Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyJane

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 10:56

Booooo schreef:
Beetje onzin om het met S&T op te lossen Nagelbijten / Gniffelen
Ik rij zelf ook een Shire van 1.93m (dus nog wat groter als die van jou) en die is ook erg eigenwijs. Gewoon goed eraan blijven rijden en het gaat vanzelf wel over hoor..

Verder, leuke kruising

Nou denk niet dat je alle shires met elkaar kan vergelijken... Zal je de details besparen maar ik zal je vertellen, het is echt niet overbodig!
En ik vind zelf dat ik er erg netjes mee rijd en dat ik op deze manier heel veel leer van het rijden. Ook heeft Ballouk er geen hinder mee zolang ik mijn handen goed stil houd, dan zoekt hij het contact netjes zelf op. Dus waarom zou ik niet met S&T gaan rijden??

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:10

Wat een prachtig paard! Zelfs mijn moeder(houdt niet van paarden) vind hem geweldig Haha!
Om toch commentaar te geven zijn het inderdaad je onderbenen. Verder heb je een hele mooie houding en een erg leuke rijbroek Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:15

Mooi paard, leuke combi; waar de singel ligt is niet zo belangrijk (niet te dicht bij de voorbenen), maar waar het zadel ligt is wel belangrijk en dat ligt zo te zien wel op de goede plek. Heel veel mensen beseffen niet dat juist zij het zadel te ver naar voren hebben! Jenneke1029 (of zo, kan zo moeilijk getallen onthouden) heeft ook een kruising Shire x Hackney en hier ook twee veulens van. Lachen S &T vindt ik persoonlijk ook niet de meest handige oplossing voor je probleem; met consequent rijden zou je in theorie ook met een gewone trens of een gewoon stangetje normaal moeten kunnen rijden; hoewel ik het er verder niet verkeerd uit vind zien.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 11:55

Lante schreef:
S &T vindt ik persoonlijk ook niet de meest handige oplossing voor je probleem; met consequent rijden zou je in theorie ook met een gewone trens of een gewoon stangetje normaal moeten kunnen rijden; hoewel ik het er verder niet verkeerd uit vind zien.

Allereerst bedankt voor je compliment.. Maar over de S&T kunnen we hier uren discussieren. Aangezien de meeste ruiters grijpen naar een hulpteugel, een vreemde trens met een bepaalde werking die dan wonderen zou moeten verrichten (zie maar eens in de ruitersportzaak watvoor oliebol er hangt!!) slof, of gewoon ruk en plukwerk vind ik dat ik een goede, vriendelijke oplossing heb gekozen. En als alles meezit (10 van de 11 keer) is hij prima op een trensje te rijden, maarr als die 11de keer zijn trukendoos opent ben je nergens. Hij kent zijn krachten niet en als hij ervantussen piept voelt ie mij met mn 60 kilo echt niet meer zitten! Zijn ribben zet hij uit tot ie een meter breed is en keihard en het is al een hele kunst om alleen al te blijven zitten Knipoog En een trensje is dan ook een speeltje voor hem. En trouwens een gewoon stangetje vind ik minder vriendelijk dan stang en trens...

Nogmaals, ik ga me niet meer verantwoorden, ik vind dat ik heb gekozen voor de beste oplossing, ik rij lekker en mijn paard loopt lekker. En ik heb net wat extra's te vertellen! Ook leer ik er superveel van!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:38

Mooie kruising zeg!

Probeer in de galop iets rechter op te zitten, maar daar heb ik ook last van..Knipoog

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:44

Zeker een stoer paard Haha!! Apart zo'n kruising, vind echt gaaf!

