ICS tinkerhengstenkeuring, 15 feb.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tessa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:17

Als je een rijtypisch veulen wilt, kan je Pitalo er misschien beter opzetten, maarja, die is weer niet errug groot. (1.48)
En hij is volgens mij de laatste tijd wel wat minder rytipisch geworden
Afbeelding
Afbeelding
Maar een lekker ding is t wel!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:31

Pellie schreef:
Dat is dom praat Irish dat een kruising Fries verloedering van het 'ras' is. Wie weet waar je nu op hobbeld, een Fries komt qua bouw nog aardig in de buurt. Misschien moet je een Samber proberen ofzo.

Fijn dat je zo een hoge dunk van mijn paard op hebt!! Mischien moet je haar maar eens in real life komen bewonderen! Dan hoor ik je wel weer!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:04

Irish, ik denk dat Pellie bedoeld dat alle Tinkers in principe kruisingen zijn.
Maar hengsten die ik rijtypisch vind zijn toch Cochise,
(even een mooiere foto)
Afbeelding

en Thunder vind ik ook geweldig!
Afbeelding

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:42

Pitalo is inmiddels gegroeid hoor Knipoog En hij is mooi compact met een super achterbeen. Rijtypisch ja/nee... Heel mooi gebouwd, super gangen, maar wel een echte Cob.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:12

Afbeelding
En deze? Mc Brynmore staat bij de Irish Cob Sport Horses dus volgens de jury rijtypish, en flinke sokken! Heb al meerdere foto´s van hem gezien ook onder het zadel zag er mooi uit! en heeft op de keuring een eerste premie gehaald.
Afbeelding

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:15

beetje overbouwd en een erg korte nek? en welke keuring ics of tinker?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:17

ICS

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:20

hmm laat ik me inhouden, maar het komt er in het kort op neer dat ik weinig tot geen waarde hecht aan de ics!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:23

Als jij een echte rijtypiscche tinker wil zou ik neit met irish gaan fokken maar een veulen kopen met een rijtypische vader EN moeder.
verder vind ik mcbrynmore een erg mooie hengst. staat op mn lijstje voor Ailin naats nog een stel andere hengsten

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:31

Helemaal rijtypisch krijg je inderdaad niet uit een zwaar type als Irish...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:38

Maar toch heeft irish een lange rug en nek, dat is meer wat ik bedoel als rytipisch de tinkers met de iets ruimere gangen!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:46

irish_lady"]
[quote="Pellie schreef:
Dat is dom praat Irish dat een kruising Fries verloedering van het 'ras' is. Wie weet waar je nu op hobbeld, een Fries komt qua bouw nog aardig in de buurt. Misschien moet je een Samber proberen ofzo.

Fijn dat je zo een hoge dunk van mijn paard op hebt!! Mischien moet je haar maar eens in real life komen bewonderen! Dan hoor ik je wel weer!
[/quote]

Gewoon lezen wat er staat. De uitleg die gegeven werd door Supertje klopt.

en over Irish zelf gesproken, op de foto's vind ik haar niet rijtypisch nee door haar omvang en zwaarte maar dat zei je zelf geloof ik ook al. Gammon is (helaas) dan meer rijtypisch om te zien.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:26

irish_lady schreef:
Maar toch heeft irish een lange rug en nek, dat is meer wat ik bedoel als rytipisch de tinkers met de iets ruimere gangen!

Om eerlijk te zijn vind ik Irish ook meer een Cob-type. Bij rijtypisch denk ik aan bijvoorbeeld de hengst Boris en aan Fayette, Lowara (zie mijn profiel) en ook wel Meagan en Abaigeál. Dus de Romany Grai en nog meer de Scudder. Dus de Tinkers die in hun hele bouw rijtypischer zijn gebouwd en niet alleen in hun rug en nek.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:01

Ik ga mee met flettie! Wat is abby nog overduidelijk in de groei trouwens Haha! Zie itp! Tong uitsteken

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:20

snowdon schreef:
Ik ga mee met flettie! Wat is abby nog overduidelijk in de groei trouwens Haha! Zie itp! Tong uitsteken

Maar daarvoor is Abby ook nog net niet 2,5 jaar oud Haha! Ze is namelijk van 26 augustus, een latertje dus maar wel een lieverdje Lovers

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:44

irish_lady schreef:
hmm laat ik me inhouden, maar het komt er in het kort op neer dat ik weinig tot geen waarde hecht aan de ics!

Al deze hengsten zijn van de ICS. Dus hoef je hier ook niet tussen te zoeken. Een paar zijn ook van de NTS. Maar ga 5 april kijken. De nieuwe hengsten zijn er dan ook als het goed is en als ze zijn goed gekeurd

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:50

Het doet aan de hengst niet aan of af bij welke stamboek ze horen toch?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:58

Pellie schreef:
Het doet aan de hengst niet aan of af bij welke stamboek ze horen toch?

Als je een echt stamboekveulen wilt fokken dan wel. Dan moet de hengst goedgekeurd zijn bij het stamboek waar je het veulen wil inschrijven. Dus wil je een 'echte' ICS veulen dan kun je beter een ICS-hengst nemen. Wil een 'echte' NTS veulen hebben dan neem je een NTS-hengst. Sommige hengsten zijn idd bij allebei de stamboeken goedgekeurd, andere juist alleen maar bij een van de twee (keuze van de hengstenhouder natuurlijk). Maar interesseert het je geen biet of je veulen stamboekpapieren krijgt dan kun je gewoon de hengst nemen die je wilt of die nou ICS of NTS is goedgekeurd of de onbekende Tinkerhengst van je buurman Haha!