gaat ´proberen´ maar meteen je instructrice om advies vraagt als je vastloopt komt het wel goed!
En het begin duurt wel even, voor je paard echt recht is en los in zn lichaam en je hand mooi volgt en helmaal wil zakken, maar als je eenmaal weer aan de aanleuning aan het werk bent etc gaat het ineens zo snel!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:20

Ik vind dat je die 2 foto's niet goed met elkaar kunt vergelijken, Renske. De 1e foto is weer een voorbeeld van een ander ''uiterste'...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:25

Nee hoor is geen uiterste, ze gaf zelf aan dat hij altijd zo liep
Bij overgang terug naar stap liep hij zelfs nog meer gespannen, tegen de hand, hoofd kantelen etc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:58

_Suus17_ schreef:
Vue, wat bedoel je precies met het kantelen omdat ik m'n tenen omhoog steek? Kantel ik dan naar voor ofzo? En imo is tenen omhoog hetzelfde als hakken naar beneden? Verder bedankt voor de tips, ik zal erom denken Lachen
detour, bedankt voor het compliment xD Wel lastig hoor, met al die mensen die beweren dat je je paard mishandeld, al zijn tips altijd nuttig natuurlijk ^^ Wel fijn dat er mensen zijn die iets positiever zijn (:

Verder voor iedereen die vindt dat mijn instructrice "drastische maatregelen" moet gaan nemen en mij "eens flink moet aanpakken", klinkt een beetje bot, niet? Ik ben toch niet meteen een crimineel omdat ik het probleem van m'n handen onderschat heb? ..

Jij mishandeld je dier niet, meid, je bent nog aan het prutsen, aan het leren, zoekende en dat snapt je dier niet. Maar het oogt fysiek niet gestresst daardoor, al zal het kantelen wat minder prettig voelen.

Die tip van poes werkt idd mega, stokje pakken, of doe eens een halstertouw om de hals, pak dat vast met je wijsvingers en dan houd je je handen daar (riempje martingaal is ook optie).
Volbloedjes zijn gewoon niet zo dressuurgericht gebouwd. Knipoog

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:13

Renske_ schreef:
Nee hoor is geen uiterste, ze gaf zelf aan dat hij altijd zo liep
Bij overgang terug naar stap liep hij zelfs nog meer gespannen, tegen de hand, hoofd kantelen etc

Ik zie inderdaad liever het tweede plaatje, maar ook vind ik het twee uitersten. Het beestje zoekt dan nageeflijkheid wel op, maar wordt gehinderd door onrustige handen (door de hoogte) en doordat 1 kant (de binnenhand die juist soepel moet zijn) wordt vast gehouden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:54

Daar heb je wel gelijk Joceline, daarom zal ze idd hard aan haar houding moeten werken.
Maar vergeleken met het vorige topic is iig het paard een heel stuk meer ontspannen, en nog wel zoekende maar op de goede weg Lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:56

Renske_ schreef:
Daar heb je wel gelijk Joceline, daarom zal ze idd hard aan haar houding moeten werken.
Maar vergeleken met het vorige topic is iig het paard een heel stuk meer ontspannen, en nog wel zoekende maar op de goede weg Lachen

Inderdaad, ja hoor het zal zeker goed komen, gewoon lekker oefenen en veel lessen Lachen

lolokanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:07

vind u manier van rijden in het vorige topic precies veel beter. U stuurt het paard niet echt maar trekt gewoon de nek om. Voltes rijden is niet alleen nek om, het hele lichaam moet geplooit zijn. Volgens mij ben je op het slecht pad geraakt.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:09

probeer anders je teugels wat korter te maken, hoef je je handen ook niet alle kanten op te gooien Knipoog
leuk beestje Lachen

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:42

Poes en Renske_ bedankt voor de tips Lachen
Die eerste foto is inderdaad geen uiterste, zo ging het altijd.. Persoonlijk vind ik dat veel en veel zielig dan hoe het nu gaat, al ben ik me er natuurlijk wel van bewust dat ik 'm hinder door m'n hoge handhouding. Inmiddels zijn we een week verder en zeg ik, terwijl ik op m'n paard zit, iedere 5 tellen tegen mezelf "handen laag, binnenhand ontspannen, buitenhand eraan, op je kont zitten" enz. En volgensmij lukt het wel aardig. Zal binnenkort weer wat foto's maken om te zien of dat ook zo is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:57