En omdat het haw is; In galop val je beetje voorover, probeer meer op je kont te gaan zitten Lachen Vind je netjes met stang en trens rijden, kunnen sommige Z (en hoger) ruiters nog wat van leren.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:40

Wauw! Wat een gaaf, leuk, bloedmooi ding! *LOL* Ook erg goed
van je dat je alleen dingen doet die jullie allebei leuk vinden Lachen.
Plezier hebben jullie hierdoor beide zo te zien! Let op je onder-
benen, handen en dat je niet voorover valt; maar deze dingetjes
zijn al gezegd Knipoog.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:53

Normaal gezien reageer ik hier nooit. Ik ben nl niet zo goed in het "rijtechnisch" commentaar geven. Maar omdat anders mijn reaktie zal verwijderd worden toch deze : misschien kun je ietsjes meer rechtop zitten ?

Over het bit : een bit is zo scherp als de handen die het bedienen, en ik vind jouw hand zéker niet scherp.

Maar ! Wat een paard ! Wat een onuitsprekelijk schitterend paard! Zulke lange benen Vingers aflikken Kwijl Een prachtige verschijning. Wees er maar zuinig op !!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:11

Wow zeg wat een onwijs gaaf paardje Lachen ziet er lekker uit allemaal soms mogen je teugels ietsie korter

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:32

LadyJane schreef:
Lante schreef:
S &T vindt ik persoonlijk ook niet de meest handige oplossing voor je probleem; met consequent rijden zou je in theorie ook met een gewone trens of een gewoon stangetje normaal moeten kunnen rijden; hoewel ik het er verder niet verkeerd uit vind zien.

Allereerst bedankt voor je compliment.. Maar over de S&T kunnen we hier uren discussieren. Aangezien de meeste ruiters grijpen naar een hulpteugel, een vreemde trens met een bepaalde werking die dan wonderen zou moeten verrichten (zie maar eens in de ruitersportzaak watvoor oliebol er hangt!!) slof, of gewoon ruk en plukwerk vind ik dat ik een goede, vriendelijke oplossing heb gekozen. En als alles meezit (10 van de 11 keer) is hij prima op een trensje te rijden, maarr als die 11de keer zijn trukendoos opent ben je nergens. Hij kent zijn krachten niet en als hij ervantussen piept voelt ie mij met mn 60 kilo echt niet meer zitten! Zijn ribben zet hij uit tot ie een meter breed is en keihard en het is al een hele kunst om alleen al te blijven zitten Knipoog En een trensje is dan ook een speeltje voor hem. En trouwens een gewoon stangetje vind ik minder vriendelijk dan stang en trens...

Nogmaals, ik ga me niet meer verantwoorden, ik vind dat ik heb gekozen voor de beste oplossing, ik rij lekker en mijn paard loopt lekker. En ik heb net wat extra's te vertellen! Ook leer ik er superveel van!

Ik snap dat je het vervelend vindt, maar als je foto's op Bokt plaatst, dan is iedereen natuurlijk vrij om zijn mening te geven. Knipoog

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 12:43

Lante schreef:
Ik snap dat je het vervelend vindt, maar als je foto's op Bokt plaatst, dan is iedereen natuurlijk vrij om zijn mening te geven. Knipoog

Dat begrijp ik, en iedereen mag zeggen wat hij/zij wil. En bovenstaand is wat ik er over wil zeggen, en meer niet. Ik ben trots op mijn paardje en op hoe hij loopt en daarom plaats ik deze foto's.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:00

Wat een prachtig paard, zo elegant voor zijn grootte, en prachtige zijgangen. Heel chique dat je dit voor elkaar krijgt, en hij geniet er zelf ook van, dat straalt gewoon van de foto's af.

Ik vind trouwens dat je erg netjes zijn en die kleine afwijkingen van het perfecte noem ik steeds "functioneel zitten". Niet zozeer volgens het plaatje, maar benaderend zodat jij je paard het beste kan rijden.

Ik ben er echt stil van, prachtige foto's Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:25

LadyJane schreef:
Lante schreef:

Dat begrijp ik, en iedereen mag zeggen wat hij/zij wil. En bovenstaand is wat ik er over wil zeggen, en meer niet. Ik ben trots op mijn paardje en op hoe hij loopt en daarom plaats ik deze foto's.

