Afstammelingen van Cambridge Cole zijn vooral kwalijknemende, zure apen die bij het minste of geringste ontploffen........
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dus bij het minste geringste tempoverlaging van het paard zijn kant, gelijk inkomen, eerst met been en als die dan niet onmiddelijk versneld dan gewoon een beste tik....... KiWiKo schreef:wat altijd kan helpen bij paarden die lichamelijk gewoon goed zijn, waar het tuig goed bij zit, maar toch dit soort onzin uithalen......... is een bokriem omdoen, iemand in de baan met een longeerzweep......... en zodra het paard gaat staken er helaas een flinke striem op zn kont op monteren.......... hoe dan ook, naar voren gaat ie
en omdat de grondpersoon het doet, valt het de ruiter niet kwalijk te nemen..........
paard zal blijven lopen zolang de grondpersoon erbij is, uiteindelijk gaat de grondpersoon natuurlijk een keer weg........ dan weet de ruiter wat die kan verwachten als die een keer doorpakt en is het ook niet meer eng......... en dan kan de ruiter met een lange dressuurzweep inkomen als die voelt dat er gestaakt gaat worden. Als het dier eenmaal stilstaat heeft het geen zin meer, je moet het voor zijndus bij het minste geringste tempoverlaging van het paard zijn kant, gelijk inkomen, eerst met been en als die dan niet onmiddelijk versneld dan gewoon een beste tik.......
Je voelt je helemaal een trut als je een paard naar voren aan het jensen bent waarvan je toch niet 100% zeker bent dat er niks aan mankeert
Overigens heeft de onze twee weken de pijnstillers gehad en toen alleen nog de vitamines...geen probleem meer gehad...Urielle schreef:Natuurlijk wil je dat weten KimJe voelt je helemaal een trut als je een paard naar voren aan het jensen bent waarvan je toch niet 100% zeker bent dat er niks aan mankeert
suleilitha schreef:Dat kan ik ook wel even beantwoorden, dat komt doordat er lange tijd weinig met het paard is gedaan.
randalinpony schreef:Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat een paard na 'vakantie' gaat terroriseren. Waarom zou hij dat doen?
) maar er zijn paarden die hun gewonnen vrijheden nou net effe niet zo makkelijk opgeven....
Citaat:Klopt hoor, ik moest een keer eentje oppakken na een half jaar meende ik, beest was gewoon niet meer zadelmak. En schrik niet, zat verdikje zelfde bloed in.

je moet er tegen kunnen, je moet er ook tegen kunnen dat je wel eens heel hard moet inkomen..... KiWiKo schreef:Urielle schreef:Natuurlijk wil je dat weten KimJe voelt je helemaal een trut als je een paard naar voren aan het jensen bent waarvan je toch niet 100% zeker bent dat er niks aan mankeert
jaaaa maar de andere kant is.... dat je met de neus op de feiten gedrukt word en dat het dus aan jou ligt.........
das ook erg pijnlijk