paard loopt L merk er niets van????

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 08:56

te oud is het zeker niet. Ik rij een 12-jarige, die heeft nooit iets geleerd zeg maar. Toch kan ik er nu een fatsoenlijke L2-proef uithalen, en soms ook wat fatsoenlijke schouderbinnenwaarts. Maar dit is thuis. In eenvreemde omgeving heeft ze geleerd kijkerig te mogen zijn dus dan loopt ze minder.
Het is deels een kwestie van vertrouwen en deels afleren van verkeerd gedrag. Vertrouwen duurt wel een jaar zegt men. Ik merk vooruitgang, maar ben er nog niet. Ook het kijkerige gaat er langzaamaan uit.
Je moet vooral meer geduld hebben en het paardje tijd gunnen. Je rijdt er kort op en dus moeten jullie erlkaar leren kennen en vertrouwen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:57

Dat laatste antwoord van Lieke herken ik ook erg sterk. Ook een 8-jarige gekocht. Eerste driekwart jaar hardstikke braaf, direct aan de teugel, toen ben ik gaan verhuizen en reed haar "snel even tussendoor" en doet deed ze ineens niks meer. Nu na driekwart jaar begint het weer te komen. Lag compleet en volkomen aan mij. Ik neem het haar dus ook niet kwalijk en ben weer opnieuw begonnen met ontspannen, over de rug laten lopen etc. Het kost even, maar je leert er enorm van.
Daarbij komt dat het paard L heeft gelopen in combinatie met een ander iemand dan jij en die twee stonden helemaal op elkaar afgesteld. Dat moet nu weer helemaal opnieuw. (daarbij is L niet echt hoog, veel paarden in de L lopen (nog) niet keurig aan de teugel)

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 00:54

Ehm misschien loopt het paard wel L maar moet jijzelf de knopjes nog vinden bij het paard? En geloof me, als ze 8 zijn kunnen ze nog zoveel leren! En het heeft bij mij en Impo ook wel 1,5 jaar geduurd voordat ik alle knoppen beetje had gevonden... Dus neem de tijd...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 14:19

Met mijn paardje wat ik rij net zo. Zij is bijna 9 is ingereden en nu heeft zij de laatste anderhalf jaar alleen maar in de wei gestaan. Er zijn wedstrijden met haar gereden en al, maar ik kon echt helemaal opnieuw beginnen met longeren en voorzichtig erop zitten. Nu bijna 5 maanden verder begint het eindelijk ergens op te lijken. Gewoon doorgaan en steeds weer stapjes terug doen om die stap vooruit ook te kunnen maken. Probeer niet te veel ineens te willen en geeft je paardje de tijd om te snappen wat je van hem wil. Veel succes iig.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:10

Als je maar genoeg wedstrijden rijdt, kom je vanzelf wel een keertje in de L. Een niet goed gereden paard kan L lopen, maar behaalt misschien geen goede resultaten. En je pony kan op zijn achtste nog heel veel leren hoor!! goed oefenen!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 14:54

sharir schreef:
ze is 8 dus zal niet veel meer aannemen van me...

hoe oud denk je dat een gemiddeld grand prix paard is? denk je die leren niks meer?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 18:18

Als je een L paard koopt, rijd je nog geen L. Dan zou het wel heel makkelijk gaan. Dan wilde iedereen een Grand Prix paard. groetjes