Nee je plaatst je foto's hier omdat je rijtechnisch commentaar vraagt (horse @ work) als je je paard alleen maar wilt showen had het bij "rijden in de picture"moeten staan.. daar geeft men geen rijtechnisch commentaar ..

Ik vind het aan jezelf of je met S&T wilt rijden, maar ik vraag me af hoe het komt dat je er meer van leert? kun je dat onderbouwen?
De stang heeft gewoon een scherpe inwerking, en daardoor gaat je paard echt wel buigen als je daar druk op zet.

Het is inderdaad een mooi paard om te zien, vast een blikvanger op wedstrijden... maar ik zou persoonlijk die sokken eraf halen.. Knipoog Ik haat overtollig haar..!! haha... Vork Clown

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:31

hey lady jane wat een stoere bink zeg !! mega gaaf hoor..rijtechnisch commentaar heb ik niet veel op je iets trotser "rechter op "je stoere bink gaan zitten Tong uitsteken tja over stang & trens ik vind dat je heb netjes rijd je plukt zeker niet aan je stang en zie er ook geen kwaad in .. groetjes marissa

Martii_L_P_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:16

halloo!
wat een gaaf paard!
probeer wel je handen wat meer bij elkaar te houden ( zie foto 1 )
verder heb ik geen commentaar echt heel netjes!

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 23:16

I_Love_Kyara schreef:
wauw! wat een dier zeg! echt heel erg mooi, jullie staan echt heel leuk bij elkaar,
en wat al 1000 x gezegd is je singel, Knipoog

Hahaha, ja die singel. Helaas, die kan niet naar achteren, en dat hoeft ook niet. Zijn bouw is nou eenmaal zo dat als het zadel op de juiste plaats ligt (achter de schoft en z'n speklappen) dat de singel gewoon verder naar achteren zit. Dit is alleen maar beter, anders zou hij er last van hebben en zijn lijf is toch lang zat. Haha! Knipoog

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:19

Wat een heerlijk paard en wat een leuke combinatie zijn jullie!

Wat de S&T en singel betreft, heb je goed onderbouwd waarom je zo rijdt. Let wel op je handen en probeer rechtop te zitten. Lachen

Je hebt trouwens erg mooie laarzen (en dat zeg ik niet snel!)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:34

Wat een machtig dier zeg!
Probeer er op te letten dat je je hoofd rechtop houdt en naar voren blijft kijken, ipv naar zijn mooie koppie Haha!

mimi_hamesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:39

Halloo!
wat een mooi paard!
probeer wel je handen wat meer bij elkaar te houden ( zie foto 1 )
verder echt netjes!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:39

Wow; wat een machtig dier!
Hij ziet er echt ontzettend gaaf uit; leuke kleur en aftekeningen en een mooie lichaamsbouw. Je bent vast erg trots op hem! Ik vind dat jullie een mooi koppel vormen samen.

De foto's zijn trouwens ook mooi: mijn complimenten voor de fotograaf.
Het ziet er verder allemaal heel netjes uit; alleen op sommige fotos lijk je wat voorover te zitten met je bovenlichaam. Ik las ook een aantal reacties dat sommigen vinden dat de singel wat ver naar achteren ligt en dit viel mij zelf ook op; maar ik kan me voorstellen dat het door de lichaamsbouw van dit paard niet anders kan.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 16:49

Roos_s schreef:
moet ik er dan ook maar niet meer neerzetten dat het een mooi paard is?? Staat er namelijk nog vaker dan mijn verhaal over bit Clown Daarnaast vind ik nog geen goed excuus genoemd waarom TS met dit bit rijdt.. En aan de foto's zie ik nog weinig ontspanning wat dat betreft, wel een paard wat sterk is, maar dit los je op door aan de basis te werken en niet door een sterker inwerkend bit. Vind de foto's wat dat betreft ook niet Z waardig, dus ook niet stang en trens waardig...