Renske_ , je pakt de beste foto van de ts Rolleyes

Vergelijking met de andere foto's van de ts vind ik het beide niks en wil ik ook niet kiezen Tong uitsteken

Wel goed dat de Ts wat doet met het commentaar OK dan!
Als mens/ruiter maakt je nu eenmaal fouten, de kunst is om te leren van je fouten Vork

Torretje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:09

Ik zou je aanraden (voorlopig) bitloos te gaan rijden, tot jij je handen meer onder controle hebt.
Je zit je paard nu onnodig in de weg en daar worden jullie niet beter van.
Verder een hele leuke combinatie!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:49

superwoman schreef:
Renske_ , je pakt de beste foto van de ts Rolleyes

Idd, maar wel de beste van beide topics Knipoog

Da je het beide niets vindt is jouw mening, maar aangezien ik de manier van rijden ken en weet wat de bedoeling is weet ik ook dat die beste foto van dit topic straks haar bevestigde basis is Lachen
Dan kan jij het niets vinden, net zoals 2/3 van de reacties in dit topic, maar als je alleen komt met dat je het beide niets vind schiet de ts er ook niets mee op he!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 08:44

Renske, ik heb al eerder gereageerd, waar de ts hopelijk wel iets mee kan. Jouw vergelijking helpt de ts ook niet Knipoog

Ik kan nog wel slechtere foto's vinden hoor en dan zal ze allicht beter zijn dan die ander, maar wat heeft zij of dat paard daar aan? Het is de bedoeling dat ze beter gaat rijden, niet slechter Clown

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:32

Zoals eerdere zeiden je ahden leiden een eigenleven.

Mijn tips:

Doe die teugels korter! Doordat ze zo lang zijn trek je je handen te ver naar achteren waardoor het geen mooi plaatje is. Daarnaast handen lager en bij elkaar. En je vind geen geld of kerstballen in de bak dus hoofd omhoog en geen vleugels, want vliegen lukt neit die die ellebogen aan het lichaam. Meer naar achteren zitten schouders naar achteren en daarnaast probeer met ingalloperen gewoon te blijven zitten en die teugels niet losgooien en rijd lekker veel volte's en wendingen en overgangen zodat ze ontspannender wordt en het voor jouw makkelijker wordt om goede aanleuning en nageefelijkheid te krijgen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:35

superwoman schreef:
Renske, ik heb al eerder gereageerd, waar de ts hopelijk wel iets mee kan. Jouw vergelijking helpt de ts ook niet Knipoog

Ik kan nog wel slechtere foto's vinden hoor en dan zal ze allicht beter zijn dan die ander, maar wat heeft zij of dat paard daar aan? Het is de bedoeling dat ze beter gaat rijden, niet slechter Clown

Ken jij de methode waarop ze rijdt? Aan je reactie's te zien nml niet, en het plaatje wat ik plaatste is júist waar naartoe wordt gewerkt volgens die methode, dus ze is zeker wel op de goede weg.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:36

Probeer je paard meer onder je te rijden, dus probeer rechtop te zitten en dat erin te hameren en je handen mogen meer bij elkaar en naar beneden.
Verder heb je een leuk dier onder je kont, als je aan je houding gaat werken, zal het paard er ook wel van gaan profiteren Knipoog

Veel succes Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:43

mag ik vragen wat de bedoeling is??? ik zie slechts een paard dat gruwelijk uit balans loopt, zoekend met zijn benen en een ruiter die even hard op zoek is............

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:59

Kan niet meer editten maar wat ik nog even wou zeggen, kun je niet eens zitlessen proberen? Misschien heeft dat een positieve uitwerking op je zit. Ik zie namelijk op alle foto's dat je afhankelijk word van je teugels. Je moet voornamelijk op je zit rijden. Als dit eenmaal goed gaat kan je paard onder je ook echt ontspannen en later de nageeflijk heid opzoeken Knipoog