Hoe hoog springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Re: Hoe hoog springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:29

2,47 schijnt het record te zijn toch?

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:25

themuisje schreef:
hangt van heel veel factoren af.
een gezond paard kan minimaal tot zijn knieen springen.
eigenlijk kan elk paard met voldoende taining en vertrouwen zijn eigen lengte wel springen (mits gezond natuurlijk Knipoog )

Daar ben ik het niet mee eens! Ik zie een paard van 1.80 zonder enig talent echt niet 1.80 springen!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:42

maar als er nood aan de man is kan dit nog wel eens anders zijn Knipoog

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:08

lailapri schreef:
maar als er nood aan de man is kan dit nog wel eens anders zijn Knipoog

Ik heb het over OHZ hé! Een ontzettend lompe bok zonder enig talent, 100 euro als je die foutloos over 1.80m krijgt!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:18

Toch kun je je daar nog over verbazen hoe zulke paarden kunnen springen soms met wat training. Ik ben het ook niet helemaal met de stelling eens, ik zie een shire van 1,90 ofzo ook nog niet zo snel zo hoog springen, maar met training kun je nog heel wat bereiken. 2e punt. is dat eerlijk tegenover je lompe bok. Als hij er in zijn geheel beter van wordt misschien wel, maar als je hem er totaal geen plezier mee doet....

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:33

lailapri schreef:
Toch kun je je daar nog over verbazen hoe zulke paarden kunnen springen soms met wat training. Ik ben het ook niet helemaal met de stelling eens, ik zie een shire van 1,90 ofzo ook nog niet zo snel zo hoog springen, maar met training kun je nog heel wat bereiken. 2e punt. is dat eerlijk tegenover je lompe bok. Als hij er in zijn geheel beter van wordt misschien wel, maar als je hem er totaal geen plezier mee doet....

Tuurlijk zal je je kunnen verbazen, maar net wat jij zelf zegt, ik zie een shire van zulke hoogtes nog niet over zijn eigen lengte springen! En inderdaad, eerlijk zou het ook niet zijn, maar daar ging het volgensmij niet over. :P

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:34

lailapri schreef:

Zoals wat dan? :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:35

Suziej schreef:
lailapri schreef:
maar als er nood aan de man is kan dit nog wel eens anders zijn ;)

Ik heb het over OHZ hé! Een ontzettend lompe bok zonder enig talent, 100 euro als je die foutloos over 1.80m krijgt!

Ook met talent een ''lompe'' bok zal nooit 1.80 kunnen springen..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:20

melanie_B
Ik heb een simpel voorbeeld. Nog geen eens echt springtraining. Paard bewuster maken van het lijf en wat het ermee kan. Mijn konik spring nu veel beter en het enige wat we hebben gedaan is balken stappen die kris kras lagen.
2 beentjes erover en stil staan, volgende balkje en stilstaan etc.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:47

Ik zie ook wat dingen over de breedte staan, ik heb dus echt de ballen verstand van springen, maar de breedte heeft toch geen effect op de moeilijkheidsgraad of wel, het is daardoor niet hoger oid .. dus hoe zit dat vraag ik me af :))

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:24

De één kan maar 50 cm, de ander 1,70 en hoger..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:13

lailapri schreef:
melanie_B
Ik heb een simpel voorbeeld. Nog geen eens echt springtraining. Paard bewuster maken van het lijf en wat het ermee kan. Mijn konik spring nu veel beter en het enige wat we hebben gedaan is balken stappen die kris kras lagen.
2 beentjes erover en stil staan, volgende balkje en stilstaan etc.

Hartstikke goed van je, maar het paard zal geen 1.80 kunnen springen. :)

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:28

Melanie_B schreef:
Suziej schreef:

Ook met talent een ''lompe'' bok zal nooit 1.80 kunnen springen..

Een paard met talent zal echt wel 1.80 kunnen springen hoor?

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:30

Ninthe schreef:
Ik zie ook wat dingen over de breedte staan, ik heb dus echt de ballen verstand van springen, maar de breedte heeft toch geen effect op de moeilijkheidsgraad of wel, het is daardoor niet hoger oid .. dus hoe zit dat vraag ik me af :))

Door de breedte kan het paard bijvoorbeeld de sprong anders zien en het paard zal voldoende moeten kunnen rekken. Dus hoe breder hoe moeilijker, nou is het natuurlijk niet zo dat 50 of 60 cm het verschil zal maken, heb het wel over wat bredere sprongen dan.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:14

Suziej schreef:
Een paard met talent zal echt wel 1.80 kunnen springen hoor?

Een 'lompe' bok niet. En daar hadden we het over.

Maariijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:48

Ik heb eigenlijk even een vraag:
Ik rij wedstrijden met m'n C pony, ik spring nu net in het M.
Hij kan de hoogte wel aan, en de breedte ook wel, maar de afstanden tussen de dubbel en 3 sprong staat vaak niet goed!
Ik train vaak verschillende afstanden, maar ik denk dat ze het soms wel eens vergeten in een parcour!, weten jullie ook hoe ik dit kan oplossen?
En ik moest gister een muur springen van 90 cm hoog en een halve meter breed, ietsje dikker. Maar mijn pony was in oppervlakte bijna kleiner had ik zo'n idee, ik vind eigenlijk niet dat ze in een parcour voor mij (en meerdere) moeten plaatsen, oke, het is M, maar hij was gewoon bijna groter! Wat vinden jullie?

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:28

Het record van een paard staat volgens mij op 2 meter en 24 centimeter als ik het goed heb!

De hoogte van wat een paard kan springen ligt ook aan de manier van de training en begeleiding!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:49

Ik heb es een wedstrijd gezien van 2 hindernissen steeds. één hindernis was iets van 1.45 en de andere hindernis was een muur van 2.19 hoog :wow: