Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Metacam is ook een lichte drugs, dus paard reageerd sowieso minder heftig op alles. Buiten dat kun je onmogelijk achterhalen of het dan uit de rug kwam of de mond, of de nek, of de benen etc.
Bovendien is het raadzaam om de bijsluiter van metacam eens te lezen en op de hoogte te raken de eventuele bijverschijnselen, als je die hebt gelezen zou ik er niet zo 123 mee aan de slag gaan zonder duidelijk aanwijsbare reden...
Er zit o.a bloedverdunner in
LesleyLady schreef:Wat je ook nog zou kunnen doen om te bekijken of het wellicht je zadel is, is om (buiten en vakkundige zadelmaker te laten kijken) eens een paar dagen met metacam te rijden. Metacam is een lichte pijnstiller. Mocht ze evt. last hebben van haar rug (of zadel) dan zou je verbetering moeten merken als je haar met een lichte pijntiller rijdt.
Citaat:Bovendien is het raadzaam om de bijsluiter van metacam eens te lezen en op de hoogte te raken de eventuele bijverschijnselen
Citaat:Een of andere wijsneus weet opzich wel enigzins waar ze het over heeft, de metacam staat hier naast me en ik lees dus de bijverschijnselen even door, niet mis om even mee te experimenteren... want zo doe jij het overkomen, als dat niet is wat je bedoelt ZEG DAT DAN. Snap je?

Citaat:Als je met zulke risicovolle suggesties gaat werken, leg dan ajb duidelijk uit hoe, waar, wat je het bedoelt, voordat iemand het erbij pakt als het paard een vuiltje in zijn oog heeft. Iedereen kan dit lezen, dus ook nono's die nog nooit van dat middel gehoord hebben en dit lezen en denken, wondermiddel!!

) Laura0303 schreef:Bedankt voor al jullie reacties!! Ik heb er erg veel aan!!!!!
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst weer op haar gereden sinds de dag dat ik de foto's had gemaakt.
Ik heb haar met het springzadel van mijn andere paard gereden. Dit ligt nog niet perfect, maar in ieder geval stukken beter. Dat andere zadel kon ik na het aansingelen nog heen en weer bewegen en deze nog een klein beetje. Echter merk ik dat ze nu meer bewegingsvrijheid heeft met dit zadel. Ik ga naar een goed zadel voor haar kijken.
Ze was zaterdag tijdens het rijden behoorlijk druk, maar dat wilde schudden met haar hoofd was weg. Ook heb ik haar van voren vrijer gelaten. Het ging meteen al stukken beter.
Ik denk dat het zadel en mijn te sterk beperkende hand de twee grootste problemen zijn/waren.
Nogmaals bedankt allemaal en ik zal over een tijdje nog wel een keer weer updaten en wellicht enkele foto's plaatsen!
super, heel veel succes. Foxy1980 schreef:Ik denk dat dit paard problemen heeft met 'druk'. Je geeft in eerdere posts al aan dat longeren niet zo'n succes was en je geeft in een paar posts hiervoor aan dat als je haar van voren vrijlaat het beter gaat.
Ik neem aan dat je uiteindelijk naar nageeflijkheid toe wilt? Dan zal ze toch 'druk' moeten leren accepteren.
Mijn advies, zet haar weer aan de longe, gewoon rustig opbouwen. Eerst zonder touwtjes en daarna de touwtjes los vastzetten, steeds een stukje korter.
Ze zal zeker in verzet komen en ik heb paarden ook al eens heel gek zien doen omdat ze niet wisten wat ze met die 'druk' aan moesten.
Succes!
Laura0303 schreef:Montignac schreef:oeh jee... dat gedrag heel snel afleren of in iedergeval de oorzaak zoeken. ze is nog jong en dit mag niet een gewonte worden. Kun je al iets ontdekken waarom ze zo reageert?
Ik weet de oorzaak niet. Ik heb dit op bokt geplaatst om een begin te maken met uitzoeken waar dit aan ligt.
Redenen die ik kan bedenken:
- ze is onrustig met het bit --> tandarts is een tijdje terug geweest, niks aan de hand/ze vind het bit niet lekker zitten (veel verschillende geprobeerd, nu een dubbel gebroken sprenger bit)
- als ze wild wordt, gaat ze er vandoor en dan trek ik te veel in haar mond om haar tegen te houden, dus een soort wisselwerking?