Don_Zhivago schreef:hier is al een eeuwig heid een discussie over, en daar gaan de mensen het nooit over eens worden arabesk
Uiteindelijk zal de norm over bitgebruik ook gaan veranderen. Die verandering is al op gang, daar kun je niet omheen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Don_Zhivago schreef:hier is al een eeuwig heid een discussie over, en daar gaan de mensen het nooit over eens worden arabesk

). Ik ben haar toen gaan rechtrichten via rechtrichtende buigingsarbeid (paardenbegrijpen.nl). Elk paard is van nature links/rechtshandig en buigt makkelijker eenzijde op. Buigingsarbeid en werken aan de hand werkt ontspannend en ze worden er sterker van. Nu is mijn IJslander super braaf! Aangezien jij schrijft dat jouw IJsje metname rechtsom problemen geeft, is dit voor jou misschien ook een optie. Succes! 

Don_Zhivago schreef:ja dat weet ik.. ik sta er zelf ook wel open voor.. maar ook ik ben er 1 die denkt dat je met bit wel degelijk meer controle heb over je paard...
Dan nog zijn hier al jaren discussie over.. en die houden toch nooit op
Tinka schreef:Ja dat rechtrichten lijkt me wel wat, ik ben alleen nog op zoek naar iemand die me les kan geven op die manier.

Arabesk schreef:Don_Zhivago schreef:ja dat weet ik.. ik sta er zelf ook wel open voor.. maar ook ik ben er 1 die denkt dat je met bit wel degelijk meer controle heb over je paard...
Dan nog zijn hier al jaren discussie over.. en die houden toch nooit op
er komt een dag dat bitten alleen nog in musea te vinden zijn en dat mensen bijna niet meer kunnen geloven dat er een tijd was waarin het normaal was dat er stukken metaal in de paardenmond geschoven werden

Fijn dat het goed ging. 

Daar zijn we helemaal overheen gekomen, ik rij nu ook af en toe zonder zadel en ze is erg goed ontspannen. Laat je niet wijs maken!
). En als ze dan lekker nageeft en los aanvoelt kun je stelling vragen. Zeker niet de rechterhand vermijden, blijf nageeflijk rijden en stelling vragen.