Tja, heb al meerdere malen onderbouwd waarom ik met dit bit rijd. Wordt er alleen een beetje naar van als mensen dat gaan meten aan z-waardig zijn. (alle hulpmiddelen die op de markt zijn worden toch ook door vele ruiters gebruikt? is dit vriendlijker dan een S&T) Ik meet het niet aan z-waardig zijn of niet. Het belangrijkste is een goede teugelvoering en je een ontspannen stille hand. Ook dat je zegt dat mijn paard sterk is op de foto's, hij is als een elastiekje dubbel te vouwen als hij in vorm is zoals op deze foto's, dus jouw beeld klopt dan niet met mijn gevoel. En zeg nou zelf, als je langs een z-ring staat, rijden er toch heel wat combinaties waarvan je het S&T hoofstel van het paardenhoofd af zou willen trekken, zo'n slechte teugelvoering en handhouding die ruiters hebben??? Die zouden eens eerst aan de basis moeten werken! Het enige waarmee ik bezig ben is DE BASIS. Het wil niet zeggen dat je kan rijden als je het Z niveau hebt bereikt. Ook ruiters die geen wedstrijden rijden kunnen weleens goed rijden en ook die zijn zich bewust van wat ze doen. Al zeg ik het zelf.. sorry. Daarom sta ik nog altijd achter mijn bitkeuze.

Goed rijden is jezelf bewust zijn van ALLE signalen die je doorgeeft aan je paard, en in alle gevallen problemen op proberen te lossen vanuit een ontspannen voorwaarts paard.

Ik vind dat heel veel ruiters bijvoorbeeld hun handen niet stil genoeg houden en zij zouden zich er eens van bewust moeten worden hoeveel verkeerde en onduidelijke (onbewuste, niet bedoelde) signalen zij doorgeven aan hun paard! Let daar eens op, en dat gebeurd ook in het Z.

Wilde eigenlijk niet verder ingaan op de discussie over mijn bitkeuze maar dit wil ik toch even kwijt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:18

Wow wat een beauty, dat vind ik echt prachtig, van die imposante paarden!
Het zal vast niet gemakkelijk zitten zeker, met zijn formaat en dan ook nog die knie-actie erbij? Knipoog
Daarom niet verwonderlijk als je inderdaad af en toe uit balans bent, maar blijf denken om je beenligging dat is het enige dat me zo opvalt aan je foto's.
hoe stap jij op, met krukje oid?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:47

Ik ben het ermee eens dat ook niet iedereen in de Z netjes rijd, maar die vallen snel genoeg door de mand. Het gaat immers ook niet enkel om het stil houden van houden btw, maar goed, opzich werkt de stang er bij jou niet echt hard in, maar ik vind dat je bij paarden die op B niveau lopen het onzin is er een stang in de hangen, ongeacht de grootte van het paard... En aan basis werk je naar mijn idee niet met stang en trens, die zijn pas nodig bij het verzamelwerk... maar goed laat het hier wel bij Clown

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:47

Roos_s schreef:
Ik ben het ermee eens dat ook niet iedereen in de Z netjes rijd, maar die vallen snel genoeg door de mand. Het gaat immers ook niet enkel om het stil houden van houden btw, maar goed, opzich werkt de stang er bij jou niet echt hard in, maar ik vind dat je bij paarden die op B niveau lopen het onzin is er een stang in de hangen, ongeacht de grootte van het paard... En aan basis werk je naar mijn idee niet met stang en trens, die zijn pas nodig bij het verzamelwerk... maar goed laat het hier wel bij Clown

Lijkt me slim inderdaad om het erbij te laten. Ik doe zoals ik vind dat het goed is. Ben bekwaam genoeg daarvoor. Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:25

mooi he stel je voor je rijd nooit wedstrijden dan mag je noooooit met ST rijden Gestoord

ontopic, prachtig paard, wat een goed gelukte kruising. probeer hem meer uit te zitten, meer in balans. Al lijkt me dat verschrikkelijk moeilijk!

Het ziet er echt gaaf uit, ik vind het er ook heel vriendelijk uitzien!